6 dagar kvar!!!!!

Jaha mindre än en vecka kvar till dopparedagen!!!!
Idag har min kära vän My varit här på lunch, huset bjöd på pastasallad a´la stengel med bacon,äpple & feta ost,, myycket gott vi åt och åt snackade och snackade,,,, det va RIKTIGT TREVLIGT!!! och eftersom my är lite medium/häxa så fick hon ju idag "Rena" vårt hus från negativ energi,,, som hon känt en gång förut från vårt vardagsrum.... så hon gick lös med rykanda salvia,,,, överallt i alla rum,källare,vind,garage & förråd,,,, så nu ska det bara finnas positiva energier kvar,, villket vi hoppas på,,, det luktar iaf nästan som hasch här hemma nu,,,,,,:hippie

Men när Linnea kom från dagis blev jag lite fundersam om det verkligen va så.... för hon va såå grinig och tjurig och Ida som i vanliga fall är den snällaste lilla tjej som finns va extreemt grinig och ville typ inget,,,, och jag som höll på att rulla köttbullar till julafton,,,,, så jag blev med grinig och stressad,,, sen kommer Daniel hem och är sååå grinig,tjurig och stressad,,, han skulle ju med nova till vet... och gormade  här hemma,,om hennes vaccinations intyg som va borta.. men iaf han tog med Linnea & åkte sen lungnade Ida ner sig med så jag kunde lungt steka upp all 1.8 kg färs... så nu är köttbullarna klara dom med,,,,

Linnea har julpysslat idag på sitt rum innan dagis,,,, hon kan verkligen sitta huur länge som helst med det,,,,
hon klipper & klistrar (skönt att hon kan göra det när mamma vill sova på mornarna)




och jag vill ju såå gärna ha lite pyssel från dagis som hon gjort,,,,, så jag har väntat & väntat med inte ett litet kort har hon kommit med,,,, suck,,, hennes dagis kör med Reggio Emilia Pedagogik (tror det heter så ,, villken koll man har) iaf så ska barnen själva komma på att dom ska pyssla och va dom ska göra,,, fröknarna får inte ge förslag,,, Och det är ju LÄTT för dom små att komma på eller,,??,, förra året tjaaatade jag på Linneas fröken,,, och vips så stod en liten underbaar tomte på hennes hylla,,,, klart man vill ha minnen från hon va liten,,,,det är ju kul för henne med,,,, så jag körde med samma mynt i år,,,,
I morse då jag lämnade henne satt alla i samlingen så jag säger....
 -Du glömmer inte att göra lite julpyssel till mamma i dag då?? Neej jag ska göra en tomte säger hon,,,
Fröknarna skrattar ja fia vi har satt upp henne på pyssel idag,,, HAHAHA dom vet vad jag vill..... och jag vet att fler av fröknarna tycker som jag!!!!  och VIPS så hade hon den underbaraste tomte med sig hem idag,,,
 Det va ju Linneas sista dag i dag så vi har bjudit fröknarna på Kesella bullar och saffran skorpor dom fick smaska på i fikarummet!!!!


Är det inte den fiinaste lilla tomte man skådat????

Denna är från förra året då hon va 2,5 år åxå UNDERBAAR!!!


För Nova gick det bra,, eller ja dom tog en massa prover som ska skickas sen så hade hon lite för höga levervärden så hon fick antibiotika och C-vitamin hon ska äta... sen ska vi även mäta hennes vatten & hålla koll på hur mycket hon dricker på dagarna... så vi inväntar provsvaren... Vår Lilla Vovve!!!!


Jag va och Pratade med "TOMTEN" förut... planerade lite med tider och så..skönt att han kunde komma i år med,,, han va ju så fantastiskt bra förra året!!! så vi väntar på säcken som vi ska fylla med paket,,,,,
Tack tomten att du ställer upp!!!!!julsmil23

Jag har även tränat aqua idag det va sista gången innan Jul så nu är det uppehåll till v.3 så nu får man se till att röra på fettet på annat sätt,,,, jag fick ju stavar av mamma i tidig julklapp i går så det blir några snabba med dom!!!!
På tal om fett,,, jag hade min lilla vägning i dag och JAAA   -12.3 kg nu!!! YES im in the game... jag som hade satt 20 till sommaren... men det får nog bli 25.....

Nu ska jag sparka på Daniel som snarkar i soffan brevid,,,,,
Ha det gott KRAM KRAM
/FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0