JULDAGEN!!

Då har vi klarat av ännu en julafton och det va underbart mysigt,,,, jag vaknade kl 05.30 av att Linnea kommer in och väcker mig,,,
-MAMMA MAMMA!!! TOMTEN HAR ÄTIT UPP GRÖTEN... OCH LÄMNAT PAKET TILL MIG & IDA KOM FORT FÅR DU SE,,,,,,
så det va bara att kliva upp,,,, så hun for ut i nattlinne och hämtade paketen.... sen slets dom upp det va ju jättespännande!! My Little Pet Shop fugurer en hel väska,, gissa och gummis va nöjd,,, Ida fick en Telletubbies film.... som dock fastnade i dvd:n i sovrummet så det blev inte mycket titta av....  men vi hade annat att göra.... duscha,locka hår,sminka,byta om och förbereda maten..... tjejerna va såå fina se bara!!!!




En annan försökte sig med på att vara julfin....... *ehummm*

Kl halv tolv kom familjen Morfar,Alice,Farmor,Farfar och farbror Jonas sen blev det Julmat det va gott men undrar huur många points det gick åt i går,, vi åt mat,fikade kaffe & lusse bullar,drack glögg,oxt kex,grönsaker & dipp,,, ujujuj men det är ju bara jul en gång så man får unna sig.... men klart tänket fanns där.....

Tomten kom till oss i år med,,,, *fniss* det va ju sjukt kul Linnea babblade & babblade hon kunde knappt bärga sig med att ge sitt paket med napparna i .. hihi det va ju bra det.... och som varje jul säger man ju INTE MYCKET PAKET men det blir aldrig så barnen fick så mycket fina saker,,, så dom va nöjda.....

Vid halv tio kom våra kära grannar (micke & helen) över med en flaska vin det va JÄTTE TREVLIGT!!! vi har så underbara grannar på alla sidor,,,, men vi satt i alla fall och snackade och hade mysigt!!! så man kom i säng vid halv två...... mindre pigg i dag kan jag säga Linnea vaknade SEX IGEN..... suck....

Linnea gnällde lite efter napparna när hon skulle sova... men inte mycket och det gick jätte bra att sova utan.... så vi håller tummarna att hon "glömmer" dom fort,,,,,

Eftersom jag fotar sjukt mycket och hela tiden så blev det typ 300 bilder från julafton (tack Jonas som hjälpte mig att fota) och det blir liite jobbigt att lägga upp så jag har klippt ihop en liten film til er som ni kan kika på.....

I efm ska vi till mamma och fira jul med mer mat & klappar.... det är ju ganska trevligt för barnen att ha 2 julaftnar,,,,,, och för en annan med,,, så det ska bli trevligt!!!!


Hoppas ni får en fin Juldag!!!!
Stora Kramar
Fia

Kommentarer
Postat av: Robban

Första gången jag kikade in på din blogg :)

Gillade den lilla filmen du knåpat ihop, tomten ägde!



Puss Robban

2008-12-25 @ 16:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0