Gotte dagen!!!

MM i dag är det LÖRDAGSGODIS dag,,, myycket viktigt,,, att få plocka sin egen lilla påse är det mest fantastiska som finns,,, enligt Linnea,,, att hon sen äter 2 st hemma och vi får slänga resten spelar ingen roll,,, för det är så,,,, hon äter max 5 godisar sen plockar hon & sorterar hon godisarna i färg och form högar,, hihi,,, men att köpa är mycket viktigt,,,,

I morse åkte Daniel & Dan vid 06.00 till växjö för att kolla på en andra bil till oss... men det va ett LIK enl Daniel, rostig och massa jobb,, så dom vände & åkte hem.... dom 35 milen...

Ida somnade som vanligt i vagnen vid halv tio... så då bytte jag sängkläder i alla sängar,, tvättade 2 maskiner och bytte gardiner i Linneas rum,,, hon valde själv... Vita med röda döskallar,,, så spännande,,, sjörövarfabbe gick varm på cd:n i hennes rum....tjoahaddelittanlej!!!!!


Tempelton tycker iaf att det är fint,,, han ligger typ jämt på Linneas rum dag som natt om han inte är ute,,,,,

Ida har fått sin FÖRSTA TAND idag,,, hihi hon är ju 8 månader så det va på tiden,, Linnea va 5 1/2 när hon fick,,,, va olika det är,,, men hon vägrar typ fortfarande att ligga på mage.... så krypet är bara att glömma,,,, men hon är ju född 3 veckor tidigt,, så kanske därför hon är lite sen... vad vet jag,,,, skönt så länge hon är lugn.... jag passar på att njuta när man kan sätta henne på en filt och hon sitter still och plockar med sina saker,,,,,

Storasyster har inte varit snäll med Ida i dag,, det började med att hon  bet henne i magen i morse så hon fick ett stort märke,,, guud va hon skrek,, konstigt,,,,,sen puttade hon henne så hon trillade & slog i huvet,, så då klippte vi sönder en till av hennes nappar,,,,, KATASTROF!!!!!!!! men vad gör man,,, tanken är att ge tomten napparna men varje gång hon är riktigt dum klipper vi sönder,,,, det tar hårt på henne stackarn.,,,, & det skär i mitt mamma hjärta,,,, men vad gör man... så vi får se om hon har några nappar kvar att ge tomten,,,, vi har ju förberett henne ett år nu,, så nån napp borde vi kunna slå in,,,,,, men efter hon dummat sig så är Linnea är jätte snäll och kramar Ida och ber om förlåt,,,,comfort

Och nu innan dom somnade satt Ida & lekte då klev Linnea på hennes ben.... MEDVETET,, varför???,,,, suck och värre blir det säger dom som vet,,,, Men för set mesta är hon jättesnäll och lånar ut sina saker och leker med Ida,,, men då & då kommer dessa tjuvnyp,,,,

Men nu sover dom sött även Daniel så jag har gjort morotstavar och lite dipp som jag festar på,, grymt sugen på ett glas vin.... men jag håller mig till light dryck,,,,,

I morgon ska jag jobba och det är simskola för Linnea Kl.15.00 och babysim för Ida 16.30 så det är en sån stress söndag,,,,

Ha det gott mina "läsare"

STORA KRAMEN FRÅN MIG!!
bearhug

Kommentarer
Postat av: Helen

Ja det var på tiden med en tand! Harri o Hugo har varit helt olika de med. Jag tänkte mig att Hugo skulle vara lika lugn som Harri med utvecklingen men icke sa Nicke. Och här är det en himla massa tjuvnyp. Vet inte om det har att göra med att det är två killar.

Har ni katt också???? Då förstår jag att du tvättar ofta o mycket o säkert lika mycket som jag gör varannan vecka med fyra barn :)

Kram

2008-11-15 @ 22:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0