Helloo

Jaha nu börjar ni väl undra vart jag tat vägen??? dåså då kör vi,,,, ;)
I går gjorde vi inte mycket,,,,,Linnea va på dagis och jag städade hemma med detta höst väder och långhårig hund måste man dammsuga varje dag,,, bläh!!!
till middag skulle jag göra arlas skogsvamp panna med lövbiff,,,, men som vanligt när "dom" ska handla blev det ju fel så han hade köpt keldas champinjonsoppa,,,, så jag kokade den och rörde ner lövbiff och lite extra kryddor & en burk champinjoner..... och saaatan va gott,,,barna åt som bara den!!!! och bara 7% fett i denna soppa så det blev inte många points så ett litet tips till er alla andra som kämpar med att få ihop en veckas matsedel,,,,,
 
I dag har jag med dammsugit..... och svabbat golv....Ida har sovit ute som varje dag,,,,så då finns det tid till att städa.... jag skulle träna i kväll men nu känns det bara trist,,,, och ingen av mina vänner skulle dit,,,
så jag tog en powerwalk på 5 km med Novarasta det va djävligt skönt.... och körde 30SITUPS när jag kom hem så vips har man tjänat in 4 bonuspoints!!!
Funderingarna denna promenad blev vad i hel...tte ska jag ha på mig på julgalan med jobbet??? vi åker till stockholm den 6/12 förra året va det på nacka strand,,, och sånt djävla drag och bra artister!!! detta år är det flyttat till kista,,, och detta år är jag INTE gravid,,, (kan man hoppas) hihi nerå,, så mamma ska festa till!!!! yeaaaaaa men men klädfrågan är ju alltid lika kul,,,, nu när man losat 9kg (stolt men typ 30 kvar kämpar på) så vill man ju ha nåt nytt.... men det är ju några veckor kvar så förhoppningsvis kanske det blir några hekto till så jag väntar med att köpa mig nått raffigt!!!!! (fasen va gammalt ord) ,,,,,

På tal om nåt annat så äter Linnea såå dåligt nu det har hon inte gjort förut,,,, och hon är ingen frukostmänniska det har hon aldrig varit.... men så läste jag kvibybloggen och fick ett suuperbra tips,,,, vi gjorde hjärtan mackor.... av pepparkaksform ojojoj va goda mackorna blev..... allt gick ner,,, nu till mellis ville hon ha hund mackor... så vi formade av en liten jycke med,, haha så tack för tipset Helen!!!!!

På tal om pepparkakor,,,, det ska vi baka i morgon mormor kommer hit och ska hjälpa oss!!! det ska bli mysigt,,, bilder på baket kommer...... så vi får se hur dåliga i magen vi kommer att vara på lördag.... hahaha av degen,,,,,,

Ne nu ska jag nog göra mig av med några points på en smoothie!!!

ha det gott ni som läser bloggen (kommentera GÄRNA)
bearhug
Kramen på er!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ler bara... Min mamma var inte så tokig. Jag fick såna mackor av henne så nu går det i arv :)

Det fina i kråksången är att när de vilda underbara envisa treåringarna inte vill äta mat utan bara få såna mackor så säger man "javisst! direkt efter maten!" o så lägger man upp en liten portion åt dem så det inte tar evigheter att äta. Nästa gång ökar man på portionen o ja resten kan du räkna ut (magsäcken töjs=hunger). Dessutom behöver de små liven mat, speciellt i höstförkylningstider, för att hålla sig friska.

Det låter på dig som att du tröttnat på att träna ett tag. Ta en paus. Känn dig inte tvungen då blir det roligare med tiden när man får läääääängta. :)

Hoppas peppisarna blir goda. Det blev våra. O vi har nog ont i magen imorgon, men det var det värt hundra gånger om!

2008-11-13 @ 22:05:06
Postat av: Dinho

Du kan få låna min clas ohlson slips från förra festen. Den har ju redan varit med om en del om vi säger så;)

2008-11-13 @ 22:27:49
URL: http://ninjabag.blogg.se/
Postat av: camilla

Fy va läskigt med hjärnskakningen, tur att allt gick bra. Min Ida kastade sig bakåt i parkettgolvet härom om dan och shit vilken bula! hejaheja med träningen, jag borde också köra på.. Hade gott i helgen/ camilla

2008-11-13 @ 22:54:34
URL: http://www.flaskmamman.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej Fia!



Läser din blogg någon gång i veckan, helskoj att se hur ni har det. Mina dagar är ju rätt lugna med en så liten bebis, Leo sover, äter, "pratar" och skriker om vartannat. Blir några timmar vid datorn, surfar med högra handen och gungar vagnen (annars vill han INTE sova) med vänstra handen...



Hoppas att vi kan ses nåt snart, jag får höra av mig om jag och Leo är hos Ellinor så kanske du och tjejerna kan komma förbi!



KRAM!

2008-11-14 @ 18:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0