hjärnskakaning....

Jo men visst Min lilla Ida fick det i går,,, suck Linnea & Ida badade... jag tar upp Ida och tar på blöja och kläder,,,, hon sitter såå fint på skötbordet....(har bullat upp med badlakan runt om henne som alltid)
 jag duschar Linnea och mitt i schamponeringen "försvinner" Ida trillar ner från skötbordet mellan det & tvättmaskinen rakt ner i klinkergolvet,,, hamnar liksom under skötbordet med huvudet,,, till grejen hör att det är typ ett mellanrum på 20 cm så jag måste vinkla henne för att få upp henne.... lilla lilla gumman ,,,, hon va inte jätte lessen.... men kräks ganska snabbt,,, samtidigt som linnea står och grinar för hon har schampo i ögonen.. ujuj villken kaos det blev.....
duschar av Linnea snabbt samtidigt som Ida hänger på höften.... vi går upp på övervåningen och jag ringer Daniel & berättar... ska jag ringa akuten tycker du... (chockad som man va) JAA va faan tror du gapar han.... varför i helv....te ringer du till mig först.... klick,, (typ)
så jag ringer sjukvårdsupplysn.... dom berättar att en kräkning är OK men INGEN mer då måste vi komma in.... och Ida blev sååå trött bara halvsov på min arm... det va ok att hon somnade bara jag väckte henne en gång i halvtimman.... så det gjorde jag.... inga problem... sen vaknade hon efter 2 timmar pigg & glad åt massa mat och lekte SKÖÖNT faaaan villken usel mamma jag kände mig som....min älskade lilla tös... och vad  hade kunnat hänt...huuu bara tanken på brutna armar & ben om hon fastnat i fallet.... suck va mina tjejer ska vara med om mycket....

Nu har både Ida & Linnea haft hjärnskakning,båda har haft armen ur led och Linnea har slagit ut en tand,,,,, (fasen dom som inte känner oss kan ju tro nåt annat ) men nu hoppas vi på att slippa allt elände....

I går kväll va jag & tränade aqua.... det va sådär va inte riktigt på humör.. hade huvudvärk redan innan jag åkte dit...men skönt när det är gjort....

I dag har jag städat hela huset... skönt .... Vivvi och barnen och Ellinor och Malte har varit här & fikat... Linnea har lekt med Alice... dom höll sams ovanligt länge idag.... Alice va kvar ensam en stund då vivvi gick hem för att göra middag..
 så Linnea och Alice satt och målade... och pysslade,,,,,,dom hade jätte kul... fnittrade på Neas rum... hihi kul att höra... och såå klart  blev dom osams... och kom ut till mig i köket och skvallrade på varann......

Nu i kväll skulle jag ju se uggly Betty & DH men då har ju gäärna antennhelvettet vridit sig av blåsten igår så det är INGEN SINGNAL faaaan jag som hade planerad tv kväll som alltid på tisdagar,,,,,
 

så jag fixade lite julklappar på nätet i stället ...... nu siktar jag in mig på repriserna,,,,,,,suck,,,,,


Nej nu kommer....

och strör lite drömstoft över mig... så

Sov gott min vänner!!!
Kram

Kommentarer
Postat av: My

Men fy vad hemskt! Lilla tjejen...höll andan när jag läste! En annan hade ju flippat ut totalt! Hoppas hon mår bättre nu. Kram

2008-11-11 @ 23:49:44
Postat av: Helen

Suck! Stackars lilltjejen! O Stortjejen som fick schampoo i ögonen. Usch! O stackars dig som fick dåliga-mamma-samvetet att komma fram o till på råga av allt ingen UB! Uch! Hoppas antennen blir vriden till kvällens Greys. Annars kan du kolla om avsnitten finns på tuben. Kram

2008-11-12 @ 09:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0