Monday!!!

I natt har Ida varit ganska jobbig.. eller jo... hon vaknade vig halv 4 och hungrig,,,, jag ammade... och ammade,, sen somnade hon om.. lagom då kom Linnea in till oss,, vi sov en stund sen vaknade Ida Igen.... jag ammade men hon blev skitförbannad.... antagligen fick hon inte i sig tillräckligt,,,, så det blev ersättning.....men under den tiden hann hon gnälla lite så Linnea vaknade,,,, suck,, så kvart över 5 va mina små kycklingar vakna.. en annan va som ett lik,,, gick och la mig halv ett,, dum som man är.... så det är med SORG i hjärtat att jag säger,,, nu slutar jag amma,,, snyft,, men det har funkat bra i nästan 7 månader så jag är nöjd,,, Ida med hoppas jag.... mina små tjejer....
 morgon pigga,,,,,

Jag låg som vanligt kvar i sängen till 8 & halv sov Linnea lekte och tittade på tv,, tack gode gud för sovrumms TV och Nickelodeon,,,, Ida tittar med... mest på Linnea men skönt att man har möjligheten att små sova,,,,

Senare efter frukost och morgon bestyr mötte vi upp Tove,Nils & Greta tog en promenad hem till dom för lunch och fika,, med några andra mammor och barn,, stannade till i Peterslundskolan och deras ganska nya lekpark,,,,,

Ja mamma hade det lite skoj hon med.,,,,, vissa stunder roligare än barnen,,,,, men men hemma hos Tove fick vi Good fisk gratäng (trevligt att äta borta och få lite tips) sen fikade vi,, barnen lekte jätte bra och fick måla eller kladda ... huga att tove har nerver för sådant,, en annan hade fått hjärtattack dum som man är,,,,, men barnen hade suuper mysigt!!!!


På kvällen va vi hos svärföräldrarna och åt lite,, svärmor fyller år i dag,,, det va trevligt,,, tills Linnea ramlade ner för halva deras trapp & slog i huvet,, lilla gumman... sen blev hon lite däven... och sa att hon mådde illa..... men hon kräktes aldrig... men va djävligt trött.. lite nojjig blir man då,,, är det hjärnskakning ska dom ju inte somna eller jo men man ska väcka som en gång i halvtimman.... suck... vi läser saga hemma vid 20,00 men han bara med 2 blad i Dora boken sen sov hon.,,,, nog för att hon va uppe tidigt & inte sovit på dagen men ändå,,,, så nu har vi varit in några gånger och kollat till henne stackarn... men allt verkar va som det ska..... Linnea har fått hjärnskaning en gång förut.. då kräktes hon,,, men det gick bra det med,,,,, Mitt lilla hjärta,,,,,

Nu ska jag plocka lite,, det kan behövas,,,, Linnea till dagis i morgon.,,,,,
Ha det gott!!!
Sköt om er..... Kramen/ Fia

Kommentarer
Postat av: Helen

Har det gått troll inatt? Harri vaknade halv fem o skulle prompt ha ett plåster till hakan. Maken hade släckt min nattlampa så jag hittade ingenstans. Var helt kolsvart ute i råby då :) Hittade mig i ett konstigt hörn i rummet :) Inte alls där jag skulle vara. Så vaknade då hugo av harris skrikande efter plåster. (eländiga plåster) och sen höll det på sådär. Harri var vaken och kunde inte somna om jag inte låg bredvid honom så han pratade med mig medans jag försökte natta om hugo som inte alls ville somna om utan reste på sig i sängen hela tiden. Det slutade med att vi somnade om klockan sex. Hur vi lyckades? Inte f-n vet jag. Jag tror att jag slocknade och de gav upp :) Sen åt vi frulle halv elva. Jättemysigt!

Hjärnskakningar e inte kuligt! Harri fick det men då kräktes han med. Vi var in till akuten och därifrån fick vi vinterkräksjukan. Skulle stannat hemma....

Skönt att det är någon som tycker om att kladda. Jag AVSKYYYYYYYYR att kladda. Men gör edt då o då med barnen så att de inte ska få samma kladdfobier som jag. Så jag känner igen känslan... hahaha!

Ha en bra fortsatt vecka!

2008-10-13 @ 23:37:55
Postat av: Jocke

Ja jag planerar att åka till Ockle till far och mor. En lunch vore kul! Då kan ju barnen få träffas också! :)

Det var verkligen kul att se er i söndags!

2008-10-14 @ 12:10:55
URL: http://likeatraktor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0