Onda Tisdag....

Ja fasiken i dag har det hänt lite grejor, jag va såå trött i morse Linnea skulle ju vara på dagis 09.00 för dom går ju till skogen på tisdagar,,,,, men det va seeegt att gå upp... jag ammade ju inte Ida i natt,,, det va ersättning som gällde och hon va nöjd med det... men va mycket softare det är att amma,, nu va jag ju tvungen att gå upp och värma vatten och blanda i pulvret i stället för att bara " slänga fram bröstet"...tuttarna men men förhoppningsvis så slutar hon snart att äta vid halv fem.....

När jag va på väg till dagis så ringer Elin.. vi har inte träffats på länge,, "så hon bjuder in sig,,,"  vi tog en fika,, jag har varit så slapp hela dagen mysbrallor för hela slanten men fan va det är skönt,,,, mamma kom förbi sugen på barna dom har ju inte setts på 1 vecka.... det blir så när mamma jobbar natt,,, och i samma veva kom pappa han hade varit hos Alice i stockholm så han va med längtig på barna... Ida skrek som vanligt när hon såg morfar... stoora tårar rullade ner för kinden.... lilla gumman,,,,, tur att det är övergående,,,,

När elin åkt började jag att laga mat Pannbiff,potatis och sås,,,, men jag har haft lite ont i magen eller typ mensvärks molande verk fast ändå som lite ondare förverkar... både i går och i dag... sen blev det värre och värre... så jag fick en tid på Åsidans vårdcentral kl:19.00 daniel jobbade så mamma kom hit och hjälpe mig med barnen sköönt hade så ont jag bara haltade omkring här hemma.. väl därinne så klämmer doc på mig... kliar sig i pannan och klämmer... han trodde att det kunde vara lite "grus" kvar efter njurstenen som ligger i urinblåsan och irriterar,, så jag hoppas på att dom åker ut,,,,snart,, för det gör ont....så rekomendationen blev Alvedon och vänta blir det värre kom tillbaka.. tack & adjö.... Alvedon det brukar ju inte vårdcentralen rekomendera.....hrmmm nee eller huur??  tdown

Ja ja nu känns det iaf bättre... så vi får se... i morgon ska jag till Tove på fika .. helskotta det är inget annat... men det är trevligt att ha lite att göra...
Några bilder på Ida som åt gröt själv i dag,,,,, mommes påfund... jag får lite hybris av att se detta herreguud va hon kladdade men mycket nöjd...så för hennes skull så,,, tur att det finns dusch!!!
Ha det gott
P&K Fia

                       


Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas hoppas, att den där förbannade njurstenen snart ger sig! Men vilken goding hon är, klart gon ska kladda :-)

2008-10-15 @ 09:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0