Dagis

Japp igår började vi skola In Ida på förskolan,,, INGE problem hon gillar att vara där,,, & vi har ju varit där en del innan med hämtning & lämning av Linnea,,,, det kommer går Jätte bra för henne,,,,

Jag har haft såå sjukt ont i knölen i bröstet hela helgen,,, knappt kunna sova,,,,, så jag ringde Vct och fick en tid i går eftermiddag,,,, och då hade det börja läcka ut lite,,, BLÄÄÄÄ så äckligt,, så jag lämnar barnen hon mamma & åker in,,, som vanligt skiit trevliga människor som tar hand om mig,,,,
Jag får en bedövningsspruta och då bara sprutar det ut SNUSK,,,, FYY FYY va äckligt upprepar jag flera gånger,,,
- Va rolig du är säger hon till mig,,,
Sen lägger hon ett litet snitt och börjar klämma,,,, BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ för att jobba med sånt,,, jag spyyr,,,,, dom va 2 st som klämmde om vart annat & fick ut MASSOR med GEGG,,,,,,,, BLÄÄÄÄ IGEN,,,,,Måste erkänna att det kändes lite,,,, 
sen lägger hon in en liten tuss i såret med asolsprit och sen förband,,,, så jag ska ha det så en dag,,,,, skulle bara fylla på med lite sprit så det håller sig fuktigt,,,,,,, BLÄÄÄ IGEN & IGEN,,,,

Sen hem till Mor Hämta barnen & hem & fixa Middag,,,,, medan jag gör det kommer grannen & snackar så jag går ut till honom,,, Linnea går åxå ut på "spången" vi har ut på baksidan (pga dräneringsdiket runt huset) linnea ska gå in & halkar till rammlar rakt ner i DIKET,,, jag fick paniiken,,, hon grinar & skriker,,, grannen hoppar ner & lyter upp henne,,,, Skrutt hon har skrapat bröstet/ryggen/kinden& benet så det blev till att plåstra om henne med,,,,,
 Men efter att få ha valt plåster & med en skål chips i soffan va hon ganska nöjd,,,,



Lilla syrran ville med ha plåster och va nöjd hon me,,,,


Sen kollar jag på Nova då har hon VÄRDENS sår på innsidan av låret som är lixonm köttigt,,, FYYYY FAAAAn säger jag,,,,

Så i morse ringer jag VET och fick en tid till Nova,,,,, men först till dagis för dag 2 som vanligt INGE problem,,,,, sen hem,,, lunch och grannarna kom över & passade barnen medan jag åker till VET med Nova,,,,, hon rakar kollar klämmer,,, och ur ett hål i såret klämmer hon ut en FÄSTINGDJÄVEL som krypit in i såret BLÄÄÄÄ IGEN stackars Nova inte undra på att hon tvättat det har ju kliat som bara den,,,, sen lite tvättning och recept på antibiotika,,,,,, så den resan kostade 1000:- tack för de,,, och nu går hundtrollet med TRATT på huvet för att hon inte ska klia sig,,,, just nu har hon en stund fritt utan tratt för hon blir ju såå Moloken med den på sig,,,,

Sen hem in med barnen i bilen och till Mamma Lämna ungarna och sen till Vct på återbesök med tutten,,,, hon kollar/klämmer inget kommer ut med tycket att jag ska ha förbandet & fylla på med sprit i några dagar till,,, tack för de,,, tur att man kommit upp i frikort haha
tänk att allt ska hända samtidigt!!! SUCK men men Nu Ska vi väl klara oss från skador hoppas jag nu har vi ju gjort allt på samma gång,,, fattas bara att barnen ska få vattkoppor nu lagon till jag ska börja jobba nästa vecka så man får vabba 2 veckor ,,,,, nästan alla barn vi känner har haft,,, och vi har träffat dom alla barnen innan& under kopp tiden,,, men INTE en koppa än så länge,,,,, så vi hoppas det kommer snart!!!!! eller att dom haft villket jag tvivlar på,,,,,

Efter Vct åker jag till Min gammla arbetsgivare Kontorab och köper en FIN pärm till Ida som hon ska ha på dagis,,,
 
Linnea har likadan fast rosa,,,, MARIMEKKO
jag fick mig en kopp kaffe & snackade lite strunt med Tessan,,,,
sen hämtade jag upp Kidsen & hem för middag,,,,,
Nu sover Ida,, Linnea är hos granntjejerna & leker,,, jag ska ringa hem henne för hon ska få duscha,,,,,

Idag fyller Alice små bröder  Hugo & Jacob 1 ÅR GRATTTTTIS till dom Jisses va det går undan!!!,,, vi ska fira lite i
morgon!!!!



Ha en fin kväll
Pussar & Kramisar
Fia


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch låter inget skoj alls med dessa knasigheter... Hoppas det är över nu. Kram Kajza

2009-08-11 @ 20:06:36
Postat av: Ullis o Emil

Hej sjukling! Det där med bölder är riktigt kul. Fast inte för dig såklart. Men jag e yrkesskadad...Krya på dig o hoppas det läker fint utan att fylla på sig igen. Bra om du har koll på det... Kram

2009-08-11 @ 20:23:01
Postat av: Jessica

Aj den knölen lät inte som en trevlig upplevelse :S



Roligt det går bra för lilla Ida på dagis



Gillade pärmen



kram på er

2009-08-11 @ 20:56:45
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Hanna

Usch.... Stackars Bästis!!!! Tycker synd om dig!

KRAM!!!

2009-08-11 @ 23:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0