Fredag,,,, i morgon!!!

Hej på er!!!!!!
shit nu blev det som Värsta brevet!!! *asg*
I dag lämna kidsen på dagis in till Coop extra med 3 vattenmeloner D handlade igår,, som va RUTTNA,,,,men det va INGE problems,,,,att få stålat tebax,,,
, sen till Jobbet,,, dagen gick fort fooort,,,, & ALLTID lika skoj,,,,,
 efter jobbet till Bo Zenk & hämtade Gräsklipparen som varit på service,,, eller lagning.,,,, den har ALDRIG funkat sen vi fick den,,,,
Hämtade mina Odygdpåsar på förskolan,,,, ÅH det sa alltid min farfar om mig,,,, ODYGDSPÅSE,,,, för jag va nog lite men bara liite busig då jag va mindre,,,,
Hem fixade middag TACOFISK,,, googlade lite på det så jag tog en liten del av det jag hittade och mixade lite själv,, och SHIIT så gott & Points vänligt,,,,
MM gott va det nog bara jag & Ida som tyckte,,,, D gillar ju INTE fisk och det sa han ju HÖGT så då Gillade Linnea INTE heller fisk,,,, hmmm smart drag PAPPA!!!!
Nåja tänkte dela med mig av denna urgoda & enkla rätt!!

2 fp torskfile
1 Burk coccos mjölk light
2 dl matlagningsgrädde Kelda 4%
1 liten burk lätt creme fraiche eller VV fraiche
3-4 msk  taco krydda mix den på påse
1/2 burk taco sås,, jag tog mild men vill man ha lite drag ta den starka,,,
Nacho Cips
Riven Ost

Lägg fisken i en smord ungsform,blanda alla ingredienser i en bunke slå det över fisken,krossa chipsen och strö över och sen riven ost på,,,,
in i ugnen typ 20-30 minuter till firren är klar,,,,
ät med potatis eller ris!!!

Mumma va???

Efter maten hängde jag en maskin tvätt D slängde ner lortgrisarna i badet!! sen gick han ut & körde klart grunden,,, nu är det rören/mattan kvar sen fylla igen,,, sköönt snart snart,,, då ska vi leja Kjelle att bygga en fin farstukvist,,, om han har ork & lust,,,OCH tid,,,,
 jag badade klart barnen,,, Linnea skiit stöddig,,, fasiken surar & gapar,,,,en massa dummheter,,, så efter lite hot om att få sova innan Ida och utan saga eller film,,, lugnade hon ner sig,,,,
klippte luggarna & petade öron,,,,
sen en sväng med dammsugaren i vardagsrummet & kök,.,,
Ida hade medan jag duschade Linnea kutat runt i Linneas stövlar som hade torkad lera under sulorna,,, varpå det va grus ÖVERALLT,,, suck,,, jaj ajag ÄLSKAR ju min dammugare så det gjorde inget,,, (trallalaaa "fågelkvitter"),,,, Ironi,,,,,

D koom in & nattade ida villket va tur för mitt TÅLAMOD va INTE att leka med efter Linneas tjafs,,,,, och Ida va som en FIJOLSTRÄNG gapade & skrek skulle INTE sova,,,, så jag klapprade ut i trädojjorna & klippte gräset,,,,,DJÄVLIGT skönt att få kommaut & slippa gapandet,,,,,+ att jag fick endel bonus points på detta,,,,, tack för de,,,,för svettig blev ja,,,,,
Vi har inte haft en klippare på hela sommaren,,, Lånat av grannen en gång,,, hmmm och jag kan säga att gräset va 2 dm långt på vissa ställen,,,, så jag fick klippa 2 gånger på olika längder,, flytta stora studsmattan fram & tillbaka,,,, Men nu är det FIN FIINT ingen,,,,
Sen plockade jag upp ALL fallfrukt,,,, fasen den ena äppelträdet är sånadäringa glasäpplen och minsta vindpust RASAR det ner,,,, och då blir dom Bruna DIREKT!!! så nu INGE äpplen på marken,,,
grannen skulle komma & plocka i morgon,,, skönt bara att TA!!!
In hängde en Tvättmaskin,,, D tog disken,,,
OCH JA han fick lite hångel då han kom hem,,(enl vår deal), & DISKEN är hans UPPGIFT!!!

Så nu är vi båda helt slut,,, Linnea somnade sent,,, och vi som ska upp tidigt i morgon jobbar 8-14,,,,, så måste lämna kottarna vid halv åtta men dom äter frulle på förskolan så det slipper jag tvinga i dom,,,,

Pratade med mamma idag hon hade snackat med syrram hennes son Jack ska ju få tandställning & dom hade varit hos tandläkaren & dragit en tand som va i vägen,,, det tog 45 minuter,, och bedövning på bedövning,,, stackarn,,, och nu på efm hade han hoppat studsmatta och skuttat ur trillat så illa så ett finger va av och en skrapsår på benet som fick sys,,,
Lilla GUBBEN BAMSE BAMSE KRAMAR TILL MOSTERS FAVVO KILLE!!!!!

Nä nu ska Idkas Sovning!!!!!

Sköt om er mina fina läsare,,,(haha som värsta blogg drottningen,,,, men några tittare har jag väl?? HÖRRU NI JAG GILLAR VERKLIGEN KOMMENTARER!!!!)

Pussar & Kramar
FIA
 

Kommentarer
Postat av: Cicci Ljungdahl

Tack för receptet. Låter verkligen mumsigt. Ska jag testa någon dag. Alltid svårt vad man ska göra av dessa fiskblock som är så smidiga. Kram och godnatt på dig

2009-08-27 @ 22:00:58
Postat av: Cicci Ljungdahl

Hmm mina kommentarer vill ju aldrig komma med. Men försöker igen :)

Tack så mycket för receptet, jag ska verkligen testa det någon dag låter supergott. Har aldrig någon ny idé om vad jag ska göra av dessa fiskblock som jag köper. Kram och godnatt på dig.

2009-08-27 @ 22:03:00
Postat av: Jessica

Åh ja du är blogg drottning, I love your blogg fniss! trevlig hel på dej/er

2009-08-28 @ 09:52:40
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Kajza

haha... Du är för härlig gumman!!!! Fullkomligt älskar din blogg och får abstinens när jag inte kan läsa den då jag råkar vara borta eller nåt... Vi msåte ses när jag kommer upp med sonen. Vore skoj.... Hoppas att helgen blir bra. Kram Kajza

2009-08-28 @ 09:54:56
URL: http://kavatskrypin.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag älskar oxå din blogg, men det vet du ju redan! ;)

Hör av dig när du kommer hem och har hämtat kidsen, så får vi se om vi hinner ses en sväng!!!



Pussåkram

Bästis!!!

2009-08-28 @ 10:27:44
Postat av: Mikaela Olle&Noah

Tack för receptet!

2009-08-28 @ 13:07:31
URL: http://www.sundo.wordpress.com
Postat av: Mikaela Olle&Noah

Tack för receptet!

2009-08-28 @ 13:07:44
URL: http://www.sundo.wordpress.com
Postat av: cicci

hihi ja kommentarer vill väl alla ha på sin blogg?

Vad skönt det känns att Linnea oxå är stöddig och dryg, då är det iallafall inte bara mitt barn som håller på. Den nya grejen när han blir arg är.

-Men då säger jag det där fula.....J-Ä-V-L-A-R.

igår ville han inte gå och lägga sig och upprepade ordet typ 50 ggr. Gissa vad Mysan kommer springa runt på förskolan och gorma idag????

Skitungar, dom som kan vara så genomgoa och mysiga, varför ska det vara så sjukt jobbiga ibland?

2009-08-31 @ 06:34:14
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0