FREEEEEEEEEEEEEDAAAAGGG

MM äntligen fredag och första veckan efter mammaledighet & semester,,,, den gick sjukt fort,,, och det är sjuukt nice att vara tillbaka på jobbet!!!!
 I morse stressad som vanligt,,,,FAST jag går upp då klockan ringer,,,,
 hade tänkt att duscha linnea men det hann jag inte,,,,, lämna barnen på dagis sen in till Jobbet!!!!
Plockade varor och sen va det STORMÖTE vi har det en gång i månaden,,,, och GOD frulle som vanligt på fredagar!!! Mummmmmsi,,,,
Dagen flöt på bra,,,,,EFfter jobbet till optikern fixade brillorna,,, nu har jag två lika skalmar,,, villket kanske är snyggast!! det känns som nya glajjor nu,,,, sen plockade jag upp My som åkte med mig hem,,,,, förbi Kontorab handlande bläck till skrivaren,,,, sen till Mys barns dagis hämtade upp dom och släppte av dom hemme hos sig,,, sen vidare till Vårt dagis hämtade Barnen,,, Linnea hadr gjort 3 fina fiiina paket till mig,,, OJOJ va glad jag blev,,,,
Hon hade ritat hjärtan på paketen,,,,

 Jag fick de finaste man kan få,,,, ett halband ett armband & en ring!!!!!


Min Underbara Linnea,,,, hon va så mysig,,,,
Jag sa :
- ÅÅ vad jag ÄLSKAR DIG,,, vet du de??
- Jag älskar dig mamma!! för du är den Bästaste Mamman i HELA världen,,, och i hela Oxelösund!!!
sen fick jag den största kramen och pussen,,,,
Hihi hon är rolig!!!!& underbart omtänksam!!

Efter dagis in med barnen i bilen till affären In med barn handlade sen hem,,, upp med alla barn & kassar,,, lite mellis sen plocka undan efter morgonens BOMB,,, haha det är verkligen KAOS jag bara Lämnar ALLT när jag åker,,
OCH ja jag har lärt mig det,,,, (får panik över det MEN,,,) eller nä men jag har inte tid,,, att bädda sängar och plocka undan tyvärr 3 tjejer som ska fixas till på morgonen är nog och djuren som ska ha mat,,, haha PHU,,, säger jag IGEN,,,,

mammas Prinsessor!!!!


Sen fixa middag TACOS,,, gott men Ida är inte såå förtjust i det,,, hon geggade mest,,, men Nea åt,,,
under maten sitter Vår lilla Ida om fortfarande INTE säger nåt utan bara pekar och grymtar/gnäller och pekar på ALLT på bordet trots att hon har ALLT på sin tallrik,,,, detta gör mig Galen,,,, men jag ignorerar,,, ungen får gnälla jag orkar INTE
till slut säger Linnea till D som sitter & äter,,,, nä först lägger hon handen på hans axel sen säger hon:
- Pappa NU är det din tur att hjälpa IDA det är inte bara mamma som ska göra det!!!
Lilla gumman Hon ser så mycket!!!
Så jag hoppas han tar till sig det vi säger,,,, för vi är INTE roade av hans Jobbande JÄMT!!! nu får det vara NOG,,,
Så less på att vara ensam Jämt,,,,,förstår ju att han har mycket att göra,, MEN man kan prioritera,,, han missar HELA uppväxten på tjejerna,,,, inte ofta han träffar Ida,,, hon somnar ju först,,,,, 
ska nog ta ett snack med hans chef,,,,,,

Efter maten går Linnea till Wille,,, Ida grejar med sina dockor och D fortsätter med grunden,,,, jag plockar lite,,, sen duschar Ida,,,,och i säng med na,,, hon somnade på stört efter en flaska välling,,,,
D åkte ner till Båten & satte på det nytvättade kappellet och jag hämtade Nea hos wille(grannen) och duschade henne,,,,
Nu har jag plockat in i diskmaskinen och skurat kök,,,,, det va riven ost & majs ÖVERALLT!!!

D har somnat i soffan,,,, jag ska med sova,,,,
I morgon ska Nea sova hos Fam T,,, mysigt hon har berättat det för ALLA idag,,,,, hon längtar!!!!
På söndag åker jag & tjejerna till Södertälje,,,,, Kusin Bianca håller på med stora rensningen,,, OCH börjar komma i den åldern så barbies & Petshop inte är kul längre,,
Så Linnea ska få ALLA pet shop figurer med hus och grejor,,,, och jag kan säga att det är sääkert ett 60 tal hon har,,, jisses,,,  sen alla barbies,,, OCH mera mjukdjur,,,, suck men vi får skänka till förskolan,,,,
Nea har redan sagt att hon vill ha PUMBA (mjukdjur) och Mimmi (mjukdjur) det är dom som hon fingrat på varje gång vi är där!!! hihi Rena rama Julaton för barnen,,,,,

Nä nu ska jag med sova Döds trött,,,,

Sköt om er!!!
KRAMISAR!!!
FIA

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Men vilka gåvor -så mycket kärlek i dem! Åh, man blir ju varm!:.))



Tack för kommentaren också!:.))

2009-08-21 @ 22:01:45
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Men vilka gåvor -så mycket kärlek i dem! Åh, man blir ju varm!:.))



Tack för kommentaren också!:.))

2009-08-21 @ 22:02:15
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Tove

Oj va hon kämpade med paketen!!! Sötisen! Å så noggrann! Det var stora presentgörar dagen!!! Jag satt nästan hela dagen vid pysselbordet o fyllde på pärlor o klippte gummiband! Helt underbart! Märkte du att presentpappret va slut, det blev tapet! Hi hi!

2009-08-21 @ 23:16:45
Postat av: Anonym

sååååå fina barn!!!! kramar elli

2009-08-24 @ 12:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0