NIPPE!!!!

Idag vaknade Ida vid halv åtta,,,, Vi saknade såå klart Linnea,,,, jag hängde ut 2 maskiner tvätt,,,,, SKÖÖNT och luktar underbart,,,, D fortsatte med Grunden,,,, Jag fixade till Mig & Ida,, packade Mutbilgodis såsom vatten/tablettask/bananer,,,, sen lite extra kläder till Barnen, katt transporten vagn och lite mer grejs,,, sen till Hanna hämta Linnea som hade haft det SUPER bra,,,,, hon va såå nöjd,,, tjatade redan efter 5 minuter att hon ville till jack & kalle Igen,,,,
TACK TACK BÄSTIS!!! hon har haft det super mysigt!!!

Vi åker till Trosa,,, där möter vi upp Min syrra och hennes barn,,,, vi åker ut på landet och hämtar en liten katt pojke som ska vara 12 v,, meeen jag tippar på 14-15 kanske,,, han är rätt stor,,,, eller vet inte,, iaf,,, därav katt transporten,,,, han va JÄTTE söt,,,, och fick namnet NIPPE,,, dom hade Noppe på G men när jag va liten hade jag en katt som hette NIPPE det är ett bra kattnamn,, OCH ett bra namn att ropa,,, haha för kissen ska vara ute,,, det va han nu hela dagarna,,, och van med småbarn & rumsren,,,, ja vi får väl se,,, jack är ju allergisk,,så hoppas han inte känner av Nippe då.....






 kattskrälle sover så här,,,,, hmmmm




jack & ida,,,,

 Bianca & nippe


Sen hem till ingela i södertälje,,, lite god lunch och fika,,, slappa,, och rensing i Biancas Rum,,, Linnea fick ALLA My little pet Shop figurer/hus/och tillbehör,,,, och lite mjukdjur,,,, Ida fick med sig en docka hem,,,,, så mina tjejer va Nöjda till tusen,,,, har lite till förskolan med,,, om dom vill ha det,, vi kan ju inte ha ALLT!!!!! även om Linnea vill det,,,,








Åkte hem vid fyra tiden,,,,, Barnen somnade INTE i bilen,,,  jag trodde dom skulle göra det,,,,, Ida va Gnällig gnällig!!! men men med lite Muta & dockan va tjejen nöjd,,,
men snacka om att man är trafikfara,,,,  man grejjar med ALLT annat än att köra,,,, vatten/banan/torka/tablett/torka/busar och langar leksaker,,, PHU,,,,

Nu har tjejerna badat,,,, ida sover Linnea kollar på film,,, vi har precis avnjutit en god Blåbärs SMOOTHIE Linnea fick Nyplockade Blåbär av Agneta Grannen,,, så vi gjorde lite kvällsfika,,,, TACK agneta va ni är gulliga,,, det va JÄTTE gott!!!!





Jobb i morgon denna vecka 10-15 skönt,,,, Tagit fram tjejernas kläder och D har städat här hemma,,, vi har haft en liten diskussion,,, :P och kommit fram till att Varje kväll INNAN vi går & lägger oss ska han plocka undan disken så jag slipper stressa med det på mornarna,,,, för jag HATAR att komma hem till en massa disk då man ska fixa middag,,,, så än så länge har han hållit va han lovat,,, Jag lovade att ge honom en puss då han kom hem från jobbet,,, HERREGUUD så det låter,, men oftast har man fullt upp med barnen & har stressat hela dagen så jag tänker INTE på det,,, TYVÄRR,,,  Va det låter trist,, det är inte förrän barnen somnat & alla Hushållssysslorna är klara men tänker på att umgås,,,,
Men det är väl småbarnslivet i ett Nötskal,,,,,

Mys på nu alla söndagsfirare,,,
Puss & KRAM
Fia

Kommentarer
Postat av: Mikaela Olle&Noah

åh vad jag känner igen det där med plocket och att faktiskt inte tänka på att ens hinna med att pussa på sin man! hemskt va!? men när det är stökigt och stressigt så är hjärnan så inställd på det så då blir pussarna satt på vänt...

2009-08-23 @ 21:03:25
URL: http://www.sundo.wordpress.com
Postat av: Kajza

Helt underbart du skriver!!!! Du är rolig att läsa!!!!

2009-08-24 @ 21:59:59
URL: http://kavatskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0