Dan före Dan & Hörrenini TOMTEN FINNS VISST!!!!!



OO det börjar närma sig,,,, och jag ska ÄRLIGT säga att jag har inte så mycket Julkänsla,,,trots ledig, granen framme och Snö ute,,, Hoppas den kommer,,,,


Idag har jag städat Grundligt ,, dammat,dammsugit,svabbat,plockat,badat barnen,diskat PHU,,,, men nu ere rent Å fint,,,,,

Bästis kom förbi en snabbis på efm och fikade med oss,,, Barnen lekte,,,,Alltid Lika MYSIGT

Sen Kom D hem vi klädde på oss VARMA kläder, in i bilen och mötte upp fam Åberg vid sunda,,handloade korv/bröd & festis sen bar det av till GETÅ och TOMTEN,,, OOO SPÄNNANDE;;;; vi sjöng och pratade högt i bilen för att barnen INTE skulle somna,,,,

Väl framme gick vi den URMYSIGA stigen mot Tomten,,,Överallt hänger det stora stall lycktor,
 I år va det verkligen stämmning,,, (jo nu ett tag fick jag de)... för nu va det ju massa SNÖ då vi va där förra året va det bara Lera,,,,
Levade Ljus i MÄNGDER ÅÅÅ så Spänt det va,,,,
Fam Åberg va ju så smarta & tog med sig PULKA ,, jag tänkte på de åxå men vi va så Osams & stressade innan vi åkte så jag vågade inte Yppa orden Pulkor då hade D åkt i taket,,, HIHI men han sa själv att klart det hade varit bra,,,,

Så Ida fick ju sitta i Hannes pulka en stund,,, OJOJOJ när hon inte fick det mera,,,
Gapa & skreeeek vansinnig & DÄR försvann min stämmning,,,,,GRRR UNGE så hon skrek & grinade blev som en BANAN i famnen hela vägen från tomten till bilen & halvägs hem,,, OJOJOJ
Stackars Linnea Fick snällt följa med Utan protester Tänk att denna lilla Drama Queen ska sätta Nea åt sidan,,vi försökte lirka med ALLT muta och la ALL vår tid på Henna men ICKE hon skulle bara åka PULKAAAAA
 ÅÅ Ångesten på Topp,,,, Dock va Nea trött hon med,,, och fick åxå sitta i pulkan en stund,,, Till Idas förskräckelse,,, ÄNNU mera Gap,,,,

Jag hade ¨på förslag innan vi åkte att Ida skulle få vara hemma,,,, men D tyckte hon skulle med så Japp det va han som fick fajtas med henne i skogen,,,, men det är ju bara MAAAMMMAAAA som duger,,,,
Jaja Dom somnade i bilen iaf,,,, Ida vaknade till hemma, Linnea kan man vända upp & ner på hon sover,,,,
Så lillsyrran fick vara med Mig en stund sen däckade hon Åxå i soffan, som sin far gjort nån timma innan,,,

Det är Nu SNÖOVÄDER igen,,,, SUCK Hoppas HOPPAS dom klarar att röja snön så min D slipper ut IGEN,,, nu vill vi ha honom hemma,,, det finns lite att pyssla med innan Julafton,,,vi blir ju trots allt 15 pers här,,, så lite struktur vill man ju ha,,,,
HANDLA Maten,,,,, städa källaren (där syrran med barn ska sova) och UMGÅS en sväng till pulkabacken hade ju varit skoj,,, både för barnen & oss,,,,, så jag HOPPAS HOPPAS igen,,,

Visst att det är UNDERBART med SNö speciellt nu på julafton & så, JAG ÄLSKAR SNÖ,,, men ni fattar att det vita inte alltid är såå kul,,,!!!!

Nu ska jag slappa men bjuder så klart på Bilder från TOMTEN I GETÅ!!!!

Här är vi på väg in i skogen





Stora STORA granen full med Levande ljus & fråga inte hur dom fått upp alla ??


Tomtemor


Linnea gav henne en kram och sa snabbt GOD JUL,,,,




Legomaskinen,,,man stoppar in krigsleksaker i ena änden & ut kommer LEGO.... hmm





Lilla Kyrkan


Dvärgarnas orgel???








Här är hon LYCKLIG,,,,,






Men OJ ett SPÖKE mitt i skogen???? (phu nä det är bara Olle)


Korvgrillning




TOMTEFAR berättar om sig & nissarna....




Familjen bästis va åxå där,,,,


Karin


Knäppa mammor,,,


Så nu ett tips till er som ska åka,,,, om det är snö TA MED PULKA ,,,,, det gör vi Nästa år,,,,!!!

Ta hand om er

BAMSEKRAM
FIA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0