Gympa/Firat/Fikat,,,,, ÅNGEST,,,,

Idag har det varit ännu en dag med full rulle,,,,
Linnea & jag va på Öppna förskolans gymnastik på Fm,,, det va jätte kul, skönt för henne & springa av sig,,,,



















Sen va det hem,lunch och Städa,,,, Daniel hade städat nedervåningen då vi va borta och sen tog han kidsen & drog till skavsta för att titta på flygplan på deras utkiksplats medan jag städade övervåningen,,,,,,

Vi 18.00 kom våra familjer,,, Daniels mor/far och småbröder min mamma med bonuspappa Nisse och min pappa med bonumamma Alice,,,, det va full fart och en massa FIKA,,,, *SUCK* jag kunde inte motstå den urgoooooooooda tårtan,,,,,, och såklart en bulle med,,,, HELSKOTTA!!!!! Ångest!!!
 Men men det blir friskis en sväng på söndag,,,,, inväging på måndag igen får vi se om chipsen och semlan satte sprätt på kilona,,,,,,,
Daniel & jag åt iaf en nyttig lunch,,,,,






 Nya fun light saften "Limited edition" vattenmelon/Jordgubb Super god!!


Körde lite lockar idag!!!





Tjejerna va Så fina i dag!!!! Pussgurkor!!!










Mormor/morfar  Farbror Martin
Farfar    Min bonuspappa nisse

 Paket öppning,,,,

Jag tror att Pappa Daniel va nöjd med dagen!!! Fick massa fina saker,,,,,  Trötta är vi iaf,,,, det tar på krafterna att ha kalas,,, Nästa födelsedag är IDA 1 ÅR,,, guud va fort det går,,,, dags att börja planera & köpa kalas saker,,,
Nu är det ryggläge i soffan och slappa,,,


Här kommer det utlovade receptet på den URGOOOOOOOOODA tårtan,,,, (vi fick asmycket över & det värsta är att i morgon är den ÄNNU GOOOOOOOODARE!!!!!!)

VISSE FJÄRDA TÅRTA

4 Äggvitor
3 dl socker
Vispas till hårt skum

Tillsätt 3dl rostade ricecrisp,
 
Rör ihop och bred ut som rulltårtssmet.
 
Grädda c:a 2 timmar i 125 grader & låt kallna,,
(du ser när den fått annorlunda färg och om man sticker i den och srickan inte blir kladdig är den klar)


SMÖRKRÄM
4 ägg gulor
1 dl socker
1 msk mjöl
1 dl Grädde

Sjud till tjock kräm, rör HELA tiden, Tillsätt 100 gr smör, 1tsk vaniljsocker & 1 tsk Snabbkaffe (jag brukar ta 2)
Gör man dubbel sats så får man göra smörkrämen 2 gånger så den inte skär sig!!

Låt fyllningen svalna, Lägg smörkrämen mellan bottnarna och låt dra över natten.
 

Vispa 3 dl grädde, bred på tårtan & garnera med Riven choklad (eller vad man vill hallon är super gott)
 

Den är så sjukt god !!!! Nu gjorde jag dubbel sats för att få en stor tårta men annars gör man en sats och delar den på mitten!!! men en liten tårta räcker till c:a 10 pers den är verkligen mäktig!!!
Lycka till!!!!


Ta hand om er & Godnatt
KRAM
FIA


Kommentarer
Postat av: Mthess

Härliga kort från gympan. Vill du maila över korten på Elwira till [email protected]

2009-02-21 @ 09:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0