*Shopping,Fika,Tårt & Chokladbolls bak,,,,,*

Ja mamma, Jag & Ida va inne i stan och handlade lite till Pappa Daniel hittade lite smågrejor,,,,, passade även på att handla till barnkalasen vi ska på både på lördag & söndag Pruttlera & Storpack med Glitterlim det blir nog jätte bra,,, Linnea fick ju såå klart ett paket lim hon med och har limmat hela kvällen,,,,, hon blev sååååå glad kastade sig om halsen på mig och sa:
- Ååå Tack Tack snälla MAMMA va du är Snäll med mig!!!!
*snyft* mammas Älskling!!!!

Jag fick "äran" att panta ALLA pet flaskor vi hade i gillestugan dvs typ 10 stora papperspåsar,,,,, och jag tycker att det är sjuukt pinsamt,,, fråga inte varför för det är ju skit bra för miljön,,,,,,, men iaf man blir lite tattare,,,,, hihi men men fick ihop en hel del stålars,,,,, och viktigaste av allt... det blev TOMT i gillestugan,,,,,,

Vi hade det jättemysigt på stan,,, Ida va så snäll satt i vagnen och tittade utan ett gnäll,,,, Mormor köpte ett par små skor till Ida och ett par skidhanskar till Linnea hon Vägrar ha tummvantar och har bara haft små tunna fingervantar så hon behövde verkligen handskar,,,,, och nu rear dom ju ut alla vinterkläder så det blev ett klipp!!!!
 Vi fikade på SANDYS såå klart,,,, Deras LATTE,,, åååååå det finns fasen inget godare,,,,,  och en skumraket (2 points),,,,,,






Det är mycket att titta på när man är på stan,,,,


Smakar skummraket!!!


Dom små skorna/sandalerna Momme köpte!!!!


Morfar hämtade Nea på dagis idag,,,, sen fick hon pannkaka med sylt & grädde där,,,, Daniel hämtade upp henne efter 16....
Jag och Linnea Rullade Chokladbollar för brinnande livet både med cocos och pärlsocker,,,,, hon tyckte det va jätte kul,,,,,det blir ju liksom inte så mycket bak i vårat hus numera!!!!









Jag gjorde tårta,,,, Ännu en gång godaste tårtan EVER!!!! (Recept kommer i morgon,,,,,)
Men ÅÅ villken TORTYYYR det är att baka när man INTE får smaka,,, Hur ska det gå i morgon när vi ska fika,,,, jag får äta soppa både till lunch & Middag så jag kan ta mig en bit av den Goda Tårtan,,,,,

Sen hade Daniel varit hos Sina föräldrar och Svärmor hade bakat idag så han fick med sig,,,,,, En massa Bullar,mocca rutor,kokos toppar,och bondkakor med chokladbitar i (sjukt goda) TACK för det svärmor!!!! Det är såå uppskattat när man inte hinner baka själv,,,,,

Tjejerna somnade ganska sent i kväll med Ida vid sju och Linnea strax innan åtta,,,, det Är sent för att vara dom så förhoppningsvis sover flickorna länge i morgon,,,, Daniel är ledig i morgon SKÖNT för det behövs en storstädning här hemma,,,, och det är LIIITE svårt med 2 barn hemma,,,,,  sen MÅSTE han ju få sång och fika på sängen & då är det nice om vi slipper gå upp fem för att göra det!!!
Linnea har övat på sången hon vill sjunga!!! "Vi grattulerar" den sjunger dom på dagis,,,,

Nu ska vi slappa och kolla på Tv,,,,,

Ha en skön kväll


FIA

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

JÄTTESÖTA barn!

2009-02-19 @ 22:07:59
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0