NEA / MAMMA DAG

Tisdag,,, ännu en dag då man är sjukt trött,,,, Min Älskade pappa kom förbi efter jag lämnat Nea på dagis,,, jag klippte honom och han vaktade "barnvakten" medan jag duschade och tur va väl det för Ida vaknade typ 5 sek efter jag hoppat in,, så Otta och hon smaskade på smörgåsrån och ädelost med whiskey smak,,,, hahaha tokiga morfar men ungen gillade det!!!

När jag snyggat till mig åkte jag & Ida till Mormor & käkade lunch super god purjo/broccoli soppa med MIni fraiche och rost bröd,,, (soppan 0 points) sen vinkade jag bye och åkte för att hämta Linnea på dagis,,,,,,hon satt SOM VANLIGT i pysselhörnan med Lucas,,,, dom leker Jämt,,, hmmm nu får mamma bromsa lite hur ska detta sluta,,, men Lucas är ju urgullig & smörar som tusan när jag kommer idag hade han målat & klippte ute en fin,,eh... ja grej till mig!! så OKEY han får godkännt!!! *fniss*

Jag och Nea drog till stan för Pettsson & Findus Teater!!! lite meck med parkering men klippa som man är så fickparkerade jag I BRANT BACKE!!!!!
Tack gode guuud för vinklingsbara backspeglar (måste ju akta fäljarna om man ska överleva,,;) och automat!!! så det fixade ja GALANT fasen att jag inte tog ett kort,,,, men kan säga att det va typ 5 cm från kanten och spiiiik rak parkering,,,, Klockren inte ofta det går så bra!!!! Så nu kan Älskling vara nöjd,,,,,,

När vi kommer in och ska hänga av oss så luktar det nej faan det STINKER gammal gubb svett,,,, BLÄCH ni som känner mig vet hur mycket fobi jag har mot sånt, som överdoserar sköljmedel/parfym/doftljus ja allt för att det ska luka gott,,,, på dagis frågar dom ofta vad jag har för schampo på nea,,,, *fniss* iaf det luktar fördjävligt,,,, och det är gubben i garderoben som typ inte bytt tröja på 10 veckor,,,, höll fasen på att svimma/kräkas,,,,svimma  ska det vara så  svårt att vara fräsch och känner inte kollegorna hur mannen stinker????? jag hade sagt till direkt (på ett snällt sätt det har hänt på jobbet),,,,,
Vi skyndade oss att hänga in jackorna och gå en trappa upp,,,,,

Där säger Linnea Vart är Hannas Jack,,,,, jag hade för ett ögonblick berättat att min bästis lille son skulle dit med mormor & morfar,,,,, så jag spanade och fick syn på Jacks morfar så vi "trängde" in oss lite snyggt till dom,,,,,
Ungarna va såå gulliga Kramade om varann och stod och höll varandra i handen,,,, Även jag fick en BAMSE kram av finaste Jack!!!! han är speciell den lilla killen!!!! >3

Till råga på allt har barnen likadana tröjor,,,,,, ÅÅ va fina di små va!!!
Vi fick en bra plats längst fram så barna tog av sig skorna och stod på stolarna för att se extra bra,,,,
haha då händer det IGEN en dam denna gång går förbi oss,,, luktar jaaa gammal svett,, och sätter sig brevid Helga (jacks mormor) hahaha vi höll på att döö kände det båda två och jag hade berättat incidenten i garderoben,,,,
men hon flyttade bort TACK GODE GUD FÖR DET!!! Helga va på vippen att säga nåt,,, och vi antydde ganska högt,,, *asgarv* men det hade inte gått att sitta en timma brevid en stinkare!!!!

Teatern va i allafall JÄTTE BRA!!! höll på i lagom lång timma!!!!  och spännande/kul/lite läbbig!!!
Och det va jätte mysigt att hitta på nåt med mitt lilla hjärta!!! Att bara vara VI

     Mamma Älskar Dig Linnea!!!!!























Efter åker vi & hämtar Ida,,,, Linnea & Ida äter pannkaka till mellis hos Momme,,,,,
Sen hem, Middag,Billibompa och sen God natt,,,

Ida fick Hostmedicin idag tack Ulla på BVC, hon fixade det åt oss,,,, så vi hoppas att natten blir lugn,,,,, hon har inte hostat ännu,,,,, men hon blev nog extra trött av den,,,,, somnade på stört,,,,, hon har aldrig ätit penecilin förut!!! (jo en gånng kovepenin det värsta man kan ge barn smakar ju verkligen ILLA men då va hon så liten,,,) hon är ju ett snart,,,, så vi får se hur hon reagerar,,,,,,

Nu ska vi kolla på en sjuk dokumentär från england,,, (vad annars?) om kvinnor som föder barn hemma,,,,,, ensamna med familjen och utan nån som helst barnmorska/läkare,,,,,, skulle jag ALDRIG göra,, men alla är vi olika,,,,

Ha en fortsatt MYSIG kväll
Ta hand om varandra!!!

KRAM FIA


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Åh, vilka härliga bilder på mamma och dotter! Inramningsmåste:.)



Verkar ha haft en kanondag -både perfekt parkering och lyckat teaterbesök (utifrån bilderna att döma också!:.)

2009-02-18 @ 11:39:56
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh så himla roligt ni måste haft. Robban, jag och Jossan ska gå i mars här i Linköping på Pettson.

Ser fram emot en mysig em med henne. Kram

2009-02-18 @ 13:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0