Träningsvärk,,,,,& lite irriterad!!!

Hahaha ja fasen som karin sa efter 2 dagar kommer värken.... jo tack,,,,, värk på gäddhänget,,,, hihi  men det va bara på:t igen,,, jag åkte in med Karin i efm och drog av ett medelpass,,, faan va kul det är och jobbigt,,, vid varje sittupps så krampade det i magen pga träningsvärken,,,, hahahah Men redan idag känndes det lite lättera på nåt vis,,,,

Dagen har varit lugn,,,,,, Linnea ville leka med Alice på efm,,, vi ringde men dom svarade inte,,, men hon ville gå upp och ringa på,,,, så vi klädde på kläderna och jag förklarade att hon INTE INTE fick gå in till någon utan att komma hem & fråga först,,, med tanke på oron som blev när hon knatade in hos Alice sist utan att vi visste om det och sprang och letade som tokar,,,,,
Så jag Pepprade henne med visdomsord,,,,, hon gick ut jag kollade lite i köks fönstret,,,,, sen började hon prata med  en annan grannen micke,,,,, tillslut går hon in till Wille (kompisen snett mittemot)  & efter att tag ringer Willes mamma och säger att linnea ville leka,,,,men jag säger Nej dom kan vara ute ,tyckte liksom att friskluften behövdes,,,,,,,,

hahaha Willes mamma Pernilla hade frågat om Linnea ville komma in & leka för dom hade främmande av en massa andra barn,, då säger ungen till Pernilla,,,
- Nej jag får INTE vara inne för mamma jag måste vara ute,,,, hihihi
Så min ord gick in!!! Min lilla älskling,,,,
men hon fick godkännt att gå in!!!  och TACK pernilla för att du ringde,,,,

Ida somnade i samma veva så jag fick det lungt & skönt,,,, kunde jag behöva med min träningsvärk och eftersom jag dammsugit & torkat golv,,,,
Ida är Snorig/hostig och början till ögoninflamation,,,, skrutt!!!
Min käre far kom förbi och tog en kopp kaffe,,,, strax efter kommer Daniel genom förskyld och trött,,,,,
Vi skulle äta Pernilla Wahlgrens fyllda köttfärslimpa till middag,,,, så jag gjorde i ordning allt innan jag åkte & tränade så det va bara för D att sätta in i ugnen och koka potatis eller "pären" som man säger i Kramfors,,,

Daniel hade även fått uppdrag att handla Alla hjärtans dag present till tjejerna,,, en ny snuttefilt till Ida  (teddykompaniet) och pyssel till Linnea,,,, han kommer hem med en mjukdjursskallra till Ida dock från teddykompaniet men vi har typ 3 st redan,,,, och pippi pärlplattor till Linnea som hon redan har,,,, och ett set så man kan göra egna tvålar,, (till Nea) men herregud ska det vara så svårt,,,,???
Kladda & göra tvålar som ändå bara kommer att kastas,,,,, nä så jag tog med mig grejorna till stan & bytte efter träningen,,,,, Tjejen i kassan skrattade,,, jasså dom här sakerna känner jag igen,,,, han gick länge här inne & valde,,,, hihi lilla Daniel men fel blev det,,,,,
Så jag hittade en del saker på Rea,,, en Barbie (fariy), glitterlim och vanligt lim,,, (Nea grinade i morse när hon gjorde present till pappa att hennes va slut) och 2 bit/pek böcker till Ida varav en med "slang" så man kan sätta på vagnen,,,,
Så det blir nog bra,,,, ska bara slå in dom med,,,, Sen har Jag ju sagt till Linnea att på Alla hjärtans dag får man äta frukost i sängen så jag har lånat mammas säng bricka,,,, hon ska få sitta på sitt rum och smaska och titta på film,,,,

                                 

Daniels lilla  lilla Present kom idag,,, men får EJ öppnas förrän i morgon,,,,  spännande,,,,,

Iaf när jag kommer hem så säger karln,,,,
- Hade du tänkt ha potatis till köttfärslimpan???
- EH jaa vad annars??
- Jag glömde helt bort att koka!!!!
Men helvettteeee jag va skiit hungrig och trött kl va strax efter sex Barnen va med ur hungriga,,,,,, så jag ställde mig & skalade potatis och fixade sås,,,,, som han med hade försökt göra,,,, hahahaha Lilla gubben,,,
I receptet stod det hur man gör sås av skyn,,,, och det hade han gjort,,,, MEN inte på spisen & kokat upp det,,,, näh!!! bara rört ihop det i en bukne,,,,,,, Ibland undrar man om han NÅGONSIN fått vara med i köket när han bodde hemma,,,,??? BORTSKÄMD!!!!!
Men han hade  feber va skit trött & hängig så han Tog en Alvedon & la sig med LInnea halv sju,,,, somnade på en gång,,,,, Daniel är sjuk 1 gång /år och gnäller ALDRIG,,, så han FÅR vara lite sjuk ,,,,
jag hoppas för min GUD att det är en bra ursäkt för dagens tabbar,,,,,,,,,

men slutet gott,,,,, ja maten blev bra,,, mätta och belåtna,,,, Familjen sover och jag slö kollar på Lets dance,,,,,
Så ha en fortsatt Trevlig helg!!!!
jag är såå DJ*****la godis sugen,,,,, (den tiden på månan),,,, I morogn ska jag trycka en påse!!!!!

Linnea hade dubbel snurrfläta idag!!! 2 snurrisar man tvinnar!!!!



KRAM mina vänner!!!!

FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0