Fredag,,,

Ja fredag igen,,,,,, idag har vi städat bort julen,,, fasen va skönt,,, jag Älskar julen förberedelserna innan allt pyssel,bakandet,julmusiken,julklapparna och när man tar in granen, men när julafton har varit känns det liksom slut,,,, så det va skönt att slänga upp alla sakerna på vinden igen,,,, Linnea blev så lessen när jag tog bort hennes stjärngardin och mormors tomte som stod vid granen,,hon tog in den på sitt rum & sa den kan stå här,,,,, lilla gumman,,,men det gick över ganska fort,,,,

Daniels Lillebror och Matilda va här idag och lämnade julklappar till barnen,,,,Linnea fick ÄNTLIGEN 2 innebandy klubbor och en boll,,, som hon längtat,,,, ÅÅÅ precis som stor Jack!!! (kusinen) sen spelade hon och spelade och spelade,,, bara tur att inget gick sönder eller att  Ida fick sig en smäll av klubban som hon viftade med,,,,
Ida fick Världens sötaste Giraff bebis,,, som man adopterar men går in på nätet och namnger den.... dom är nummrerade,,,, jätte mysigt så det måste vi göra.,,,, svärföräldrarna va här & fikade så vi spånade på lite namn till den,,, och det blev SVEA som har namnsdag idag,,, hihi  konstigt nog vill jag ha ett killnamn på den,,,undrar varför kanske för att Linneas Älsklings mjukdjur heter Theo den döpte hon själv när hon fick den av moster Ingela i 1 års present!!! ingen aning vart hon fick det namnet ifrån,,,, men det passar super bra!!!! han är en bra tröst och hänger med överallt!!!!





Nu när jag ser våra furu dörrar så vill jag ha dom VITA!!!! försöker övertala Daniel om att vi ska måla dom,, men han är rädd för jobbet men om han slipar jag jag måla och jag LOOOVAR LOOOOOOOVAR att vara nogrann!!!!!!! SNÄÄÄÄÄÄLLLLLAAAAA ÄLSKLING VI KAN VÄL??????????????

Ida har haft lite feber inte mycket men lite,, sen misstänkte vi urinvägsinfektion för när hon kissade kom det bara liite och hon fick ju ont så jag ringde vårdcentralen i morse och dom skulle ju ringa upp vid 15.00 lite sent tyckte jag om vi skulle hinna med urinprov och hämta ev penecilin.... så jag pratade med barnkliniken i Nyköping dom rådde oss att ta urinprov under dagen så vi kunde ha med oss till vårdcentralen på efm.... så jag åkte till vct och hämtade en sån liten plastpåse man klistrar på "snippan" sen åkte vi ner med det  vid halv fyra och tog blodprov det visade så lite så det va ingen fara,, skönt de,,, fasen man känner sig som en hönsmamma eftersom sist vi va där när hon haft feber i en månad visade inte proverna nåt då heller,,,, men men bättre ta det säkra först,,, det är ju helg nu med om man hade väntat hade det säkert blivit strul då,,,,,, och sjukvården nu är ju katastrof så ska man bli sjuk ska man bli det mitt på dagen mitt i veckan,,,,

Daniel har varit på gärdet med Nova så hon fick leka lite med dom andra hundarna i kvarteret,,,, det är fortfarande kallt minus 9 grader va det i morse och det har varit 5 grader kallt hela dagen.. pratade med syrran i Sveg i går kväll dom hade -19 grader,, brrrr vi åker upp i februari det ska bli skit mysigt!!! åka skoter och dra till björnriket med Nea så hon får prova på att åka skidor,,,, man kanske ska ta sig till Rosvalla och testa skridskor nån dag,,,, jag har ju mina på vinden,, hmm om man kan åka fortfarande,,,, jag va ganska bra på det i yngre dagar,,, åker ju på tjejgrillor med taggar!!! haha som en isprinsessa,,,, AS IF!!!!!! hrmmm

Fasen jag är lite illamående,,, inte så jag vill kräkas men lite molnande,,,, man kanske ska gå och sova det kan ju vara brist på sömn,,, ska bara ner och hänga en maskin tvätt,,, nu är tvättkorden tom det känns skitbra jag är nojjig när det är mycket tvätt,,,, så när korgen är tom är jag lugn i sinnet,,,, helst ska allt vara torrt och ligga i garderoberna,,,, sjuk i huvet man är,,,,

Ha det gott mina vänner!!!!!

Stora Kramar
FIA

Kommentarer
Postat av: Lina Erixon

Här kommer det goda receptet som jag lovade dig :)

Du tar 200 gr kokosflingor + 100 gr honung + 1 dl grädde + vaniljsocker och blandar i en skål. Forma smeten till kulor. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Ställ dem i kylen i ca 2 timmar. Den smälter du 150 gr choklad och doppar kulorna i. Lägg tillbaka dem på plåten och strö över lite kokos som dekoration. In med dem i kylen tills de har stelnat. Sen kan du njuuuuta i massor :)

Lycka till......

2009-01-02 @ 22:15:27
URL: http://teamroffe.blogspot.com/
Postat av: Helen

Hahahaha! Jag e likadan m tvättkorgen :) Och kläderna ska ligga i skåpet :) Men det är så mycket att tvätta med barn...

Rosvalla har så konstiga tider att åka på isen. Åk till söra så får ni frisk luft samtidigt! På friluftfrämjandets hemsida kan ni kolla vilka sjöar som kan åkas på.

Kram

2009-01-02 @ 22:50:37
Postat av: Therese B

Svea :-) Det heter Thelma!

2009-01-04 @ 22:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0