PUST!!!!

Ja verkligen Pust!!!! Idag har jag farit runt som jag vet inte vad,,,,, Efter frukost bäddade sängar, plockade undan disk,leksaker klä på barn,leka lite och vid halv tio va det dags för Ida att sova ute i vagnen som varje dag,,,, då passade jag på att byta gardiner i kök,vardagsrum och Idas rum nu är det ljust och vi väntar på våren,,,,,, Linnea va ju hemma idag (dagis stängt) så medan jag for runt i huset så pysslad hon,målade och byggde koja på sitt rum,,,,,
Ida hade förövrig snurrflätor idag,, jätte små men det gick,,,,


Lunch: Fiskbullar och potatis,,, efter det kom Jimmy på en liten fika det va trevligt,, han hade med kakor till sig & tjejerna,, ja till mig åxå men jag äter INTE,,,,,  tog en VV chokladbar till kaffet istället,,,

När han gått for jag runt & dammade ÖVERALLT och sen kom Daniel så då dammsög, & torkade jag golven,,,,, sen va det middag,,, jag VV soppa SKIT GOTT och resten av familjen stuvade makaroner & Falukorv,,,,,
Sen va det bad av barn,,,, D kollade på tummlaren som sagt godnatt,,,, och vi får investera i en ny,, Helvette hur det nu ska gå med mamma penning ekonomin,,,,, men men vi klarar oss utan ett tag,,,,,,


Sen vid halv sju gick jag ,mamma & grannen på En 7,5 km snabb stavpowerwalk (55 minuter)  *PHU* men skönt när man kommer hem,,,, 
Linnea va så rolig när mamma kom då hade hon en sån snygg oragne reflexväst på sig,,,, då säger Nea:
- Ska du ut på sjön momme??
- Nä vi ska ju på promenad jag & mamma säger mormor
- Men varför har du flytväst på dig då????
Hahaha gud va vi skratta!!!!! dom är kuliga dom små,,,,

Nu ska jag ta en kopp te fortfarande ont i halsen,,,,, och kolla på tv,,, risken finns att man somnar i soffan,,, det va nog bara den timmen jimmy va här som jag suttit ner,,,,,,  på hela dagen men åå va skönt i morgon när det är städat & fint!!!!!får se om det blir en sväng med Mamma i morgon när jag lämnat Linnea,,,,

När jag dammsög idag så satte jag Ida i gåstolen,,,, (som hon vägrat sitta i förr ) men nu satte hon fart och tog sig både fram & bak,,, tänk va fort det gåår,,,,,  hennes Nya nappar från Namn nappen  kom idag jätte fina och hon tyckde dom va Urgoda!!! Perfekt att ha när hon börjar på dagis,, så man inte blandar ihop med nån annan unge,,,,,




Ha det gott mina vänner!!!!

FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0