Trööttt...ZzZzZz....

Fasen va jag har varit trött idag,,,,, Jag fick vila en timma när Ida sov ute i vagnen,,,,,, J&B lekte med Linnea då,,,,, men annars har det varit full fräs idag,,,,,

J&B sov till halv tio stackarna dom hade vaknat när Ida skrikit,,,,, men Linnea har haft det jätte kul med dom idag,,,,,,
det Har Regnat & Blåst storm hela dagen idag såå trist,,,  Bonus pappa Nisse va på affären & handlade & ringde oss och frågade om jag behövde nåt så jag slapp åka iväg med alla barnen och handla,,,, TACK!!! så han kom förbi med nötfärs,lagalätt och största godispåsen han plockat,,,,(på eget bevåg),,,,,,så jag lagade "Momme köttbullar",,, alla åt så det stod ut genom öronen,,,,, Det är svårt att få samma smak som mamma på köttbullarna med nu är jag nära,,,, men Jack sa Jätte gott,,,,, men inte mommes köttbullar,,,,, så det va ju ett BRA betyg!!!!






Efter maten gick vi på en liten promenad i REGNET till Sunda,,, Slut på toa papper & Maskindisk,,, & jag kan säga att det blir mycket mer disk med 2 extra barn,,,,mycket mer att plocka överhuvudtaget,,,, trots att dom är stora,,, så jag vet inte om jag verkigen ska ha en till bebis,,,,,??? JOOO det vill jag!!!! om 3 år!!!!
Fii fasen va blöta vi va när vi kom hem,,,,,genomsura allihopa,,,,,




Ida syntes knappt under regnskyddet,,,,,

Väl hemma och ombytta/tvätta kläder,,,,, (Jack skulle ju Staila och sparka till en boll på en super duper blöt gräsmatta och for i backen så det blev till att köra en maskin tvätt!!!)
Sen skulle ju barna av med kläder,nova torkas och plocka undan efter lunchen,,,,, *PHU*

 men vi han med att Fika glass och kaffe,,,,, sen underhöll Kusinerna Varandra,,,, Jack spelade spel med Linnea och Bianca läste med Ida,,,, det är så skönt att få lite avlastning för Idag har INTE Ida varit kul,,,, Grinat hela tiden,snorat,hostat och gnällt,,, Inte likt henne som är värdens snällaste annars,,,,, hoppas dom blir pigga snart,,,, & att det inte är nåt som kräver pencelin som man ska behöva tvinga i dom stackars krakarna,,,,,,





När Ida änligen somnat så plockade jag fram lite gott,,, då slocknade Linnea i soffan så det va bara jag, J&B uppe,,,,, vi Kollar på Tv och slappar,,,, jag ska gå & sova snart,, så sjukt trött och man vet ju inte hur den här natten blir....

Bonuspappa ringde nyss,,,, mamma & han bjuder på lunch i morgon när mamma vaknat (jobbat natt) så jag slipper böka med det,,,, TACK TACK igen!!!!!
I morgon ska Linnea på simskola men vi får nog hoppa det pga Förskylningen,,,,,,,, ( hon vaknade med ögoninflamation i morse) får se om hon är piggare i möra kanske man ska masa sig dit!!!!

Fan va jag beundrar dom som är ensamstående,,,, Herregud villken Häst jobb dom gör, med barn,jobb och allt annat som hör vardagen till,,,,, jag är helt slut nu efter en helg (även har jag haft hjälp av kusinerna),,,,
Så en stor ELOGE till alla ensamstående där ute!!!!

Nu vaknade Nea Jättelessen,,,, hon kunde inte öppna ögonen,,, NEPP ingen simskola i morgon,,,,,,  då har vi missat dom 2 första gångerna,,,, skit åxå,,,,, tur att jag hade ögonsalva hemma,,,,,,ska ringa BVC på måndag & få ett till recept på sånt det är skit bra att ha hemma,,,,,, dom håller ju bara en månad,,,,,,

Mina små älsklingar genomförkylda,lessna, och har ont i kroppen,,,, jag vet ju hur det känns när man är sjuk men ändå blir man ju irriterad när det är gnälligt!!! (förlåt Jag Älskar er mina barn)

Jaha nu vaknar Ida IGEN,,,,, när ska jag få sitta en stund???? När jag blir gammal,,,,,,,, *fniss*

J&B smaskar godis!!!!

(morötterna är till mig gott va??)





Ja ja Ta hand om er!!!

Kram
FIA


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Många härliga bilder!!! Jättefin blogg ;-)

2009-01-25 @ 10:24:34
URL: http://www.muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0