VAAAARMT!!!!

ÅH guud såå varmt det varit idag,,, TACK GODE GUUUD att man bor nära havet!!! vi packade väskorna och drog till jogersjö... Där hade Tove & Greta tagist BÄSTA platsen (för oss) jag hade med mig nova idag och ville ligga NÄRA hundbadet och så låångt bort från alla andra så hon kunde bada villket hon gjort HELA dagen,,, nu är hon såå trött!!! Hund troll!!!
Det va NY sand på stranden & flera traktorer som höll på att jobba för fullt med att lägga ut sandel och kraffsa den rak & fin,,, Jätte bra så nu är det ganska skönt att gå på stranden igen,,, det va liiite dåligt med sand innan,,,
Vi har myst hela dagen!!! underbart!!!

Och såå varmt i vattnet säkert 23 grader jag har badat massor !!!!
Linnea simmar för fullt nu,, hon har verkligen lärt sig lita på armpuffarna!!! jätteskönt!!!
Men nu ska ni få höra,,,,
Vi va till kiorren & handlade glass och dom obligatoriska ostbågspåsarna (mini) som barnen smaskade i sig,,,, Linnea hade egna pengar hon handlade för,,,,, sen när den lilla påsen va slut ville hon ha en till jag orkade inte gå så jag sa att du får gå själv,,,,
- Men jag kan inte betala sa hon
- jodå säg va du ska ha & lämna fram till börs till tjejen i kassan så hjälper hon dig!!
Vips så va ungen borta,,,, jag såg henne springa på väg till kiorren med plonkan i högsta hugg,,,, vi låg ju en bit ifrån så nervig som man är när jag inte såg henne längre va jag bara tvungen att smyga fram & kika,,,
Jodå där står hon brevid kön,,, och tittar,, åå hon va så liten i jämnförelse med alla andra,,,, och hon hajjade inte vart kön va,,, men till slut trängde hon sig och jag hörde att hon sa jag vill ha OSTBÅGAR!!!
hahaha sen kom hon STOOOLT med sin påse från kiosken,,,, och gissa om JAG va stolt me,,,
Hon är INTE rädd att ta för sig,,, (som sin mor) hon är ju bara 4 år snart,,,,
MIN DUKTIGA TJEJ!!! GUUD VAD JAG ÄLSKAR MINA BARN!!!



 Här dyker hon åxå

Nova letar sten!!!! Jo jag lovar hon BARA ÄLSKAR att leta sten!!!

 Och dyka efter dom!!!! ( hon va nästan i vassen därav sjö ogräset)



 Ida & Greta

 Ost bågs MUMS!!!

Det fanns fler som gillade OST bågar







Greta hjälpet till att blåsa upp puffarna!!!

 Mormor kom förbi en stund då hon vaknat efter natt jobbet men nu har hon semester!!!


Jag fick den absolut bästa grejen av Tove idag,,, soldyrkade som man är,, och ALDRIG utan min brassestol,,, jag fick Brassarnas Rolls Roys!!!! en Mini Baden baden,,, hur djävla sköön som helst med nack kudde och reglerbar rygg lätt som bara den att bära OCH bär rem,,, så man kan slänga upp den på axeln,,, hur bra som helst och NU REKLAM för ÖB det va ju såå klart ÖB Magnus som fixat stolen!!!

och kan ni tänka er JAG fick den!!!! TACK TACK TAAAACK underbara NI!!!
Min sommar är nu såå mycket bättre hoppas jag får nyttja den till MAX!!!
Så nu är det bara att rejsa in & köpa er en!!!

Vid två tiden började det att mulna på,, så vi packade oss hemmåt,,, och då börjar det regna,, så jag brassar hem slänger in tvätten,,, PHU klarade den!!!
Sen till Mormor och lämnade Ida,,, jag & Nea åkte in till stan & handlade sommarpresent till förskolefröknarna,,,,, dom fick varsin bodyskrub & hudcreme!! sen slog vi in allt och fixade ett litet kort,,, så i morgon bitti åker vi förbi med dom!!


jag har försökt att köpa en graj varje sommar till dom var!!  första året kommer jag inte ihåg tror det va mini fläkt men ett år fick dom potatis skrubb handske och förra året varsitt halsband!!!

Förhoppningsvis blir morgondagen strandvänlig!!!
jag har fixat pastasallad och sås,, skurit melon och blandat saft så det är bara att koka på en skvätt kaffe & packa i morgon bitti!!! vi får se om jag får med mig nån annars åker jag & barnen själva!!!

Sist men INTE minst att JÄÄÄTTE GRATTTIS TILL MAGNUS & SUSSIE (familjen sväng :)
 SOM I GÅR KVÄLL FÖDDE SIN LILLA DOTTER LOVISA GRATTTIS GRATTIS TILL ER VI LÄNGTAR TILL VI FÅR KOMMA OCH BEBIS SNUSA!!!

VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LOVISA!!!!




Nu ska jag gå och duscha och sen krypa ner,,, TRÖTT tänk va dagarna går foort,,,, I morgon ska jag till min gammla kollega tessan & vina!!! myycket nice det va asa längesen,,, jag har några flarror på kylning,,, får se om vi går ut eller om vi sitter kvar hos henne,,,, mamma hämtar mig,, jag ska jobba på lördag så det gäller att ta det luungt,,,,
Risken är ju att D får köra in mig,,,,

Herreguud det är fortfarande 25 gradet varmt ute,,,,, och klockan är halv elva,,, Underbart!!!

Ta hand om er!!!
Puss & Kram
FIA

Kommentarer
Postat av: Tove

Mange tackar för den fina reklamen! Och det är självklart att soldyrkaren nr:1 ska ha den bästa solstolen!

Kram

2009-07-03 @ 00:35:55
Postat av: Jessica

Låter som en härlig dag:)

2009-07-03 @ 07:18:02
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0