Full fart!!!

JAA som alla dagar då man jobbar ere full fart,,,,
Lämnade Ida hos mormor vid nio,,, sen till dagis med Linnea,,, sen full fräs in till jobbet,,, tack gode gud för farthållare,,,
Väl på jobbet lika Nice som alltid,,, alla Underbara kollegor och idag ävern endel underbara sommarkottar!!! jätter kul,,,, Ganska bra drag ett tag,, men på efm,,, DÖÖÖDEn,,,
På lunchen va jag på bolaget och handlade lite,,,, sen på Dressman och handlade några fina tröjor till D,,,,, tänkte att nått nytt kanske han ska ha på Midsommar,,, och tid att handla själv det har han inte,,,,

Handlade även på vägen hem lite Basvaror till vår tomma kyl,,,,
Mormor & barnen va här,, Ida hade somnat Linnea kollade på film,,, TACK momme,,, hon hade fixat pannkaka och badat barnen,, SKÖNT,,,

D jobbar fortfarande,,,, i morgon ere mera jobb,,,,, och sen när jag kommer hem ska jag fixa tårta till Midsommar afton,,, Visse fjärda tårtan!!!! URGOD,,, så ska handla Jordgubbar i morgon,,,, MUMS!!!
VISSE FJÄRDA TÅRTA

4 Äggvitor
3 dl socker
Vispas till hårt skum

Tillsätt 3dl rostade ricecrisp,
 
Rör ihop och bred ut som rulltårtssmet.
 
Grädda c:a 2 timmar i 125 grader & låt kallna,,
(du ser när den fått annorlunda färg och om man sticker i den och srickan inte blir kladdig är den klar)


SMÖRKRÄM
4 ägg gulor
1 dl socker
1 msk mjöl
1 dl Grädde

Sjud till tjock kräm, rör HELA tiden, Tillsätt 100 gr smör, 1tsk vaniljsocker & 1 tsk Snabbkaffe (jag brukar ta 2)
Gör man dubbel sats så får man göra smörkrämen 2 gånger så den inte skär sig!!

Låt fyllningen svalna, Lägg smörkrämen mellan bottnarna och låt dra över natten.
 

Vispa 3 dl grädde, bred på tårtan & garnera med Riven choklad (eller vad man vill hallon är super gott)
 

Den är så sjukt god !!!! Nu gjorde jag dubbel sats för att få en stor tårta men annars gör man en sats och delar den på mitten!!! men en liten tårta räcker till c:a 10 pers den är verkligen mäktig!!!
Lycka till!!!!


Jag fick idag min DOGTAG från Fatstatement!!!! man kan göra en massa fina saker hos dom med egna bilder,, detta är en uppskattad present,,,
Mormor fick ett halsband på Tjejerna förra året,,, jag har haft mitt halsband på jobbet och OFTA fått fina kommentarer!!! så gå in och kolla och beställ,,, det är BILLIGT med!!!



Jag måste lägga upp lite bilder,,, Trimmade Novas tassar igår,,, GUUUUD va långa dom va!!! kolla

FÖRE


EFTER

En tass av varje!!!!


Stackars vovve,,, och såå klart klippte vi dom på tok för långa klorna me,,, så nu är hon finaste Vovven IGEn!!!!

Nu kom D hem,,,,  jag ska vara lite social,, han ska få Manekänga lite i nya tröjorna,,, Barstjärt,,, HAHAHAH fin syn va nakenfis pappa D och t-shirt,,,, JA flickor jag ska fota Jag looovar!!!!

Ha en fin kväll
Puss & Kram
Fia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0