Nyopererad!

44565e39a4eed2f965548537baa9d6ea.png
På bilden har jag varit vaken 1 timma drygt,,,,

Ja fyy jag har ont i hela kroppen,,,,,jag låg och sov i går efter lunch då en av sköterskerna kommer in & säger NU är det bråttom du ska vara på operation kvart i ett,,,, du måste duscha med den här tvålen,,, tvätta överallt,,,, även håret,,,, sagt & gjort jag swichade in i duschen med steril svampen,,,, sen lite förberedelser och upp på OP,,,,,,,
Möttes där av en trevlig kvinna fick mig en såndäringa snygg mössa och strumpor,,,,, HAHA vacker man är !!! den trevliga kvinnan va min jobbarkompis Markus mamma, hon tyckte hon kände igen mig sa hon,,,, även rösten,,, hahaha kan det vara clas?? Ja men VISST!!! Fniss,,,,

IAF rullades in lite mera förberedelser,,, fick reda på att det blir titt håls operation,,,, och att KAREV skulle utföra,,, Great tänkte jag,,, haha
fick lite snurr i huvet meducin,,,, sen POFF borta,,,, Såååå skönt,  drömde inget och vaknade vid 4 på uppvak,,,,, pratade eller sluddrade lite med damen där,,, frågade om dom fått ut några stenar,,,, varpå hon säger,,, jaa och dom va fina i GULD färg,,,, hmmm nu i efterhand kan det stämma? sa hon så?? jag måste ha drömt,, hahahah eller så kanske jag ska bär på en skatt???

Jag låg där en timma sen ner till Kortvården igen,,,,, jag hör liksom hemma här,,,,
Elsa hade saknat mig och kom gåendes med sin rulator även signe som låg snett mittemot kom och klappade på mig,,,, SNÄLLA tanterna,,,,

Jag va såå trött ögonen bara hängde,,,,allt snurrade :S, sov & sov,,,sova vaknade till att en Hunk stod vid mina fötter KAREV... där ligger jag med håret som svinto,glåmig och torr i munnen,,,, det va bara att ge upp,,, det blir inte bättre,,, hahah
han berättade att dom fick ut gallblåsan med en massa sten och super mycket grus,,, som om någon tagit en näve från sandlådan och hällt i mig,,,,

Kan det bero på att jag åt sand/murbruk då jag va gravid??? haha han skrattade nejdå inte alls,,,

MEN,,,,, gulp vadå men??? det finns en liten sten kvar,,,, som satt fast vid bukspottkötteln som han inte kunde nå,,, och han ville inte öppna upp magen så jag fick stora såret,,, villket va omtänksamt av honom,,,, så den fick vara kvar,,, och idag ska jag prova att äta,,,,, och förhoppningsvis åker den lilla stenen ut av sig själv,,,, villket jag hoppas innerligt på,,,, för jag vill INTE ha mera smärta,,, och inte opereras igen heller,,,, så vi får se,,,,

barnen sover hos farmor/farfar dom går det ingen nöd på..... Men nu saknar jag dom allihopa D, barnen och Nova!!DULL har inte sett barnen sen lördag,,,, och då hade jag så ont så jag va inne i mig själv,,,,,,,, vi får se om D och prinsessorna kommer hit i dag,,,,,!!!

ååå va jag längtar till frukost,,,, det ska bli najs att få tugga lite,,,, på tal om tugga jag frågade igår om jag fick tugga tuggummi?? ja lite sa sköterskan men tugga inte ihjäl dig,,,, varpå jag foor upp tog plonkan och drog till kiorren,,, handlade gröna extra & tröck i mig 6 st,,, hahahah faaaan va gott det va en annan smak o munnen,,,, mumsi,,,, det va lyx,,,, att få annat än dropp,,,, nu har jag ingen dropp länge,,,, jag dricker saft och vatten,,, och TUGGAR TUGGUMMI!!!


Nu ska jag surfa lite,,,,
återkommer

Tack alla ni fina för era omtänksamma kommentarer,,,, det värmer,,,,<3

Puss & Kram
Fia

Kommentarer
Postat av: Tessan

Åh vad skönt att det är gjort nu. Lite kul att läsa, jag känner igen mig i förberedelserna innan mitt snitt. Jag var dock så nervös att jag grät konstant från de att de satte katetern tills jag vart sövd.... Hoppas du får komma hem idag. Kram Tessan

2009-06-09 @ 09:18:28
URL: http://scrappingtess.blogspot.com
Postat av: Ullis o Emil

Hej! Vad kul att få läsa om dina upplevelser på sjukan :-) Vad bra du fick Karev oxå hehehe...han e bra go han :-)

Hoppas stenen försvinner så du inte få mera besvär med bukspottkörteln... krya på dig!

2009-06-09 @ 13:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0