Mååååndag....

JAha ännu en måndag,,,,, Lämnar Nea på dagis,,,,, skogen idag hon hade med sig macka,3 ballerina kakor och saft,,, mycket nöjd det är ju så spännande att gå till skogen,,, även om det va så dimmigt att risken att virra bort sig va stor idag.....men hon tog Wilma (dagis bästisen) i handen och traskade iväg,,,, Gullrumpan,,,,,


Jag hem,,,, lade Ida i vagnen sen sov hon,, jag passade på att dammsuga,sortera 3 Ikea kassar med tvätt,bädda sängar,köra en tvättmaskin,diskmaskin,fixade lunch,, Phu vad man hinner med på 2 timmar,,,,
Jag fick lite tid till att kolla på film sen Linnea va 1 år,,,, Guud Lilla gullunge,,,, en sak som jag inte kom ihåg va att Linnea kröp likadant som Ida ,, med benet under sig,,, Kusin Jack sa det sist dom va här... och JA va rätt han hade,,,
sen va Linnea superduktig på att prata,, Mamma,Pappa,Vavva (nova),tack tack,titta,,, som jag såg på filmen,,,, och tidigare med allt,,, stå,leka,sjunga,,,
Tur att man filmat så man kan gå tillbaka och titta!!!!!
Linnea fick när vi gick med i Goboken ett upplåsbart tält,,,, som en koja,,,, så det fanns med på filmen,, hade helt glömt bort det,,,, så jag upp på vinden och plockade ner det,,, gissa om det blev succe när Hon kom hem från dagis.... Ida va inte lika intresserad,,,,
Jag rotate även igenom ALLA kartonger med barnkläder,,, OMG va mycket jag har ,,,,, plockade ner en hel del som Ida kan ha nu,,,,,, skillnaden är att Linnea hade storlekarna Ida har nu på sommaren,,, så det är mycket sommarkläder.... men Ida är så liten så mycket kan hon säkert ha till sommaren,,,,,
Bra att man sparar,,,,





För övrigt är det nog hål i "kojan" för nu ligger den platt på golvet,,,, hihi kasta eller laga`??? Min Dr Snuggles till sambo vill säkert laga,,,, så vi får väl invänta sommaren och stora polen för att lokalisera hålet,,,

Det blev köttfärslimpa till middag,,, Linnea klämde i sig 10 plättar med kaviar (som sin far ÄLSKAR detta,, helst kalla blir som nån typ av crepes,, *fniss*) till mellis så hon va INTE sugen på middag,,, 
 Sen ett Friskis pass,,,, men jag mitt arsle:ass hade ju kollat fel,,, så jag åkte in till sex,, då va det ett Bas pass,,, brukar ju gå kl fem på medel med en suuper bra tjej som ledare,,, nu va det MINDRE bra kan man säga,,,,, skit bra musik med ett ganska lamt pass,,,, men det kanske är skillnaden på Bas & Medel,,,,,, jaja jag tränade iaf,,,får ta igen mig på Erikas pass på onsdag, och jag va ganska mätt så det kanske va tur att det blev ett Bas pass,,,,

Alla i huset sov när jag kom hem,,,,, Daniel va ju ute i går & saltade,, han va hemma vid 03.00 och sen ringde dom igen vid sex,, så han har jobbat hela dagen på 3 timmars sömn,,,, kanske inte den piggaste lastbils chaffören idag,,,,, trots raster,,, så jag förståår att han va trött som ett as,,,,,sova

I morgon ska jag & tjejorna till Jade & Filippa på Lek,lunch & fika,,,och mamma skvaller,,,jejeje  det ska bli JÄTTE trevligt,,,, och kameran är såå klar laddad ,,, vad annars,,,,,

Nu ska jag Gå och knoppa,,,,,,,,

OH glömde juh!!!!! Jag har sen ett tag tebax varit lite smått besatt av Vaniljyoghurt och keso,,,, men fick tips av Cissi att man ska ha frukt och kanel i med,,, så jag fixade en skål idag efter träningen,,,, men OOOOO MYYYYY GOOOOOOD så gott,,, SJUUUUKT gott det måste ni bara testa,,,, och VV:are som man är så 0.5% yoghurten & mini keso,,,, så blir en skål c:a 2/P,,,, bra va!!!!

Sköt om er och ha en fin kväll
P&K
FIA


Kommentarer
Postat av: Vicki

Men fy Fia! Vad ger du dina barn!? Plättar och kaviar!!? Funderar grovt på att anmäla dig till socialstyrelsen. Det kommer bli grova pengar som dina barn kommer få lägga på terapi i framtiden..(asg)..nee..fy farao..det var verkligen illa..ha, ha..Blääää...

2009-03-09 @ 22:45:42
Postat av: fia

HAHAHA Ja vicki,,, fråga mig inte det är hennes FAR som alltid äter kaviar på pannkakor & plättar,,, hahaha och ungen bara ÄLSKAR det,,,,

2009-03-09 @ 22:52:24
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0