FREDÁ......

Ja Ännu en vecka har gått,,,,, Frukost lagom tidigt,, och Allt som Linnea gör ska Ida göra,,,, som att dricka oboy,,,




Full fart med Gåvagnen,,,




Fru kviby kom förbi med ett storpack välling !!! hennes killar hade "slutat" och då tänkte dom på vår Ida,, så vi fick en liten Homedelevery på välling,,, TACK TACK helen!!!

Vi börjar dagen med en tripp in till stan jag & tjejerna,,,, Vi va ute i good tid så det blev en sväng in på jobbet för en Fika (vi har ju frukost på fredagar),,, Och idag är det ju MIN namnsdag,,,, så dom hade köpt
tårta!!!! ååå Tack snälla ni det va jättegott (A)
Pratade lite skit,,, och sen tog vi tag i shoppingen,,,, Present Till kusin Bianca,,, vax duk på Åhlens till köks bordet,,,, vid det här laget va Ida sååå trött hon brukar ju sova vid nio,, men nu va kl elva och ungen va vaken,,,, och grinig till tusen,,, villken Linnea tyckte va kul,,, retades som faaaa....N

Så medan jag ska betala skriker & gråter ida,,,, villket gör en mamma liite stressad,,, Damen i kassan fick inte till det med duken, apparaten ville inte ha med komma tecken så jag skulle betala 22ooo:- för duken??? Ida skriker Linnea Retas, jag Ännu mera stressad,,, GAAAA biter ihop och säger lungt till Linnea SLUTA RETAS LÅT IDA VARA!!!
Ida grinar & Grinar!!! damen i kassan skrattar,,
- oo jag vet inte vad det är för fel på kassan JÄTTE konstigt,,,
Vi det här laget har Linnea tagit vagnen & gick iväg med Ida,,, då hon Grinar ÄNNU MER,,, jag ville bara SKRIIIKA
- FÖRHELVETTTTE LINNEA LYSSNA PÅ VAD JAG SÄGER KOM HIT & STÅ STILL OCH IDA SLUUUTA GRINA
& kärring räkna ut va du ska ha och slå in det som nåt annat så jag får gååå nuuu!!!!

Så 5 grinandes miuter senare (som kändes som 20 minuter) va vi på väg ut,,, med sura barn och förbannad MAMMA
Direkt till bilen ,, där Ida somnade på stört,,,, Åkte till gumsbacken & handlade paket till Arvid som fyller 2 år och hade kalas i efm,,, sen till MCD för LUNCH Ida sov Linnea & jag satt ute och smaskade,,, med sällskap av några kajjor,,,


Linnea Provar hattar






Partytrick,,,,, Sugrör i gluggen,,,,,


Väl hemma plocka undan kaoset som jag lämnade i morse,,,
 och slappa till vi skulle på kalas,,,,,
Vi invigde duken,, PERFEKT!!! både för fika och dega!!!




medan barna degade fixade jag med Idas bilder,,,,






Linnea Tjatade hål i huvet på mig.
- När ska vi åka til Arvid??
- om en timma och vi ÅKER INTE vi går,,, (dom bor i huset mitt emot oss),, suck,,,,

Men men till slut va det dags,,,, vi snyggade till oss alla 4 sen gick vi,, tjejerna va så fina i tröjorna som mormor köpt häromdagen,,,,
Arvid blev så uppvaktad,,, och det bjöds på Grillad korv/saft/Öl (till oss vuxna),,, kaffe & tårta,,, jätte trevligt och skönt att vi kunde vara ute,, det va ett gäng mammor/pappor och barn,,,,










De mögliga huset snett mittemot till vänster är vårat,,,, förhoppningsvis liite snyggare efter sommaren /dränering/tvätt






Ida va bara sååå trött så hon somnade i vagnen efter en 20 minuter,,, och sov under nästan hela kalaset,,, till vi skulle äta tårta,, då fick hon sig en bit av den fin fina Bamse tårtan,,,,

 Fina Bamse tårtan



Födelsedagsbarnet..










Nova va såå duktig,, hon låg på vår tomt och kikade efter oss,,, och kom bara smygandes 2 gånger för att äta upp tappade korvar & Bröd,,, hon passade på när vi alla gått in för att äta tårtan,,, hihi 
vi ser hur hon kommer smygandes i trädgården,,, så då va de bara att gå ut och säga:
 - Gå hem med dig,,, och hon lommade hem med svansen mellan benen,,, hihi,,
Men otrooligt duktig som ligger Lös på Tomten Utan att smita,,,(mer än hon gjorde)
 UNDERBARASTE vovve!!!! Hon är ute HEELA dagarna på tomten ,,,, så hon lever ett sköönt liv,,, går mellan grannarna och får gos,,,,, Grannarna Älskar Nova!!! Och hon dom!!!
 Hon kom såå Gäärna & mötte upp oss med bollen då det va dags att gå hem,,,




Hemma alla trötta barnen smaskar på godispåsarna,,,,

Ida kör kundvagn,,,,





jag åker & handlar lite,,,, sen lite kvällsfika,, och nattning av barn,,, Lite bråk med den stora och protester från den lilla,,,, men dom somnade ganska snart,,,, så även min sambo,,,, jag ville se Så ska det låta,,, men han envisades med Talang,,, och eftersom jag läste lite bloggar så blev det så,,,, men vi spelade in Så ska det låta, så det kollar jag på nu,,, och Linnea vill nog se i morgon för det är ju dom bästa NICKE & NILLA!!!!!!! Fniss dom är ju skit bra!!!!

Kollade posten och där låg de,,,
kortet från BÄSTIS,,, trodde hon hade missat min namnsdag,,, *fniss* Hanna har stenkoll,,,
Tack Tack & PUSS


Nu slappa och bära in D i sängen,,,,,

Och ett stort tack till Tilla som ännu en gång,, uppdaterat min blogg med ny profilbild!!! TACK!!!

Puss & Kram
/fia

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad fina bilderna blev.... Men inte konstigt med en snygg morsa & fina ungar. Trevlig helg kram på er

2009-05-16 @ 10:55:00
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: malin

Kikar in, vilka söta flickor du har =)

>Tänkte bara höra vart du köpt kundvagnen? jätte häftig ju! / Malin

2009-05-16 @ 13:21:38
URL: http://trasselmaline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0