Nöjd,,,

 Jag är såå nöjd med dagen,,,,,
Ida somnade vid tio,,, Dan kom & hjälpte Daniel med tapeterna i köket,,, jag & Linnea gick ut,,,,
Jag drar igång gräsklipparen,,,,, och ska börja klippa vårt långa gräs som är minst 15 centimeter långt på vissa ställen,,,, men då funkar inte dendäringa självgående  grejen på klipparen,,, så jag fick gärna Putta och sliita klipparen runt på gräset fyy va jobbig så va jag måttligt trött, anfådd & svettig som efter värsta träningspasset så det va ju bra.... under tiden vaknar ju ida,,,, såå klart,,, men hon fick sitta i vagnen & titta på mamma när jag sprang omkring med trimmern på dom stället gräsklipparen inte kommer åt,,,,,PHU!!!!

Efter det fick jag ju stora kicken,,,,(ni som känner mig vet ju att det är allt eller inget) så jag fram med Häx saxen & går lös på våra buskar framför altanen,,, dom åker ju bort snart vid dräneringen men lite snyggare blev det,,,, sen for jag runt med den & klippte överallt,,, slet ner sån klätterväxt som sugit sig fast på källarfönstren,,,, så nu blev det dagsljus i tvättstugan igen,,,,
klippte både här & där,,,, sen det tristaste kratta ihop ALLT,,, fyyy va trist,,,, men det gick ganske fort,,, och nöjd blev ja det ser mycket finare ut,,,,,, Säger det IGEN fasen va nice att bli av med rabatt och alla hemska buskar sen,,,,,Jag HATAR det,,,,!!!! & att få en NY FIN STÖRRE altan,,,,









Kl 14 va det dags för lunch hos mor,,, så jag tar med mig barnen & åker dit D va inte klar i köket,,,, några små bitar tapet kvar,,,,
Köttfärslimpa,sås & potatis SUPERGOTT!!!  sen fika på de,,,, Mätt & belåten skulle ju Ida sova,,, så jag passar på att vila med henne,,,,, eller sova med henne så vi sov i mammas underbara säng i 1,5 timma guuud va skönt det va,,,,
Linnea & mormor lekte

Skulle ha fikat hos hanna efter mamma besöket men klockan blev för mycket så vi åkte hem,,,, SORRY Bästis,,,, ringde dig men du hade fullt upp...Hoppas Rune sa att jag ringt,,,, vi får ta en fika en efm i veckan,,,,, KRAMIS!!!

Hem och beundrade köket som bara blev sååå fint,,,, va du har varit duktig hjärtat!!!!& tack Dan för hjälpen!!!
 nu ere lister/fönsterbräda/nya handtag/ny blandare och innhandling av nya snygga Ljusa gardiner,,,, sen klart,,,,!!!! SKÖÖNT då ere bara att börja på utsidan,,, det tar aldrig slut,,, thats life med att vara husägare,,,


knepigt det där med mönsterpassning!!! men det fixade grabbarna GALANT!!!!




Liite mönster i tapeten


Novas Nya skålar gjorde sig fint i köket!!!! (golv listerna kommer)


katternas med!!!!

 Lite spots ska upp under bänkarna,,,,

Barnen somnade vid 20 tiden,,,,,
så nu har vi slappat,,, Och i morgon ska jag skura köksluckor och i skåpen,,,,Phu
Men Nea är på dagis så jag ska nog hinna med en del.....

KRAM PÅ ER!!!!
FIA

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag känner ett starkt behov att göra om mitt kök när jag ser erat.... igen... det är precis så jag har tänkt att jag vill ha!!



Kram

2009-05-05 @ 11:12:07
Postat av: Tove

Å va fint ni har fått det i köket!!!!!!!

2009-05-05 @ 12:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0