RÖÖRIGT!!!

Ja herreguud va rörigt det är här hemma IGEN,,,,,, D har rivit bort all den gammla tapeten,,,, och täckt in ALLT i plast och målat taket,,,,,men i morgon är det TAPETSERING!!! WIIII sen nästan klart,,,,, Duktiga Älskling!!!


Fasen med nymålat tak ser luckorna dassiga ut,,, hmmmm


Dagen började som vanligt med familje frukost,, eller innan frukost "flög" en NY soya flaska ur skafferiet och gick i TUSEN bitar,, och SOYA ÖVERALLT.... det va en så stooor flaska med,,,, SUCK,,,, så vi torkade& torkade men en gapig hungrigpåfrukost ettåring i matstolen,,,, suck,,, det tog nog 15 minuter herreguuud va mycket det blir då det går sönder,,,,, & tur att vi INTE hunnit tapetsera,,,,,

Nåväl,,, frukost sen ut till EM och kollade på köksbordet,,,, blev lite smått osams,,, hahaha som Alla andra på ett sånt ställe,,,, men jag fick tillslut min vilja igenom,,,, och vi slog till,,,,
LIGHT heter serien,,,, ett bord 180x90 med 6 stolar,, & en iläggskiva,,,, Jätte fint VITT bastant utan krusiduller,,,, men mindre kul,,, 3-4 veckors lev tid,,,, men men den som väntar på nåt gott,,,,,
Och tack MIA för den super fina servicen!!!! kul att se dig igen,,,,, (gymnasie kompis)
På vägen hem åkte vi förbi Daniels garage,,,, där dom hade fått lammungar,,,,,






Väl hemma D fixar i köket Linnea leker, Ida sover, jag satt i solen en stund,,,, sen lite ihop plock av lunch,,, man tager vad man haver då man inte har ett fullt fungerande kök,,,,
& ut i solen igen,,,, har tvättat & hängt 2 maskiner idag,,, underbart,,,

Jag fick för mig att vara snäll & montera upp Pippi tältet,,, ett sånt litet,,,, så upp på vinden hämta tältet, ut med alla pinnar & tältduk,,,, men HERREGUUUUD,,,,, det tog tid,,, utan ritning,,,, så när jag väl fått till pinnarna så det ser ut som ett tält så ska man ju bygga med pinnarna I tältet för det är sån liten öppning,,,, helvette,,,,,
isär med pinn DJÄV...... och kryper in i det lilla lilla tältet,,,, och in med alla pinnarna,,, stekande sol Fruktandsvärt irriterad,förväntandfulla ungar utanför,,, och har ett par för stora brallor på mig som åker ner så jag visar halva arslet som hänger ut ur tältet,,,, villken syn,,,, MEN jag fick till det & barnen va nöjda,,,,, hahahahahaah











Jag & barnen fick hålla oss borta medan D målar tak så vi går ut på gatan & cycklar,,,, Ida kör Bobby Car,,,, ungen sparkar sig fram,,, Jätte nöjd,,,,


Vi  funderade på Middag??? ja utan kök,,,, MC DONALDS;,,, ojoj va gott det va inte ofta man äter de nu för tiden,,,,, sen badning av ida,,,, och Duschning av Linnea som stog & duschade säkert 15 minuter själv,,,, hon sjöng & tvålade sig,,, hihi 
Bengan ringde & hade fått strul med bilen,,,, D röck ut och hjälpte till,,,,,,
& hade med sig en stooor Påse med godis hem,,,, MUMSI,,,,, villken syndar helg,,, Igen skit åxå,,,,,, nästa lördag tjejfest,,,,, och mera synd,,,, Så hårdkörning from måndag,,,,,
Blev inbjuden till Mamma & Nisse på mat i  morgon så vi slipper tänka på de,,,,
Dan kommer & hjälper Daniel med tapetarna,,,, TACK för det,,,,

 Nu Robinson & Godis.......

& på tal om godis,,, hittade en lite bild på självaste KARAMELL KUNGEN själv,,,,E!!!! mera bevis,,,, *fniss


Puss & Kram..
Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0