1 ADVENT

Ja å en sån mysig advent vi haft,,,, eller nästan alla av oss,,, Mitt hjärta fick åka ut kl ett i natt & salta,,, så han sov i morse då tjejerna & jag åt frukost,,,,
Linnea väkte mig med att säga:
- MAMMA idag får vi öppna kalendrarna!!!!
- nej sa jag Inte ännu om några dagar
- Men det är ju första advent??
- Jo men det är inte förrän 1 dec man får öppna,,, (hur förklarar man det? på ett bra sätt)
ÅÅ snacka om besviken,,, hon vet ju vad som ligger i skåpet,,,


 Frukosten  smaskade vi på varm Oboy & Dagen till ära fick Ida åxå varm oboy i Mormor Rut kopp,,, ÅÅ va nöjd hon va drack & drack,,, såm jag sagt innan jag Älskar dessa koppar fick ALLTID varm choklad i dom hos Mormor,,,,


Efter frulle,,, fixade jag & tjejerna till oss hämtade upp Momme sen till Storasyster i Södertälje där min Storebror och yngsta dotter (kramforsbor) va på en snabb visit,, dom hade i går varit i globen på Horse show,
Det va såå mysigt att ses villket inte blir för ofta,,,, SNYFT saknar min fina bror,,, inte för att vi hann ses såå mycket idag men en stund i alla fall,,, vi gick på stan,träffade tomten,lyssnade på Julmusik men missade Jill johnsson som skulle sjunga,, vi orkade inte vänta så vi åkte hem & fikade i stället,,,
Men Linnea fick träffa Tomten!!!! Ida vägrade va SKIT rädd,,, hur ska det gå på Julafton,,,?? fniss

Jag & Bror



 I väntan på TOMTEN



 Kraaam tomten

 Ida skakade på huvudet & sa NEEEJ NEEEEJ



 Ett gulligt mjukdjur i paketet





 ÅÅ Hästen va SPÄNNANDE Ida klappade & klappade sen pratade hon om Hästen hela kvällen,,,



 FIKA

 Kusinerna




 Syrran har tagit fram granen,,,, Jo det är ganska sent för att vara henne!!! men fasen varför vänta?? jag slänger upp granen dagarna innan jul sen ut med den på Nyårsdagen,,, så man kan ju passa på att njuta av den innan jul för efter Juhelgen är man ju LESS,,,,

 Ida & Nippe


Barnen somnade i bilen på väg hem Ida vaknade till då jag släppte av mamma,,, sen hem,,,
D hade städat SKÖNT & det va så rent & fint hemma,,, Jag har plockat fram lite saker Nea ska ha med sig till ministrålarna i Morgon det är avslutning så dom ska sjunga för oss och mor/far föräldrar!!! det ser hon fram emot..

Jag handlade Julaftons kläder till tjejerna idag SUPER fina klänningar!!! bara röda strumpbyxor som jag inte hittade som ska köpas och röda tröjor men dom kommer vara såå fina!!! & klänningarna kan dom ha senare åxå fasen kläderna jag köpte till förra julen har dom ALDRIG mer använt,,,rödrutiga klänningar,,,känns lite onödig!! men kolla va SÖTA



Oh nu va Classe reklamen på tv4 Jätte bra!! nu blev man allt lite STOLT igen,,, *fniss* Jo bara att Inse jag har BÄSTA jobbet & Kollegorna EVER!!! så det ska bli kul Att jobba i morgon Igen,,,,

D sover,,, får se om han måste ut i natt åxå stackarn,,,

men hoppas ni får en FIN kväll
Puss på er
FIA



Kommentarer
Postat av: Helen

Fia, du får förklara att advent betyder väntan och det är kyrkoårets första dag och att man väntar på att Jesusbarnet ska födas. Kanske inte så enkelt att förstå när man är liten men men... Vad fina klänningarna är. Hugo har börjat använda ett rosa hårspänne så nu kanske jag har gjort mitt :)

Kram o trevlig första advent på er!

2009-11-29 @ 23:24:52
Postat av: Jessica

Fina klänningar.

jag också haft rutigt till Nova innan, men har också bara används en gång så i år köpte jag en mer "neutral" klänning.



Ha en fin vecka

J

2009-11-30 @ 07:33:37
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0