En god gärning,,,,

AA idag har man minsann Gjort en GOD Gärning,,,
Står på jobbet & Pratar med Edward & Marcus,, Pär ropar Edward du måste ta kassan,,, villket vi trodde han SKÄMTA för det va EN kund i butiken,,, men sen sprang han iväg lämnade kassan & ropade att det va en Dam trillat i rulltrappan IGEN,,,,
Jag springer dit!!! Pär hämtar Förband,,,
Det va en Gammal dam som rullat ner för trappen flera varv innan Nån tröck på Nödstopp....
STACKARN Hon blödde massor från armen & dom såren såg INTE bra ut,,, Nästan Benpipe aktigt,,,så mycket blod hon åt blodförtunnande åxå ,,, därav ÄNNU mera Blod
 Vi torkade & Höll tryck,,, Mackan ringde 112 jag pratade med Damen som hette Eida,,, hon va skärrad jag ringde hem till hennes sambo som även hon pratade med,,, Lilla Gumman hon va såå Lik Mormor,,, Skrattade & Skämtade Mitt upp i allt,,, och grät en skvätt för att Jackan skulle bli förstörd & att hon minsann idag skulle ha ROLIGT på stan inte hamna på Sjukan,,,,
Ambulans sjukvårdarna kom & tog över,,, HonTackade & Tackade!! men herreguud Det är det MINSTA vi kan Göra,,,,
och det är ju INTE första gången det Händer Olyckor i den trappen,,, Jisses,,,, FARLIGT!!
Jag brukar INTE gilla Blod & sånna SNUSKIGA sår,,,, men Nu föll det sig såå Naturligt,,, jag Va lugn och tyckte Nog att jag skötte mig Bra... konstigt att det kan bli så trodde jag INTE om mig själv,,,,

Dagen i sig har gått fort,,, Började ju tidigt!!!
Hämtade barnen vid halv tre sen hem,,, Mellis,,, & sen gick Linnea till Grannen Alice,,, Ida tittade på Bananer i Pyjamas i sitt rum,,,,
Jag fixade Middag Brieostfylld köttfärslimpa med Örter,,, sås & Potatis,,, SÅÅ gott,,, medans detta stod i ugnen passade jag på att Dammsuga!!!
Efetr maten så  lekte D med Barnen medan jag plockade undan,,,,
Han läste för Ida & försökte få henne att sova MEN NÄÄÄ
Medans hade  jag hade NOVA spa,,,,
Trimmade Öron/tassar klippte Klor & Badade Jycken,,, det va på Tiden,,, så nu är hon såå fin & doftar Tree semé.... HIHI
Ida bara VÄÄÄGRADE sova med pappa så trots Daniels Tålamod & Att han INTE skulle ge sig blev det iaf att jag Gick dit och SOMNADE sååå klart,,,
Vaknade Nyss,,, SUCK ALLTID då jag vaknar efter nattning är jag SÅÅ sugen på Nåt,,, denna gången kunde jag inte motstå en smörgås med salami & Brie,,, SKIT åxå Vi som ska väga oss en snabbis i morgon,,,,
Hoppas jag på Iaf,,, vi får Inte tappa detta nu,,, Jag jobbar till 17 hemma Innan sex,,,
tove skulle se om hon kunde komma en snabbis & ställa sig på vågen,,, :P

Har kollat med en Källa Om denne kan fixa en OS mössa till mig !!!  HOPPAS HOPPAS sååå snygga dom ÄR!!!!

Nu ska jag massera D som har SÅÅ ont i ryggen,.,

Ha de gott
KRAMIS

Kommentarer
Postat av: My

Hej vännen! Gud vad hemskt med kvinnan! Borde stå en skylt - över 65 år, ta hissen! :-D Men bra jobbat av dig!! Vart lite struligt då vi snackade och sen min jäkla skittelefon! Gahh! Men jag ringde mest för att jag kom å tänka på dig o tjejerna då jag såg en grej i ett skyltfönster i stan..! Tänkte kolla om det skulle passa med en fika i veckan, men du kunde inte i morgon va? Har sånna där viktvänliga grejer hemma ;-P Kram!

2010-02-24 @ 23:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0