Helgen!!!

Oj va vi har som valigt haft en fullspäckad helg!!!
Lördag Vaknade av att Nea kom in vid sisådär kvart i sex & undrade NÄR NÄR vi skulle sjunga för pappan!!!??? så jag fick henne att vänta typ 40 minuter sen vaknade Ida då va det Bara Att kliva upp,,, fixade frukostbricka,,,, alla paket och stegade in  och vi sjööng HÖGT såå skönt att härmed slippa sjunga ensam om nån fyller för nu har jag 2 st till Sångfåglar i familjen,,,,
Pappa D va Nöjd,,,, han fick kläder & jättefina teckningar tjejrna gjort & slagit in....
Sen gick vi upp & kokade ägg värmde på som färksa frallorna som trots snöoväder hade hunnit komma i brevlådan!!! och så smaskade vi en Mys frukost!!!

 

Daniels "lyxiga frukost" han är INGEN frukost människa,,,,,,, så detta är Lyx för honom,,, hihi


Spända tjejer,,,,

 Hjälper pappa att öppna paket!!!

 Nova åxå


ida bjuder på mera sång till frukosten!!!



Städade,plockade hela dagen,,, vid två åkte vi till fam Kjellberg & firade Tindras 5-års dag!!!
Som jag betättat så fanns det ju HUR mycket gott som helst,,,, så ja jag fikade,,, MUMS!!!







Men jag lever efter detta,,,, HIHI


Efter kalaset hem fixa lite Middag,,, plocka undan sen kom Tobbe,therese & thelma på besök,,, vi kollade på Melodifestivalen & åt en massa ONYTTIGHETER,,,, OCH drack lite Rose/fanta,,, MEN jag Måste få Unna mig....



Thelma kom på att det va ju super skoj att Mata Nova med Grönsakerna


Sen blev hon lite Kär åxå,,, :P


Linnea Tvärslocknade i mitt knä,,,


Ida & thelma leker,,,, Eller ida försköker bygga Thelma sitter Hellre i Lådan,,,




Det blev inte så sent,,, ganska skönt de,,,, vi småbarnsföräldrar är ju inga partymänniskor precis,,,, :P

Ojoj va snö det kommit,,,, vi har närmare en meter nu,,,






Idag har lite av familjerna varit här & firat D,,, Lite fika trevligt,,, Dock alltid skönt då alla gått hem så man kan slänga på sig mysbrallor & slappa,,, :P

efter middagen gick jag & grannen på 45 minuters stavgång i -15 grader,,, KALLT om kinderna,,,, men ACK så skönt!!! så några Bonuspoints,,, som jag behöver eftersom jag förbrukat en del igår,,, :P

Idag är det Ny jobbvecka,,, och denna helg jobbar jag,,, D börjar sin jour idag,,, och i morgon ska det komma ÄNNU mera snö,,, så vi får se om jag hinner se honom något den här veckan,,,

Nu ska jag & tjejerna äta frukost,,,, men shit,,, UNDERBART strålande väder dock -23 grader.... BRRR bara att Bylsa på tjejerna Massa varma kläder idag,,,,,

Och jag hoppas Bilen staratar,,, har ju inte kört med den på hela helgen så det är LIIte snö att skotta bort på den,,,,
På tal om bil,,, svärmor behöver ha sin bil tillbaka & d får inte sin nya förrän om 2 månader den är beställd,,,, så jag undrar Finns det nån som har en gammal bil som bara står som man kan få låna c:a två månader,,,, :P vet inte hur vi ska Lösa detta,,,,,Svärfar va gullig och skulle Kolla på vår gammla golf,,,, om vi kan få igång den bara för några veckor,,,, D hinner ju ALDRIG!!! stackarn,,,,
Detta I lands problem,,, men jag MÅSTE ha bil & D åxå så klart,,,, bara tanken på att Åka buss med barnen till dagis Buss därifrån till Jobbet & Buss hem får det att krypa i mig,,, HUR Hinner man allt då???
Dock finns det ju Många som gör det,,, men Ojojoj,,,,,

Nä nu ska vi Äta  frukost,,,,
Ida har Beställt Ägg så dom kokar för fullt,,,,,

Ha en bra MÅNDAG
& fin vecka
Puss på er
FIA

Kommentarer
Postat av: Jessica

Trevlig vecka på er med.

Och jag älskar "kalori listan" hahaha......;)

kram

2010-02-22 @ 10:48:10
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Anna

måste bara säga att Emma älskade att kolla på när Ida sjunger, titta Ida titta Ida säger hon:-):-) så hon är nu din trogna bloggläsare:-)

2010-02-22 @ 11:36:39
URL: http://enkanslaavvitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0