MAMMA MU!!!!!!

ÅÅ ja Idag har vi varit & tittat på Kossorna & Hästarna hos Axel & Erika,,,, det va Jääätttteee trevligt!!!

Innan vi åkte till dom va vi in till Elgiganten & köpte oss en ny Micro våran har sagt tack för den här tiden,,,,
en LG jätte fin & enkel,,,



Vi mumsade MCD,,,, sen ut på landet,,,,,
Och jo jag kan säga landet har KALLARE,,, BRRR fii va kallt det va,,när vi åkte hem va det -21 grader där ute,, och när vi kom hem va det "bara" -15,, och vi har ingen riktig värme i bilen nu när värmaren är paj,,, BRRR igen,,,, förhoppningsvis får vi ordning på den i veckan,,,,

Axel & erika bodde UNDERBART fint i ett SUPER duper mysigt hus mitt ute på landet med underbar utsikt över en liten sjö och Ägorna!!!


Kalvarna,, vissa va bara 3 veckor gammla,,,,


Ida va sådär nöjd,, dom försökte slicka på hennes skor men det va Inge skoj,,,


Linnea ville INTE klappa Inte gå nära bara stå.. Hon frööös sa hon ,, hihi körde samma visa som på Nyårsafton då vi sköt fyrverkerier,,,lite skrajsen va hon tinade efter en stund men dom hade nyss flyttat kalvarna från sina mammor så dom RÅÅÅÅMADE massvis det va Lite läbbigt tror jag!!!




Dom äter ALLT,,, slickade på ALLT,,,,


Nää jag gillar ju kossor,,,,,Gör jag,,,,,


Titta bara!!!




hästarna va roligare,,,,




Ida klappade & klappade & klappade,,,,HÄSCHT HÄSCHTEN kappa HÄSCHT!!!


Men som sagt KAAAAALLLLLTTTTT va det trots långfillingar och massor med tröjor!!






Men fikat va nog bäst tyckte Linnea,,,,


Hon pratade om kossorna & Hästarna på väg hem,, Innan hon somnade,,, Gummis så klart det va spännande,,,
TACK Axel & Erika det va JÄTTE JÄTTE kul att komma ut till er det gör vi gärna om till våren kanske då det är LIITE varmare förhoppningsvis kanske vid koutsläppet!!!& för att träffa lilla bebisen Så klart!!!

Linnea sov & sov vi bar in henne i sängen bara,,, hon sover för natten...
Ida höll igång ett tag till,,,
Jag har Tvättat & sorterat tvätt skönt och fasen va KOBAJS sätter sig i kläderna och håret vi har badat och bytt kläder så klart,,, hängt ut overaller och jackor på vädring,,,

På måndag Fyller Älskade farmor 95 år,,, så jag fixade med lite Blommor på nätet förut hoppas det kommer fram i tid som dom lovat!!!

I morgon hoppas vi på att kunna åka skridskor,, ska till pappa & hämta sparken och slipa upp den lite.... sen efter Lunch tar vi med oss Varm choklad/kaffe & bullar ut på Havet,,, (isen) och Myser med Bästis och hennes familj,,,
Härligt hoppas det INTE blir så kallt bara!!!
Undrar om mina skridskor är på vinden,,, Mina tjej grillor med taggar!!! eller om jag kanske ska låna ett par av nån & testa åka,,, Nån som har ett par stl 39-40 Helst med taggar!!!??Hör av er,,,om man kunde få låna en dag!!!

Ha en fin fin Kväll,,,
KRAMIS
FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0