Söndag!!! NEJ Onsdag ....

Känns TYP som helg eftersom man varit ledig,,, :) ganska skönt att veta att det är bara 2 dagar jobb sen LEDIG helg!!
D somnade ju TIIIDIGT i går,,,, han mår INTE bra,,, undrar va de kan vara ?? eller är han bara Utarbetad det har ju varit GANSKA mycket för honom,,,,
Jag fick iaf SOVMORRON i morse sköönt blev väckt vid tio,,,, så då upp & käka frukost,,, Barnen RASTLÖÖÖSA... som vanligt!!!  :) Linnea gick Över till Wille & Lekte en stund,,, Ida,, ja IDA hon va TRÖTT och Vips hade hon somnat på Golvet i hallen,,,, Skruttan,,,





Efter Lunchen snyggade jag till mig sen åkte Linnea & Jag till Hanna på en fika,
skönt de för Ida vaknade på FEL sida,,, skiit grinig gapade & skrek då verkligen menar jag SKREEEEk vägrade allt,,, förutom att äta,.,, fniss som alltid!! så det va skönt att stänga dörren efter sig!!
& skönt för Linnea att vara ensam med mig det behöver hon ibland!!! :P

Hos Hanna va det trevligt en gammal skolkompis Kajsa kom med sin familj & fikade,,, kul att snacka lite!!
Barnen lekte och sjöng för oss,,, :P



TUR att Hanna kastade in pinnar i brasan för jag höll faaanemejpå att frysa arslet av mig,,, KALLT i huset va re,,, stackarna,,, fel på bergvärmen eller pumpen eller ja nåt fel för kallt va det,, förutom vid brasan dårå,,, och Barnen som kutade runt som galningar jagade varandra & lekte robotar,, eller va de va,,,,



 Linnea hade ju som vanligt kastat av sig brallorna,,, (lik mamma hahaha NÄ) här sjunger dom för fulla muggar!!!


Jag & Bästis!!! jag värmer Häcken lite HAHAHAH


Sen iväg handla lite och hem D hade städat det va så fint,,, MEN han mår fortfarande INTE bra,,,, så efter maten badade jag barnen plockade undan disken Sen tog D med sig Ida och la sig & sov,,,, jag lästen en saga för Linnea sen somnade hon på stört,,,,

Linnea va så rolig förut,,, hon frågade vad man hade i kroppen,,,
- Jo Nerver,blod,ben sa jag,,,,
- & kött som rävar äter sa hon
- haha ja nästan alla djur äter kött sa jag,,,,och vi människor äter åxå kött men inte människo kött,,
sa jag
- men va då för kött??
- jo ko kött gris kött och så,,,
Ojo va hon glodde på mig,, hon fattade iNGET,,,,
- jo du vet när kossor dör så äter vi upp dom??
- men Mamma VARFÖR DÅ???
- Jo vi gör de, köttfärsåsen vi åt nu är från nöt djur,, ,
Hon ser nästan ÄCKLAD ut och börjar gråta,,,
- MEN MAMMA VI KAN INTE ÄTA DJUREN DOM SKA JU BEGRAVAS OCH ÅKA TILL HIMMLEN SOM MORMOR RUT säger hon,,, Min lilla Älskling,,,,
- Jo det är klart men åå Linnea det är så svåårt att förklara,,,,

Och när HON la upp det på de sättet,,, jag ska nog köpa lite qourn (heter det så?) nästa gång,,,,Barn är Underbara,,,

I morgon är det Jobb igen till 18,15 så jag hoppas D kan hämta tjejerna han ska på Styrelse möte på bruks ska vara där halv sju så det är bara för mig att GAAASA hem!!!

OJOJ va jag är GOOOODIS sugen,, inge kul att vara Viktväktare och tjej vissa delar av månaden,,, TUR att jag kom på att jag har en hel Kartong med MUMSMUMS i källaren så jag ska nog trycka i mig en eller två NU,,,
Hänga en maskin tvätt till och sen slappa i soffan,,,,

ÅÅ fyy nu på femman är det kvinnan med Jättebenen,,, STACKARS jisses villka BEN,,,,
Hennes ben slutar inte Växa,,,



Klicka på Bilden & läs.... STACKARS henne,,,,



Ha en fin fin kväll,,,,

PUSS & KRAM
FIA




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0