PUUST

Ja det är MYCKET nu... men bara att Vara sansad & LUUGN...
Jobbat som Alltid Underbara Kollegor/Kunder... =()
Längtar såå Mycket till Personal middagen/festen vi ska på Skärtorsdag vi blir hela 20 personer SJUUKT skoj...
Äta på Kossan sen till en Lokal & Festa GÄÄRNET!! Hoppas Ingen trillar bort...asså bir sjuk eller nåt... =()
Och om jag Känner till Våra Fester KOmmer det Vara SJUUKT kul!!!

Idag efter Jobbet hämtade ja Barnen Sen hem... dom va Ute & cycklade Ja Ida cycklar som fan på Sin lilla med stödhjul fram & Tebax Hänger på Dom stora Tjejerna på Gatan!!!

Jag Passade på Att STÄDA damma,dammsuga,svabba ( ja vi har tagit en Paus I hemstäd)
Lagade SJUKT god Paj med Crabsticks.... Recept KOmmer Längre Ner...
Och jag Gjorde Även snickers Godis YUMMI...
D kom hem vi Åt & sen fick Ungarna Bada... Jag passade på att skura Toan....

Nu sitter vi I soffan & Slappar!!! Såå skönt...

Man ni ville ha Recept på Pajen va????
KOmmer HÄÄR NERE!!!

Paj degen:
1dl PO Fiber
1/2 msk Fiber husk
1/2 dl vispgrädde
1/2 tsk Bakpulver
1 Ägg
75g Smör

Blanda allt i en Matberedare tills de blivit en Deg Klump
Tryck ut den i Pajformen och Grädda 200 grader i C:a 5-10 minuter så den får Lite Färg..

Sen
gjorde jag en liten Mix av olika Recept jag Hittat jag Tog de jag Hade hemma,,,

C:a 100g Hackade Crabsticks
1/2 Röd Lök
3 Hårdkokta Ägg
2 dl Creme Fraiche
1 dl Grädde
2 ägg
100g Riven ost
Dill,salt,peppar,citronpeppar

Blandade allt och Hällde det i Den gräddade Pajformen sen in i Ugnen 30 minuter...
och då den va Klar så fick den stå och Efter dra och "stanna till" lite...

Serverade med Tomat/mozarella sallad
GRYYMT gott!!!

Snickers Godis!!!
Smält c:a 200g Mörk choklad (jag tog 100 vanlig mörk och 100 mint)
Värm jordnötssmör & Jordnötter i en Kastrull

Ta en Långpanna bred ut ett lager med Chokladen låt den stelna
bred sedan ut Jordnötsröran
och sen ett lager till med Choklad....
Låt de stelna skär sen lagoma bitar det blir JÄTTE mäktigt...

Nu ska jag Fläta Tjejernas Hår & Skicka dom i sängen...

Puss på er
FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0