HEEEJ

Igen..... Jaaa inte har jag så mycket att berätta,,,, Redan onsadag i morgon Galet..

Helgen spenderades med att rensa i garaget åka till sopstationen med några lass så nu är de TÖMT allting.. =) jag åkte & hyrde hall på OK och tvättade Blåbäret Hon blev så ren & fin!!! och så fick hon plats i garaget att Torka ordentligt efterson Alla lås Frusit igen... =)

Sen på Lördagkvällen v vi med Fina vänner God middag & Skratt hos fam Jansson/Nilsson TACK de behövde vi,,,
Packade ner sovande barn i vagnarna vid två tiden på natten & traskade hemmåt DJÄVLIGT kallt Men friskt va de... =)

Barnen sov till halv tio på Söndagen... SKÖNT med lite sovmorgon.. så de blev lite mera Brunch än Frukost för oss.....
Sen tog vi en Promenad till vännerna Lämnade lånad vagn,...
 Handlade bakismat slappade och Tog vår lämnade bil med oss Hem....

Sen va de Inte många knop som gjordes under eftermiddagen.... Mycket Härlig söndag kan jag säga...

MEN jag känner mig mycket fet,,, så i måndags va de Dags att ta tag i mitt förfallna liv,....
Lite Viktklubb & Curves är de som gäller.... HÅRD körning på Max....
så jo jag har tränat måndag & tisdag åker dit i morgon efter Jobbet & kanske Torsdag med... Det är ju GALEt kul... Men GRYMT jobbigt va de Första Passet,,, Blääsch men Jag är på G....
Denna jul har jag Ätit&druckit Mycket Gott... =)

Jobbet då.... Ja KUL som vanligt Dock Mycket DÅLIGT med personal sjukdom & bortresta på kurs så i dag va vi 5 st Hela dagen de gick visst de va lite tajt emellanåt men Vad gör man???
Samma visa i morgon vi hade INGEN som kunde jobba sent bara 2 huvuden MEN jag kunde fixa lite Barnvakt till mina små tjejer så Jag kunde jobba sent...
Vad skulle vi Göra utan våra föräldrar som ställer upp,.?? TACK för att ni finns för oss...
Så ja vi får nog ihop ett schema till i morgon åxå,,, =)

Nu ikväll fick barnen bada sen bytte vi sängkläder..... Jag kröp ner i Linneas säng och Myste vi pratade hemlisar och lite allt möjligt,,,,
Vi har den FINASTE 6-åringen som finns hon är så omtänksam och Underbar,,,,
Vi fnissade bara Hon & Ja de va SÅÅ mysigt!!!
jo jag fick veta lite allt möjligt,.,,. =)
ÄLSKADE UNGE!!!
Sen somnade hon på Min arm...

Denna lördag va en speciell Lördag Linnea fick sin FÖRSTA veckopeng 50:- för de får hon handla vad Hon vill,,, vill hon ha godis får hon köpa de eller vill hon spara gör hon de,,, Viktigt att Hon förstår,,,,
Hon fick ju lite Pengar i julklapp åxå så denna vecka hade hon lite i sin Plonka,,,,
Hon handlade en Liten Påse Godis & en Hanna Montana Tidning,...,.=)

I morse bad hon mig ta alla hennes pengar och köpa Mini Zuzu pet,,,, jag Tog dom 160:- hon hade och Handlade på BR där de va REA så hon fick Massor med Mini Zuzu Jisses va Ungen blev glad,,,
TACK SNÄÄLLA MAMMA!!!
Men Linnea de va ju dina pengar,,,,
Ja men TACK för att du handlade till mig du är Så SNÄLL,,, =)

Mammas Älskling...så nu väntar hon på Nästa veckopeng,,, =)

Tycker ni 50spänn är för mycket i veckopeng? jag Tycker de är en Bra summa man får ju inte mycket för de,,,, Godis & allt är ju så dyrt.... de är svårt att veta vart man ska sätta gränsen....
Men ja Vi kör ett tag får vi se... =) om ungen kan hushålla med dom,,,

Nu ska jag Fixa lite med tvätten sen Sova....

Sköt om er alla Fina.



FIA 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Stridh

50 kr i veckan är mycket tycker jag. Mina stora tjejer började på 20 kr i veckan, nu har 12åringen 150 kr i månaden och 9åringen 100 kr. Men då betalar vi lördagsgodis åt dem. Så det beror ju på Vad pengarna ska räcka till liksom. Men vi följer typ livsmedelsverkets norm haha...börjar man för tidigt m för mkt pengar så blir det ju mer och mer desto äldre de blir. Så bestäm "regler" redan nu. Kramis!

2012-01-10 @ 22:21:06
Postat av: Eva Stridh

50 kr i veckan är mycket tycker jag. Mina stora tjejer började på 20 kr i veckan, nu har 12åringen 150 kr i månaden och 9åringen 100 kr. Men då betalar vi lördagsgodis åt dem. Så det beror ju på Vad pengarna ska räcka till liksom. Men vi följer typ livsmedelsverkets norm haha...börjar man för tidigt m för mkt pengar så blir det ju mer och mer desto äldre de blir. Så bestäm "regler" redan nu. Kramis!

2012-01-10 @ 22:22:40
Postat av: Emma

Visst är det mysigt med 6 åringar <3

Dom blev så stora helt plötsligt när dom fick börja

förskoleklass.... Spännande med veckopeng!

Här väntar vi nog ett tag till. Theodor har inte frågat

heller för den delen. Däremot får dom en liten

peng att stoppa i sina grisar då och då.

Dom sparar så att vi kan åka till Paris ;) söta!!!



KRAM <3

2012-01-12 @ 00:32:47
URL: http://emmakarin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0