HEJ NI!!!!

NU ska jag försöka med ett liitet inlägg... som ni vet har min sambo varit på kurs och borta i två veckor.. vilket är JAG ensam med två barn heltidsjobb och vardag,, PHEW....
Det är tufft att va ensam ännu en gång HURRAAA för er ensamstående...
Jag är LYCKLIGT lottat som har föräldrar som ställer upp för mig så barnen slipper vara på dagis/fritids til halv sju på kvällarna...
TACK min älskade familj,,, fö butikstider & småbarn är INGEN bra combo... =(
 
Men nu är han hemma IGEN sista provet på måndag... sen hoppas vi på att vardagen blir lite vardag igen.. så ja kanske kan ta tag i mig själv min vikt & lite motion... =)
Jag va på Hälsokontroll genom Jobbet på Previa... tog lite prover,blodtryck & fick spinna lite med div sladdar på kroppen...
Fick en Fin OK stämper i arslet FÖRUTOM... vikten ... BMI... som ja inte visste de,,,, jag ligger en siffra från att vara överviktig till FETTMA,,, hahah jaja Bmi i all ära... men FETTMA,,, nja känns inte som jag har de....
 
Linnea ÄLSKAR skolan,,, inge problem alls... läxorna går toppen och de verkar göra de i skolan åxå... KUL,
Hon är så Omtänksam vår NEA....
Härom morgonen sa hon:
-Mamma jag tar med 2 frukter idag.
- Men varför då? morfar hämtar ju dig efter mellis du hinner inte äta 2 frukter under dagen...
- Jo men ja vill..... ja vill bjuda ******** H*n har nästan aldrig frukt med sig.... h*n säger att dom inte har råd till de.... och Mamma jag tror inte att H*n ljuger om de......
 
Guuud mitt mamma hjärta knöt sig Älskade linnea Hon får ta md extra frukt VARJE dag,,, vilket hon gjort... tänk att de finns vissa familjer som kanske inte har råd... som prioriterar att köpa nån liter mjölk eller nåt annat för sina sista ören,,frukt kanske inte är HÖGST på listan.... HEMSKT,,, stackars stackars,,,,
Jag är så GLAD att min dotter tänker på sånt .. att hon själv tar sånt ansvar... UNDERBART!!!
Nåt har man lyckats med... Jag hoppas att hon är & kommer fortsätta vara sån RESTEN av livet,,,,
 

Och Ida vår lilla Buse.... Kommer med dom mest Underbara Kommentarer VARJE dag!!
Mycket funderingar & Det finns så mycket KÄRLEK i den här ungen ,,, hon säger varje dag Mamma Jag älskar dig.. Mamma du är så FIN mamma Du är Bästa Mamman...
 
Även om dom är VIDRIGA och Bråkar JÄMT (nästan) så har dom kul åxå och jo visst kan dom bete sig Ibland...
 
Förra fredagen då D skule komma hem., skulle vi överraska honom med middag.... jag frågade vad vi skule laga...
DE BÄSTA HAN VET säger linnea... men vad är de då???
PANNKAKA med kaviar säger dom i kör,,, HAHA japp de är de BÄSTA han vet... =) så de fick bli Nåt så festligt som PLÄTTAR!!!
Vi stekte och barnen dukade fint med ljus!!
Sen så klart MASSA fredags Mys...
Dom ja så klart även JAG hade längtat så....

Han blev så glad!!! =)
 
Söndag va de dags för RIDSKOLA igen som dom Längtat Denna gång va D med Och Nova, hon sprang så fint mellan Hästarna... på skogsvägen.. kusarna är ju så snälla & mysiga & hundana så de va inge problem,,,
Jätte KUL att vi kan ta med henne lixom en familje timma... =)
Linnea gillar mer & mer att rida.. de går bättre & bättre... hon försöker verkligen sitta rätt och tycker de är Kul att trava och försöker få in rätta takten....SÅ mera TRAV!!! =)
Ida... häst tokiga Ida,,,, hon hänger bara med SJunger & myser under ridandets gång... =) verkligen NJUUUTER av att vara med Hästarna,,, i boxen att borsta & kretsa hovar!!!


Sen har vi Tatuerat oss.... Eller nja Tjejerna..
Ida HÄST tatueringar...
Linnea SÅ klart Justin Bieber Tatueringar..


Säger de IGEN hon är GALEN fullkomligt GALEN i Justin....
Pratar om han Jämt... att han är SÅÅ bra såå snygg,,, Kan låtarna utantill,,, dansar sjunger till honom... byter bakgrundsbild på mobilen 100 gånger om dagen...kollar på hans film Morgon & kväll.....
KÄR... vill ha Plancher,böcker,tidningar.... allt med HOnom....
Älskade Linnea...
Om Inte biljetterna som är kvar vore så DYRA... så hade de blivit en Julklapp..... men 1500:- / Biljett.... INGE roligt.... FUCK.... Vi får se.... får köpa lite Trisslotter... =)
 
Jag har klippt vår Tujja häck åxå.... de blev toppen & rensade bort ogräs....
Nova vår fina jycke kan lite Trix fortfarande... som Godis på Nosen... =)
På jobbet har vi fullt upp de rullar på... MEN vi har fårr sånnahäringa pinns... som vi ska ha på oss... dä de står ÖPPET KÖP I 90 dagar,,, och JA eftersomn att alla gubbar har sån HUMOR... så ja ja ljuger inte de händer typ 5 gånger om dagen....som dom kläcker ur sig... :
JAHA DET ÄR 90 DAGARS öppet köp på FIA!!!!
och skrattar hejdlöst åt sig själva.... MOOOOOORRRR
Deta gör mig VAAANSINNIG.... ja ÄLSKAR mitt jobb men DETTA... FYYY FAN va Irriterande....
Men som en Vän sa:
Kontra med att säga "du skulle inte klara 90 dar med mig".. haha
Ja sa de till en MAN.. som va där med sina kostym kollegor... en Sprätt....som själv tyckte han va såå rolig...
Hans kollegor GAPSKRATTADE:.. han såg mest förnärmad ut... MOHAAAAAAA!!!
IN YOUR FACE!!!!
 
I går va jag hos UNDERBARA Carina & fixade Mina Naglar Igen.... denna gång Blev de Turkos/glitter.... SKIIIT snyggt!!!!

den 1 Oktober Öppnar hon Sin Salong.... NI måste dit.... De är Snyggt Håller 3-5 veckor... beroende på hur mycket utväxt man vill ha...GAAALET Nöjd!!!!!
 
I morgon ja hela Helgen är de Jobb för Mig....& i Morgon kväll är de Kräftskiva Hos Bästis... Ska bli Jätte trevligt synd bara att vi inte har nån låta barnen sova borta barnvakt...
utan att pappsen kommer hit och Passar dom,,,, sen är de ju Ridskola på Söndag kl 10.00 det är en bit att åka så tja vi måste upp halv nio för tjugo över blir de till att Köra.. =/ FUCK så Ingen Snaps för mig,,,
Men va gör väl de.. =/
Sen jobba söndag....
 
OO just de jag har nya Brillor med... Snygga va???
Super nöjd med dom!!!
 
Ännu mera nöjd över min Fina Emma på Jobbet!!! Är så Glad i mina Kollegor & vänner!!!



sen de sista & bästa i detta Blogginlägg!!!
DE ÄR TILLBAKA.... DE ÄR TILLBAAAAAAAAAKA!!!!
EXTRA FRUKT DE JA BLOGGAT OM FÖRR... NI VET.. MINA BÄÄÄSTA TUGGUMMIN SOM BARA FÖRSVANN ...
när dom gjorde om alla paket och smaker..... jag mailade tom wigleys och ifrågasatte varför dom slutat med denna Underbara SMAK....
Så här såg påsen ut Innan!!!
Då köpte ja upp dom sista paketen på Coop Extra....
Häromdagen fick ja ett meddelande av UNDERBARA VÄNNEN ANN om att dom kommit till hennes Butik!!! och JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA de va DOm... I ny tappning.... =)
Ja nästan GRINADE!!!!
SÅ nu vet ni de!!! =)
 
Nu ska ja Krypa till Sängs....
Alla sover....
Ha en Underbar Helg!!!!
 
FIA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, underbar kommentar till kostym nissen! :)

2012-09-08 @ 10:54:14
Postat av: Anonym

Jätte fina naglar. Är det acryl eller? Vart ska ni vän öppna salong ?:)

2012-09-08 @ 11:00:50
Postat av: Nina

Jätte fina naglar. Är det acryl eller? Vart ska din vän öppna salong?:)

2012-09-08 @ 11:02:05
Postat av: Jessica

Åh hallelujha det är oxå mina favvis tuggumi ska leta i affären i morgon ej sett...

Finaste nea som tar med xtra frukt goa unge... Ja tänk att vissa inte ens ska kunna köpa några äpple, skär i hjärtat....

Ja att vara själv är tufft.... Pust, skönt D är hemma, jag är glad att jag hittat tillbaka till min "man" aldrig mer själv blääääääääää

Ang Justin biljetterna kan ni inte gå i hop några i släkten o köpa biljetterna???

Alltid kul o läsa dina inlägg
<3

2012-09-09 @ 19:42:58
URL: http://busnova.blogspot.com
Postat av: Alexandra♥

Guuud vad fin blogg!♥ Allt bra?

2012-09-11 @ 17:27:03
URL: http://alexandragabrielsson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej Fia! Vad gulligt av Linnea att ta med sig en frukt till sin vän, tror att det uppskattas av denne :)
Det var skitsnygga brillor du har, verkligen din stil!
Tycker det är kul med nagellack/nailart så det skulle vara riktigt kul att gå till en nagelsalong någon gång och din kompis verkar ju riktigt duktig! Vart ska hon öppna sin salong? :)
Kram, Amanda :)

2012-09-11 @ 20:10:45
URL: http://smilinglife.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0