Snor Feber & Saknad!!!

Ja man kan nog sammanfatta dagarna så.. =)
Ida va varm och tjock i halsen då ja hämtade henne i Torsdags... så klart FEBER igen.. så jag ringde Vct i fredags så vi fíck en Tid på fredags efm.... Japp början till Halsfluss.. =( Kåvepenin Tack för de...
 
SÅ äckligt Men hon är SÅ duktig att ta... sen va de med en liten lapp med medicin sprutan att man ska rikta sprutan in mot kinden och då Funkad de MYCKET bättre..
Jo så klart hon dricker ju massa dryck direkt efter (mjölk) men KLART bättre än att spruta de äckliga RAKT in i munnen.... kanske man inte kommer åt smaklökarna på samma sätt då man gör så!!!
SÅ TIPS rikta sprutan längst in mot kinden!!!!
 
Löprdag va de ÄNTLIGEN dags för Tejernas Första Hopp Tävling!!! Jösses va dom längtat Fram för allt vår Hästgalna Ida...
De är ALLT hon tjatat om i veckan och de Första Hon sa på VCT då D va med henne..
HIHIHI  Hon är HÄST GALEN!!!
 
Det gick så Bra Ida hade ju valt Mulle som är en Stor Häst...Fjording tror ja...(stora häst kollen )
Vi fick hjälp med att sadla & trensa TACK !!!
Sen hade vi lite Tid Innan de va dags att Hoppa.. så vi tog en Promenad med honom så båda tjejerna fick prov rida & "värma upp"....
Mulle är en Snäll,Lugn och STARK häst!!! =)
Ida va För Liten för Strigbyglarna Så hon fick ha Fötterna i remmarna på dom ist.. =)
 
Men fasen en annan börjar ju bli van nu.... ja va Bra sugen på att Hoppa upp & rida ett varv....
Jo ja MÅSTE göra de nån dag!!
 
Tjejerna har ju ALDRIG hoppat förr men de va inga konstigheter....
20 cm hinder (går hästarna över) man fick va med runt på Banan....
Vi fick Hjälp av en Snäll tjej TACK SANNA!!!
Annars hade Jag fått springa med.. =/
Nåväl Dom va SÅÅ Glada... Alla fick Priser och Rosetter Ida valde en Grimma..
HIHI som hon har på sina hästar här hemma & leker med...
Linnea Valde Rosetter!!! som hon ska Sätta på Hästarna Nästa Tävling... =)
En ROOOLIG dag....





En Toppen dag!!!
Trots att vi Proppade Ida med Alvedin så Hon skulle Orka va med...
Då vi kom hem va de MIN tur att ta Alvedon.. Förkylningen KOm krypande...
Feber och Hängig!!!
Så vi har INTE gjort Mycket denna Helg.. Bara MYST... D fick ta med Tjejerna till Ridskolan Själv på Söndagen...Jag Kröp ner i sängen Brevid Idas Bästa som hon Bäddat Ner.. =)


I går kväll Kom mamma & Nisse & hämtade min Älskade Ida....
Dom är JUST nu på väg till Cypern...
EN vecka Utan Henne... Det är REDAN tomt...
Linnea sa I morse ÅÅH Va jag SAKNAR IDA....
 
BUU de va Nära att ja Började Tjura då dom åkte....
Man har ju alltid som mamma en massa Dumma Tankar... Tänk OM... de händer nåt med planet... Tänk OM nån tar Henne Tänk OM de blir Nåt Knas i de Landet.. Tänk OM OM OM.... =(
Men Ja vet ju att de kommer bli såå Mysigt för henne..=)
Kan tänka mig att hon Babblar & Babblar på Planet!!!
ÄLSKADE IDA!!!!
Hon va SÅ nöjd!!!!
En vecka Går så Fort....Så vi ska Se till att Mysa Med Linnea & Ge henne Lite EGEN TID... jag har Lovat ATT vi ska BAKA... SÅ på Fredag slutar ja Tidigt DÅ ska vi BAKA... Cupcaces.... och som hon ville att vi skulle Överaska Ida med då Hon kommer Hem,,,, =)
 
På Jobbet Är de Som vanligt!!!! Jobba Jobba!!! KUUUL!!!
Mina UNDERBARASTE Vänner/kollegor!!!
 
Inge sköj att va Hemma... MEN ja känner mig SÅÅ ynklig nu....
1-2 gånger om året blir JAG sjuk.... Annars är de Barnen... SÅ ja passar på att Vila NU... Slappar i soffan Kikar på Tv....
Nova är Glad att ja Är hemma... =)
 
Höst Är de åxå... Lite småkallt... ganska Mysigt.... Att ta fram varmare kläder... =)


& Tända LJUS!!!!
 
 
Fick en Frågan Om vart Min NagelDam kommer öppna sin lilla Salong....
Magasingatan (tror ja den heter) nästan vid Järnvägs stationen i Nyköping... Mitt emot Pizza 12:an...
I en Liten Källar Lokal...
Carina Heter Hon!!!!
Så Gå Dit & Boka Upp er!!! jag har bokat tider ända fram till Jul!!! :)


Nu ska jag Slappa lite ta en Alvedon & Mysa ner mig....
Blir Gröt till Lunch Idag....
Blev så Sugen på gröt Förra veckan på Jobbet  Då R som äter de varje morgon satt brevid mig & slaffsade.. =)
Så i går Kokade vi Havregrynsgröt Ida Åt 3 Tallrikar Hon älskade de.. =) Vi gör ju bara "Tomte gröt" annars...
Så denna vecka Är de Gröt Vecka... =)
 
Ta Hand om er!!!
 
FIA
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rider ute på Drögsta på måndagarna så de är bara att följa med fröken :-D

2012-09-17 @ 20:12:53
Postat av: Elin

Rider ute på Drögsta på måndagarna så bara följa med fröken :-D

2012-09-17 @ 20:14:15
URL: http://Elinidecember.blogg.se
Postat av: nina

tack=) har hon redan öppnat =)

2012-09-18 @ 17:08:38
Postat av: Anonym

Är det acryl hon använder ? Vad kommer hon ta i pris ?

2012-09-26 @ 18:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0