Busigt...

Ja jösses... Idag va jag på matXtra efter jobbet och handlade. .. tacos middag idag....
Men dom hade karamell kungens smågodis för 2,90 ... skit billigt.. DOCK max 1,5kg /familj....
Men till de "busiga" framför mig i kassan står en farbror typ 80 kanske... och framför honom hans fru... dom tisslar å tasslar.. Då ser jag att frugan handlar en påse godis och lite annat... hon smusslar ner en 100 lapp till gubben som Åxå har en påse godis. ..
Sen låtsas dom som dom inte känner varandra...
Haha precis HÄR dör jag av skratt...
Att se kärringen skynda sig ut med varorna å gubben är skit nervös när kassörskan väger påsen ... å säger...
- eeehh ja jag .... vet inte va den väger... (darrig röst)
Nästan ett kilo säger kassörskan. ..
Gubben blir lättad å sträcker fram sin hundring han fått av frun.. som vid de här laget satt å väntade i bilen som en kriminell...
Han skyndar sig ut mä påsen i handen.. och jag ser att han tänker..
Phew ja klara de... de va ju enkelt..
Mohaaaa

Själv lassade ja upp mina varor och påse med typ 2,5 kg godis.. å TÄNK ja fick ändå godis BILLIGT !!!

Dagen på jobbet gick skiit fort.. morgonplock började tidigt.. å Nyköping va stilla när ja gick igenom stan..





På lunchen hade ja bokat klipptid igen hos Hilda på Maxim... Jo faan va håret växer när de är kort.. inget man märkte då man hade längre hår...
Blev nöööjdare denna gång.. shiiit va snyggt de blev !!!



Väl hemma efter häntning av barn.. fixade ja tacos.. som Ida till sin LYCKA ville äta i vardagsrummet !!!


Nu äter vi godis så vi spyr.. dricker läsk å har fredags mys !!! jo Sambon är hemma nu...


Skrev en status på FB igår att ja va så trött på alla Djävla tränings statusar å Alla djävlar som har Mysiga familje middagar varje kväll tillsammans .. alla perfekta familjer.. de bakas å fixas.. perfekta hem.. å alla utomlands resor.. SKITER alla pengar ??
alla snälla barn.. allt är så djävla perfekt... Bläääch..
Men Jag veet att de inte är så.. Men varför i helvette skriver man de då.?? varför kan man inte skriva att barnen är sjukt jobbiga.. att huset är kaos.. att man är så trött på sambon ??? Why...
jo man kanske vill att alla ska Tro att allt är perfekt... och så klart kanske inte dela med sig av hela livet.. även om jag själv är en sån öppen person...


Ja å denna träning . JAG VEET att ja ältar å tjatar... men de är så trist att säga upp tränings kortet för att tiden inte finns...
Men de är så i vårt liv nu.. ja måste göra detta för Daniels skull.. hans firma går före..
Vem vet Om några år kanske jag kan få en PT och egen kock.. å ett slott å vacker trädgård å ja ett PERFEKT Facebook Liv ja mä :)
*IRONI*

Fick tips av många fina människor om HEMMATRÄNING... Jo så klart att de skulle funka.. MEN jag har faaan inte orken.. när man väl kommer hem efter jobbet å barnen är i säng middagen är undanplockat..morgondagens kläder å packning klar alla saker undanplockat.. ev tvätt fixad å ja vardags sysslor är klara. så är klockan typ 20:30 -2100

Då orkar jag inte, då är ja helt slut när man gått upp 06:00 Även om jag börjar 9:45 ska linnea vara i skolan 8:10 och ha ätit frukost å vara klar till dess och så brukar jag själv försöka vara klar innan ja väcker barnen ..

Så nä jag har inte karaktär och ork för hemma träning.. TYVÄRR inte nu... oftast slutar jag 18:15 och är redan då helt slut..

Många tyckte fixa barnvakt... nä de gör ja inte.. jag ser mina barn typ 4 timmar om dagen... ska jag då låta någon passa dom för att JAG ska träna..? ska nån annan natta å duscha dom?? Nä.. tyvärr..
Så man kan säga såhär..
JAG VILL INTE TRÄNA ... för ja vet att de är många som tycker att ja kommer med för många ursäkter.. men Jo så känner jag...

Tur iaf att ja är djävligt positiv stresstålig å har roligt annars hade man kunna skita i allt.. eller hur???



Nu har ja gnällt av mig... Undrar om någon orkar läsa allt skit ja skriver...
och ni som gör de å fortfarande gillar mig trots att jag nån gång om året är bitter...




Aj Lav Ju!!!
Puss kram å Klem
♥ FIA♥

Kommentarer
Postat av: Anette

Orkade båda läsa och skriva;)
Men du Fia, tiden kommer för dig oxå. När barnen blir större så blir det ju enklare, de blir mer självgående och klarar att vara hemma själva en stund eller att du hinner gå när de båda i skolan.
Vet precis hur det känns när man sliter och man känner sig ensam med det mesta.
Kram ❤

2013-09-06 @ 21:37:49
Postat av: Anna

Jag vet precis hur du känner, det är inte lätt ibland att vara supermorsa. Men man får försöka se de där små guldstunderna som då och då dyker upp, det är de som gör att man orkar lite till, att man kan vara supermorsan ett tag till, till nästa dipp man får:)
Alla har nog likadant, bara att alla inte visar upp det.
Jag tycker du är skitbra!!!!
Kram

2013-09-07 @ 09:27:28
Postat av: lina

Åååå äntligen en ärlig bloggerska! En jäkligt snygg sådan oxå :)

2013-09-07 @ 13:57:56
Postat av: Kajza

Du är en av de människor jag känner som haaaaar eeeenorm energi!!! Du har lika mkt rätt som alla andra att gnälla då o då!!! Jag beundrar dig för du hinner då f...n mer än vad jag gör och då har jag och mannen 7-4 jobb..... Din tid kommmer!

2013-09-07 @ 19:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0