Knatteloppet!!!!

Idag har Ida varit på Dagis hela dagen ensam,, det har gått JÄTTE bra,,,, hon hade ätit & Sovit
 Jag, Linnea & Alice va och hämtade henne då sken hon som en sol,,,
så på måndag börjar allvaret,,,, jag börjar att JOBBA JIHOOOO det ska bli så kul,,, saknar alla mina braiga kollegor och jobbet med alla Underbara kunder,,, och även dom mindre underbara som man spyr galla över i fika rummet!!! haha,,,,
jag fick ju super bra Chema,,,, 8-14 en vecka 9-15 en vecka ledig 2 dagar i månaden och jobbar 12-18 4 dagar i månaden,,, PERFEKT!!! och mina helger med så klart,,, det blev 75% så man kan säga att senaste dagen är 15 jätte bra för barna så dom slipper vara så länge på förskolan,,,,,

Linnea har lekt med Alice HELA dagen,,, och även Fanny & Nora,,, men jisses va dom munhugger hela tiden,, och tjafsar,,, shit typiskt tjejer,,, så fort dom blir fler än 2 ska det bråkas och viskas,,,, ojoj OCh slåss,,,,

Jag har tvättat/damsugit/plockat undan alla leksaker på tomten/tömt pol/plockat undan i friggen så man kommer in med lite grejor och som vanligt plockat i huset,,,, va även på vinden & hjämtade skor/fleecejackor/regnställ till Ida det är dags snart,, det va fasiken kallt i morse och i skuggan,,, Höst,,,, men jag Älskar Hösten,,, tjocksockar tända ljus och Mys,,,,,

Linnea har sprungit sitt första knattelopp det gick Jättebra,,, Mormor va med i starten och jag tog i mot henne vid Mål,,, Nisse hade Ida,,, det gick jättebra,,, vi hejjade på,,,,, så hon fick medalj & glass snacka om stolt!!!




 
Det va lite barn & föräldrar med,,,,, men helst skulle inga vuxna fick vara med & springa,,,,


 MÅL,,,, Alice va blev lite lessen då hon inte såg mamma & pappa,, sista biten fick inga vuxna vara med,,,

 Linnea Nöjd spanade efter mig,,,


 Kaninen,,, som springer med barnen för att LOCKA,, Linnea & BÄSTISEN på dagis Wilma,,,


 STOLT Liten Tjej med MEDALJEN,,,,,, & STOLT mamma


 Lillsyrran fick med Glass


 Nea & Nisse,,, ballong hade Momme handlat!!! en Kitty,,,, Ida valde själv en Dinosaurie




 Linnea fick en NY Rygga till dagis från mormor,,, En som är lite större,,, hennes Mini Kånken börjar bli lite liten kläderna blir ju bara större,,,, Hon valde själv,,, FIn va?? den fanns i svart med Jätte snygg 199:- på Intersport,,,, BRA pris


Nu ska jag slappa,,,, får se när D kommer hem jag hade beställt grösnaker & dipp,,, om jag inte somnat innan dess,,,, ska måla naglarna så man är respektabel på jobbet i morgon,,,,
Och ladda kameran,,, jag ska fota på ett Bröllop i morgon efter jobbet MYSIGT!!!

Barnen ska vara hos farmor & farfar D är ju på Hunduställningen & håller ställningarna,,,, det kan behövas för villka IDIOTER det finns,,, Jisses,,,
 ett år va det en uppfödare som lämnat en 8 veckor liten valp i Bilen och den sommaren va det gassande sol,,, vi har folk som kollar bilarna,,, och då ropade vi ut bilnummer och att hunden va i för varm bil,,,, men KÄRRINGDJÄVLEN ignorerar för hon ställde minsann ut sina andra hundar då,,, så veterinären som är på plats slog sönder rutan & plockade ut lilla vovven som höll på att stryka med av värmeslag,,,,,
 Hon blev anmäld villket inte va första gången så jag tror hon blev av med Uppfödar licencen,,,,, KÄRRING HELVETTE,,,, GRRR ibland undrar man,,,,
och alla dessa som binder upp hundarna och kammar/fönar/sprayar och fixar ,,,vissa hundar gillar det ju men många bara LIDER,,,, fyy,,,,
Nova har gjort sitt på utställnings fronten vi har fått massa fina utmärkelser och priser,,, men hon är nu för gammal och hon har ALDRIG riktigt gillat de,,, haha stackarn,,, vi som åkt på massa utsällningar med henne,,,dock bara med en borste med,,, och Lydnadstävligar, land & rike runt!!,,,, men nu är hon penisonär,,,,, och jag tror hon GILLAR det skarpt,,,,!!! 

Ha det gott Vänner!!!
Pussar & Kramar
FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0