PUST!!!

Ja det kan man säga både av värmen och trädgårds pysslet,,,, shit såå varmt det varit idag!!! UNDERBAAART!!!!
D har tagit hem en liten minigrävare och idag börjat förbereda inför dräneringen,,,, SUCK inte mycet gräsmatta kvar nu,,,, Men jag  börjar med gårdagen,
Fredag,,,, båda tjejerna va hemma,,, vi va ute heela dagen på tomten,, jätteskönt jag gjorde INGET inne för en gångs skull jo tvättade 2 maskiner & hängde ut,,, super najs och gott doftar det ju me!!!!

Lunch åt vi UTE,,,, Gott och myysigt


Äppelträdet i full BLOMM!!!


 Sandlådan,,,

såpbubblor

sand kaka!!! gott


Nova myser i gräset...
 
Vi meeeee!!!!

 Och BUUUS





















Nala myser!!!!


Ida satt i vagnen Och grejjade,,, sen tittade jag till då hade hon somnat,,,,


Vi grillade i går kväll.... och jag hittade i kyldisken mager bearnaise sås,,, hur har jag kunnat missa det??? bara 8% och supergooood!!!!


Barnen va helt slut efter en dag ute,,,, farmor/farfar kom förbi på kvällen på en fika & pekade ut det i rabatterna dom ville ha,,, för som sagt ALLT rök idag,,,,,

Daniel va så duktig och backade in aset till lastbil med släp vid vårt hus utan att knappt nudda grannens häck,, jag va helt svettig,, PHU,,,,,



Kolla vår trånga lilla gata med buskar/häckar överallt,,, jo jag är lite stolt över honom!!!!


Buhuuu vår gräsmatta,,,,,



 

 under sköönt att bli av med alla förbannade lökar dom planterat!!!!

 Linnea fick till sin LYCKA vara med & GRÄVA!!!!




Sen blev det fika!!!!




Bästaste Högergrannar!!!! Novas dag husse & dag matte!!! Henry & Agneta

farfar & Sita


Lunch lite ihop plock efter gårdagens grill Kall ris sallad med sås!!! super smarrigt

 Mellis!!!! GULP......

 Och myycket glad för de!!!!


Det har varit fullt shå med att hålla barn & hund borta från grävmaskinen,,,, och skitigt inne all jord & dyl åker in,,, PHU men det är bara att vänja sig,,,, det blir värre,,,,, huuvvaa!!!

i morgon åker jag syrran & barnen till stranden,,, jag ska ställa mig & grädda plättar nu vi kan ta med oss,, eller nää jag gör det i morgon bitti packar alla badgrejor nu,,,, leksaker/handukar/smörj/Brassestol viktigt!!!!/handukar ojoj släp & slääp,, men mysigt ska det bli,,, vi funderade på hjortensberg dom öppnade ute badet idag,,, men linnea undrade om vi skulle till stranden så det blir Jogersjö eller Örstig,,, vi får se,,,,
Så D får gräva ifred i morgon!!!! Han är så duktig,,,

Nu robinsson ett glas rött och synd på chips,,,, eller,,, jo faaan jag badar i vassen i morgon,,,, :)

PUSS & KRAAAAM
FIA

Kommentarer
Postat av: Tessan

Oj oj, vilken kladdig unge =) Shit vad ni grejar med huset hela tiden. Skönt när allt är klart. Låter jättemysigt med standen. Jag går mest och är nervös över att värkarna ska börja och vi måste åka till BB. Till råga på allt blev Melwin magsjuk igår, hur bra tajmat är det.... Kram Tessan

2009-05-30 @ 21:39:22
URL: http://scrappingtess.blogspot.com
Postat av: Helen

Vilken lycka att få gräva! Stranden. Hm... Har några guldkorn: Råbybadet vid Råby då :) och Rinkebybadet vid Jönåker. Kanonbra ställen. Bra gräsmatta och på båda ställena finns u-formad brygga. Iaf i Råby. Fanns förr i Rinkeby, nu har jag inte varit där på länge. Ha det så bra!

2009-05-30 @ 23:46:11
Postat av: camilla

Åhh vilka härliga bilder! DET ser helt underbart ut ( förutom grävplanerna då) Kram

2009-05-31 @ 14:56:05
URL: http://www.flaskmamman.blogspot.com
Postat av: vicke

det var många fina bilder på en gång

2009-05-31 @ 18:05:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8783vickesblogg
Postat av: Lollo

Så finfina barn du har!! :-) Ska du ha fler? Jag funderar starkt på det.. men min man är inte riktigt på samma bana!



Kramis

2009-06-02 @ 09:33:54
URL: http://loellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0