7 dagar kvar,,,,

Nedräkningen har börjat till JULAFTON satan va jag läängtar man är värre än barna,,,, men nu när man har barn så blir det liite extra kuligt,,,,, Linnea är ju nästan 3,5 så för henne är det extra spännande när man pratar om tomten ....

I morse när vi vaknade låg en JULGRAN på vår altan SUUPERFIIN!!!! (tack tack BÄSTA Bonuspappa) han hade varit här med den i morse,,,,, Linnea blev heelt lyrisk (mamma med),,, och när jag berättade att när vi klätt granen ser tomten det så på natten kommer han med nästan alla paket & lägger under granen,,,,, för han orkar ju inte bära alla på julafton... då va ögonen stooora som tefaat,,, ojojoj det va stoort!!!  I morgon blir det julmusik,glögg,pepparkakor och klä granen med min älskade familj såå mysigt,,,, så får vi se om tomten hittar alla julklappar som är väl gömda i bastun.... ;) vem vet man kanske hittar en naken skäggig man där i morgon bitti???? det vore nåt,,,, HOHOHO!!!!


                                                          



                                                                                       

I dag har det varit luungt,, jag va med min kära mor till gumsbacken och handlade sista klappen till Nea,, My little Pet shop djur en hel ryggsäck med djur,,, perfekt förvarings ställe för dessa små eftersom hon kommer få fler i julklapp,,, för förvaring ÄLSKAR man ju som mamma att få slippa alla leksaker huller om buller,,,,, att bara få stuva undan,,,,
Sen va vi på Coop Extra och köpta billig nötfärs så i morgon ska jag rulla mini köttbullar till julafton på 1.8 kg färs... det lär väl räcka,,, ;)
 
Daniel jobbade över i dag med så ännu en efm/kväll fick man känna på ensamstående känslan.. med hungriga barn,hungrig mamma inte bra kombination.... men det gick det med under matlagningen (fiskgratäng) så fick Ida majskrokar och Linnea tittade på Lilla sjöjungfrun på datorn i köket,,,, Så vi klarde även denna kväll utan bråk,,,,

Efter maten blev det bad eftersom båda ungarna luktade unken fisk,,,,, där kan man med säga att jag fått in rutin.... (rutiner är det enda livet som småbarnsmamma består av) Båda tjejerna får bada en stund,,medan dom gör det kör jag igång en tvättmaskin & hänger en annan,,, sen duschar jag av Ida, torkar,sätter på pyjamas ,då får Linnea bada solo,,,, sen får Ida sitta på golvet och snällt vänta medan jag schamponerar/balsamerar och tvålar Linnea,,,
Torkning,nattlinne,kamma,fläta hår sen klara för natten....

Ida har börjat "röra sig lite" nej nej tro inte att hon kryper eller ålar,, hon liksom snurrar sittande på nåt konstigt sätt,,, så under Linneas dusch snurrade hon och vips satt hon & slickade på elementet det va nog varm & gott,, medan jag kammar/flätar hittar hon nån typ av tråd/hår/stoppning som sitter på element skarven till rören som hon pillar bort och tuggar på... BLÄÄÄCH!!!
 Så jag är fortfarande MYCKET nöjd med att hon bara sitter... men det är inte långt kvar till kryp/ål/has för henne vad hon nu kommer att göra,,,,,

När kidsen somnat hade jag en "ta hand om mamma stund" dusch,hårinpackning,rakning av lyssna LUDNA BEN, ögonbrynsplock, filade fötter och målade naglar,,, så nu känner jag mig lite piggare igen,,,

Faan vissa dagar är man verkligen TATTARE osminkad,oduschad,odeodorantad fy det är mitt absolut värsta!!! fyyy ne det är inte min grej så när man får ha en sånahäringa timme blir man som en ny människa!!!!! YES,,,,

Nu har Daniel kommit hem så nu ska vi smaska popcorn och slappa framför tv:n,,,,

I morgon ska daniel till veterinären med Nova hon dricker för mycket vatten,är vissa dagar lite halt, och tvättar sig mycket,,,, så det är lika bra att kolla,,,, På  tikar är det mycket vanligt med livmoder problem när dom kommit upp i ålder, men som tur är har vi redan plockat bort detta så förhoppningsvis kan det bara vara en liten urinvägs infektion

Nehe nu ska jag DYKA ner i popcorn skålen,,,, och kolla på Leila när hon gör julgodis & Glöggcoctail,,,,
Puss & Godnatt mina vänner!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0