Greys onsdag igen....

Japp ikväll är det Greys Anatomy,,,, hoppas jag kan se det men tanke på att jag missade UB & DH i går,,, saaatan... att antannen ska vara såå tjurig så fort det är lite dimma och blåst,,,, hmm men jag håller tummarna,,,,

I går gjorde jag inte mycket,,,, eftersom vi inte hade någon bil (volvon på lack blev ju påbackad på Ikea) så har snälla morfar skjutsat & hämtat Linnea varje dag på dagis denna vecka,, tur att man har familj som kan ställa upp,,,, så igår va Ida och jag hemma och slappade det va ju sånt skiit väder regn regn HELA dagen,,,,, jag städade lite i gillestugan det va nog det enda jag kom mig för att göra,,,,

På kvällen åkte bilhandlar Daniel til nyköping för att kolla på en bil,, (2:a bil som han kan ha till & från jobbet) och han fick den ju tilk en mycket bra pris,,, prutar Wallo,, hihi men ialla fall så nu har vi en bli hemma men tyvärr skulle killen som hade den lastbilsregga den på måndag,,,, så INGET baksäte,,, och airbag fram på passagerar platsen så jag kunde inte använda den i dag,, så Tack igen morfar,,, som fixade Linnea i dag med,,,,
Det BÄSTA med nyinköpta bilen är att det är 4-hjulsdrift,,,,, ÅÅÅÅÅ som jag saknade det nu när snön kom,,,, är man van så blir det ett helvette att köra annat,,,,vi hade ju audin i 5 år,,,, så nu kan det gäärna komma lite snö igen,,, hihi

I dag har jag,Ida & nova varit hos Tove&Greta på Lunch,,, suupergod vikväktar lunch tortillia wraps med kyckling och keso,, fasen va smarrigt det va....& bara 8 points,,,,(nu tog Tove mini keso så lite färre points skulle jag tro) barnen sov om vartannat så det hann inte bli så många bilder på töserna.... 
Greta Ålar sig fram nu,,, jätte kul,,,, tillskillnad från Ida som bara vägrar,, hon sitter,,,, så än så länge är det lungt i vårt hus,,,, peppar peppar,,,,,, jag är glad så länge hon gör det för när krypet kommer ere köört,,,,fasen villken skillnad det är på barn nr2, med Linnea fick jag ju paniken när barn i samma ålder både kröp och gick och inte hon,,,,,man trodde nästan det va fel,, gud va man jämförde hela tiden,,,,,haha och då övade & övade man hemma,, men nu är jag glad så länge Ida är stilla....



Här kommer receptet på denna Underbara rätt!!!



 Våra grannar har varit på Cloetta idag,,,, dom va såå snälla att handla MUMS MUMS till oss,,(MIN RÄDDNING I DETTA BANTANDE) en hel kartong,, för 180 pix,,, så nu ska det frysas in,,, det bästa med det är att det bara är 1.5 point i så man kan unna sig några,, och det är ju sååååååå gott!!!!
jag kanske ska ta med några paket till jobbet i morgon,, jag ska ju jobba 13-18 jäätte kul!!!!


Faan va det kliar i skallen,,,,,, Läste på Facebook att Anna (en mamma på dagis) skrivit att dom letade löss,,,,, gaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh GÅR DET LÖSS PÅ DAGIS?????? helvette vi har aldrig haft det,,,,,finns det nåt vidrigare???? dom är faan äckligare än fästingar,,,,,, jag måste kolla igenom Nea en snabbis,,, tänk om,,,,,och om Ida får,,, måste vi raka henne då,,,,, buhuuuuu...! men vi hoppas på 0 LÖSS,,,,,,

Nu har barnen somnat Linnea tvär deckade i soffan,,,



 och Daniel är på Julbord på stjärnholm..... så jag ska ta en kopp kaffe och 2 mums mums,,,, Guud såå gott,,,,


Ha det bra mina vänner KRAAM!!!!!

Kommentarer
Postat av: Tove

Tack för en trevlig dag!

Vilken fin bild du fick på Greta! Värsta proffsfotografen!

Va bra att du la ut receptet, så att alla kan göra dom goa wrapsen!!! ha ha du är underbar!

Kram på dig

2008-12-03 @ 22:11:41
Postat av: helen

bajskorv oxå! jag skrev en lång kommentar på mobilen(surfar ju m den ibland) o så gick det inte att kommentera. :(

Du, var går linnea på dagis eftersom du roddar iväg henne med bil?

Kram

2008-12-04 @ 12:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0