Pepparkaks fredag!!!

Jupp idag har jag, Linnea och mormor bakat dom finaste pepparkakorna.... och det passade ju utmärkt eftersom det spööö regnade hela dagen,,,, 
Ida låg ute i vagnen och sov 3 timmar,,,, fattar inte hur hon kan sova när det smattrar på altantaket så t.o.m barnvakten reagerar.. ett tag trodde jag det regnade inne.....
hihi men hon är otroligt lättsövd,,, vi har rutiner.. vaknar c:a 06.30 tittar på nicelodeon med Linnea och plockar med saker i sängen medan mamma sover vidare,,,, (hon är mycket snäll mot mamma) sen äter vi frukost 09.00-09.30 och mellan 10.00-10.30 lägger jag ner henne i vagen i hennes goa åkpåse,, och ut på altanen.. jag hinner knappt lägga henne innan hon somnar,,,,,ibland ligger hon vaken en stund och tittar på träden..... sen sover hon 3-4 timmar,,,, så mamma hinner plocka med en hel del under den tiden..... eller surfa... ;)
I dag hann vi med att baka i lugn & ro.... Linnea är nöjd att få mamma/Nea tid,,,,,
Titta på filmen från idag!!!!


 På efm åkte Daniel till Willys och veckohandlade... nu har jag skrivit matlista för hela veckan... så vi ska försöka vara ekonomiska och skönt för en annan att slippa tänka på vad man ska äta varje dag....
Sen vid 18.00 åt vi försenad farsdag middag hos svärföräldrarna.... gott gott.... jag va jätte duktig det blev kladdkaka,grädde & hallon till efterätt,, jag tog hallon och typ en matsked med kladdkaka,,, kände mig Djävligt bra när jag gick därifrån.....här spenderar man inte points i onödan...

I morgon ska daniel till Växjö & titta på en bil... vi har fortfarande bara en bil så det har blivit lite pusslande dom dagar Daniel inte har turen att låna en kärra från jobbet,,,, vi MÅSTE ha 2 bilar.... med hämtning & lämning på dagis och eftersom att jag jobbar endel helger nu så står ju Daniel utan bil då.... inte kul,,,, men vi får se om det blir bilköp,,,,

Linnea va bjuden på kalas i morgon men Kalastjejen Melissa har blivit sjuk så det blir en annan gång... stackars Cissi jag kan tänka mig att hon bakat ihjäl sig till detta kalas,,, där brukar det inte vara bara tårta utan typ 15 olika sorters kakor & bullar,,, ALLT HEMMBAKT,,, fattar inte hur människan orkar och hinner,,,,, snacka om super woman.....!!!!

Nu ska jag ta och krypa ner,,, funderar på att höra om min super mamma vill bjuda tjejerna & mig på lunch i morgon,,,, jag e ju ensam... och utan bil så jag hoppas det blir fint väder,,, så vi kan ta en prommis dit!!!!

Här kommer en liten sång till er alla SUPER MAMMOR/SUPER KVINNOR!!!!!

Sov gott mina vänner,,,, och tack till er som komenterar min blogg kul att se att NÅN läser,,,

KRAMAR!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0