Shopping...

Ja visst i onsdags va jag med Tove i stan.... ojoj va kul det är att fynda... för det gjorde jag verkligen.... handlade finaste jackan till linnea med hängselbyxor för endast 179:- det va rea och tag 2 belata för 1 huur bra som helst, sen blev det givetvis lite annat med,,,, & vi åt lunchen på sandys..... älskar deras macka med medelhavskyckling.... MMMMM
Och så klart när man är på stan MÅASTE jag bara hälsa på mina underbara kollegor på jobbet,,,,,
Lite bilder från denna dag,,,,,
Annsofi & jag på ClasJul reklam från COIda läser Clas Ohlson katalogenTove & Greta på SandysGreta & Ida nybytta
Jag köpte mig en mössa på Kappahl,,,

Det va en mysig dag!!!!!


Torsdag!!!!
Jag städar & packar på fm... Barna till farmor & farfar och vi till Åbo med Galaxy..... Som vanligt är vi stressade innan vi åker.... phu fattar INTE varför det alltid är så,,,, när vi kommer fram till båten är det ju sååå svårt att få en parkering men ibland ska man ha tur.... så en liten lucka och 90:- dygnet.... perfekt... och det regnar och regnar & BLÅSER,,, huuga,,,,
Väl incheckade så fick vi vänta 30 minuter på att få gå på Båten......ännu mer stress till att äta Buffe`n som va KATASTROF dålig.... va vi blev besvikna.... Haha Daniel va såå Irriterad.... 
 Efter maten va vi såå trötta..... (det är jobbigt att vara barnlediga) men vi handlar lite i Taxfreen och går till hytten för att dricka lite.... men där somnar Daniel han va såå trött han hade ju jobbat på dagen med....så en annan kollar på tv och dricker lite alkoläsk.... syndade med chips med,,,,,helskotta flera månaders points rök på denna vecka.......

Vid halv tolv börjar det gunga!!!! ORDENTLIGT!!!!!! jag tycker det är såå läbbigt.. speciellt när det är mörkt,, så jag väcker Daniel stackarn, så vi går upp & kollar på showen som är,,,, den med ganska B..... men men skönta att få annat att tänka på när det gungar,,,,,,efter c:a 1,5 timmar på öppet hav går vi in i finska skärgården... så då blev det lungt,,,,,,skönt.... då va jag skiit trött kl va typ halv 2 så då gick vi ner & la oss...... Daniel Pigg stackarn.... jag som dragit upp honom....
sen sov man sådär,,, jag vaknade en gång i timman nervös att vi skulle missa frukost buffe`n.... dum i huvet som man är och inte ställa larm på mobilen....
Frukosten tyckte jag va helt OK gott med massa saker att välja på.....efter det blev det en runda på båten,soldäck,bastun ( som va längst ner på båten) jag åker ju Inte hiss speciellt INTE på båtar... så mycket mortion blev det....haha
Vi handlade lite mer TAXFREE parfym taxfeee shoppen va enorm och alla dofter fanns,,,, jag va i PARADISET!!!!!! synd bara att man va genom förskyld och hade typ inget luktsinne kvar,,,,,,,så det blev tyvärr ingen parfym till mig......

Eftersom vi hade bilen till stockholm så blev det inte mycket dricka dagen efter en drink till mig & en öl till daniel,,,, sen fanns det inte mycket att göra för oss... suck suck.... låg i hytten & kollade på tv slappade det hade ju inte blivit mycket sömn.....Måste säga att vi hade TRÅKIGT!!!!
Daniel ringde hem vid tio tiden.... Ida va jätte lessen bara skrek & skrek det gjorde ju inte saken bättre jag ville bara hem....... men efter några timmar ringer farfar han hade varit på möte på jobbet men när han kom hem så blev Ida glad igen... hon gillar Farfar skönt det,,,,,
Men gissa om det va svårt för en annan att slappna av....Vi tittade på tv,vilade,shoppade mer i taxfreen,åt lunch,,,, sen vips så va klockan 18.15 och vi va framme i s-holm....
tanken va att ta en natt på hotell men vi åkte till IKEA och sen hem.... det va skönt att få vara hemma med utan barnen......så vi fick sovmorgon i morse....

Kolla på bilderna från kryssningen på min Facebook länken nedan!!
http://www.facebook.com/album.php?aid=47392&l=958c1&id=757691730

Vi åkte och hämtade barnen vid lunch & fick även lite mat i oss hos F&F, snacka om att det va härligt att se kidsen,,, så jag längtat....nu i kväll har vi varit i Runtuna skogen och grillat.. Vår vän Peder har mark där och uppe på ett berg har han fixat värdens underbaraste grillstad,,,, på vägen dit tänder han marschaller så man hittar i mörkret,,,, så vi har suttit där och grillat korv,druckit glögg,varm choklad,kaffe,marsmallows mm jätte mysigt,,,,, Linnea lyste lite med sin ficklampa men somnade snart framför elden på ett liggunderlag,, hon va såå trött Ida sov i vagnen som vi konkat uppför berget men det gick det med... när vi åkte hem va det -5 grader,,,, inte undra på att man frös.....hihi men åå va härligt med lite skogs luft i lungorna....
Det blev till att slänga alla kläder i tvätten & duscha när vi kom hem..... barnen sover och vi tittar på tv,,,,




P&K
Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0