Söndag...

I dag har jag verkligen varit en hemmafru... för typ ett år sen köpte vi en massa kött från en tjur....och jag gör ALDRIG stek eller grytor... så i går rotade jag fram en fransyska och gjorde en super god gryta som puttrat i typ 2.5 timme på fm ojoj så mört köttet va.... linnea äter som en fluga just nu förutom när det bjuds på fiskbullar....men annars så äter hon inget.. inte i dag heller... men vi andra smaskade flera portioner,, Ida åt & åt så det va ju trevligt... sen att det blev typ 6 matlådor med gjorde ju inget..... så detta kommer jag att göra om....kanske inte varje helg men snart.. har ju även en stor älgstek från syrran i frysen.. man kanske ska ge sig på skav gryta nån helg.....


I går på fm va Linnea ute och skulle åka pulka på all snö vi fått här i oxelösund.. ;) det gick sådär men ett par åk fick hon i alla fall... hihi lilla gumman undra om hon någonsin kommer att få uppleva pulsande i snö om vi inte åker norrut då,,, jag som vill åka längd skidor med henne....som mamma gjorde med mig när jag va liten.... ta med varmchoklad,skogaholmslimpa med Ost och Apelsin.... packa allt i sin Kånken ryggsäck och åka ut i skogen och sätta sig i en snödriva och fika guuud så underbart... men det kommer säkert aldrig  hända.... vi får ta med fika i alla fall och gå i skogen bakom huset..... trist att vintrarna ska va såhär,,,, men Jag lever på hoppet!!!!!  





På efm va linnea på kalas hos grannen Wille.... det va FF så jag lämnade henne kl två och gick hem och hämtade henne vid fem gud va skönt att slippa sitta med... bra att den åldern börjar komma nu .....
Efter kalaset åkte vi in till Elin och Andreas i nyköping... köpte kinamat och umgicks... det va trevligt.... Elin & jag delade på nästan 2 flaskor vin..... alla barnen va super snälla det va såå lungt och tyst Linnea somnade i Olivers säng vid halv 8 Ida och Meja lika så och dom stora killarna somnade vit tio Hampus hade en kompis som sov över.... så sammanlagt va det 6 barn & 4 vuxna det mäsktes INTE helt sjukt så det va skönt att få slappa och vara vuxen för en gång skull.....

Vi pratade lite om vårat "spöke",,,, ( shit villken grej det blivit haha ) och kom fram till att det måste vara Daniels farmor eller farfar dom va med och byggde detta hus och finns inte i livet idag,,,,  dom andra som bott här är i livet och är typ bara 3 familjen innan oss...så det lugnade mig lite... så jag vet inte om my behöver komma... ;) vi får se....






I dag ska vi på simskola och babysim.... Eftersom att jag är ledig i dag så går jag med Linnea denna gång och daniel får bada med Ida..... det ska bli majsigt.....
Nu sover Linnea i soffan och Ida sitter på sitt rum och leker!!!! helt otroligt nu får jag dåligt samvete att hon ska vara där själv.... gumman,,,,

Ha en fortsatt trevlig helg....
Kraam Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0