SYSTER MYS!!

Ja nu är vi i södertälje,,,, vi har grillat,,,, för mig första grillningen i år,, och fyy satan så gott det va,,,, Linnea & Bianca och en kompis till henne har varit Påskkärringar i området,,, nea va nöjd hon fick ihop en hel det godis i sin lilla Kaffepanna,,,, dom delade ut teckningar och påskliljor,,,

Resan hit ,, ja,,,, de e en saaaga för sig,,,, hihi har små packat under dagen och lastat in i bilen det är som man skulle vara borta 2 veckor matstol/säng/kläder/vagn mm,
jag åkte hemmifrån vid två,, matade pappas fiskar & tog in hans post (han är hos Alice i stockholm) sen till svärisarna för att hämta resesängen till Ida, ner på stan för att handla nässpray med ida på armen in på apoteket och handla,, sen till Dagis hämta Linnea med Ida kånkandes på armen,,, det är ett evigt kånkande på henne det vore skönt om hon börjar gå snart,,,,

Nåväl In till Bilpunkten för att lämna en skiva till Mange och blev kvar en stund för att snacka vi träffas ju så sällan,,,, barnen satt i bilen utanför,,,, sen in på ÖB handlade lite små grejor till Påskäggen sen vid 16 tiden ÄNTLIGEN på väg,,,, men bara 10 meter ut på motorvägen kastar Ida iväg nappen,,, så det blev av på nästa avfart för att leta,,,, sen fixa så jag hade mutodis och festis till hands,,,,
 Linnea somnade ganska snart men IDA,, denna ibland såå tjuriga unge,, skulle såå klart INTE sova och va rastlös till tusen kastade alla sakerna & försökte med nappen några gånger,,, men jag hann med att parera,,, och ge festis och ge godis och ta upp våtservetter och torka och ge nappen och och och,,,, KÖRA BIL herreguud livsfarligt mutan va kinapuffar perfekt,,, trodde jag,,, MEN när den lilla damen inte ville ha mer så hade hon gärna sammlat alla små puffar i kinden som en hamster sen så sprutar hon ut dessa små puffar precis som sorkarna i kalle gör men kärnorna när dom ätit hans vattenmeloner,,, så det bara stänker i hela bilen,,,, på mig/henne/rutorna,,,, herreguuuud UNGE villket temprament,, Hästlängder från Linnea ,, herreguuud hur ska det sluta i trotsåldern,,,,
JA hanna nu får vi igen Vi kommer att få det JOBBIGT med lilla snälla ida,,,, :/

Nu sover iaf barnen gott Jag & Ingela dricker lite vin,,,, och slappar,, i morgon ska det bli asafint väder,,,, så det blir SOL SOL för hela slanten kanske att man blir lite solbränd på fläsket!!!!
Nu ska ni få lite bilder,,,,,

Grilllllaaa


Och det gick sådäär men fjutten,,,, så min uppfinningsrika syrra yxar fram HÅRFÖNEN,,,,, för att blåsa med kroppen går ju inte,,,


Och ja det funkar,,,, lite rökigt kött,,,,


Men ÅÅÅÅ så gott det blev,,, & ÅÅÅÅ va mätta vi blev,,,




Påsk kärringingen & Påskharen


Syrran med sin matrest fobi,,, har handskar när hon rensar i slasken,,,,, HAHAHAH jag höll på att dö...


Det kom 2 påskkärringar,,,  till ingela,,, eller dom hade iaf några prickar i nyllet,,,, och gav oss detta kort,,, fniss






Linnea NÖJD över sitt godis,,,




Nu äter vi lite ost & kex,,, jag ska få en ansiktsbehandling av  syrran NICE,,,
så ännu mera syster mys,,,,

Puss på er
/FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0