Julhelgen

Oj nu har jag lite att ta igen,,, men det är ju som vanlig fullt upp,,,, Juldagen,,, vi slappade här hemma,, tjejerna lekte med sina Julklappar,pärlade,Målade och lekte med dockorna,,,,
 Jag & D slappade i soffan,,, Plockade undan efter Julen,,,, allt Papper,,,alla Kartonger,,, för det blir endel,,,,
På efm åkte vi till Daniels föräldrar på Fika,,, god cheesecake och kakor,,, (blev nu ÄNNU fetare),,,,
Sen hem & slappa,,,,
På kvällen ringde det på dörren det va My & Tobbe,,,, dom kom förbi för att visa sin lilla Nya familjemedlem,,, SÖTA lilla Elsa,,,






Annandagen,,,Började det att snöa,,,, vi tog en prommis till Pulkabacken,,, mötte där upp Fam kjellberg,,, Åkte Bob/pulka,, sen hem till dom på fika,,, Jätte trevligt!!





















Sen ringer dom från D:s jobb han va tvungen att åka ut & ploga,,, SUCK,,, jaja jag åkte hem gräddade Våfflor till Mig & tjejerna,,,, duschade snyggade till mig sen in till Magnus & sussie på glögg kväll,,, Jätte trevligt!!! dom hade gjort så mysigt med an massa gott,,, vi åt gröt/skinkmacka och massa annat smaskens,,, drack öl & vin,,, (ännu fetare,,)
D kom lite senare,,, vi snackade och barnen somnade en efter en,,,,



















I går åkte vi in till stan,,,,skulle se om jag hittade några skor som jag kan ha när jag är ute med kidsen i snön typ Snow jogging som man hade förr,,, men hittade inget,,,På vägen hem stannade vi till vid Nyköpings ån och skulle mata Änderna,,, Jag & Linnea,,, D satt i bilen med Ida som hade somnat!!!

Det fanns inga änder,, men dom kom flygandes efter typ 2 sek då vi  prasslade med Brödpåsen,,,
ÅÅ herreguuud vi stod och hade typ 50 st runt fötterna Aldeless Tama,,, dom åt från händerna,,,, lixom nästan klättrade på en,,, Linnea blev skit skraj,,, och började grina,,, jag skrattade,, hahah stackars barn,,,,
så jag fick lyfta upp henne på en stor sten,,,, där satt hon & kastade bröd,,,, men till slut kom Änderna på att hon satt där så dom började klättra upp på henne,,, haha hon blev skit rädd igen så jag fick putta ner dom,,,, men en av dom hoppade upp & bet i hennes flätor,,, ÅÅ va hon skrek och jag skrattade,,, hihihihi så om ni vill ha Upplevelse & mata MASSOR med Tama Änder,, åk till Nyköpings Ån nedanför Tellus!!!
Vet Inte om hon vill Göra det fler gånger,,,, jag frågade i morse då sa hon JA men vi får väl se,,,,
OCH eftersom det va fullt upp med dom GAMARNA så hann jag INTE fota,,, skit åxå,,,, får fixa en fotograf till nästa gång,,,,

Vi handlade lite sen hem,,, Bästis Hanna med familj kom förbi vi grillade korv i Öppna spisen med lite för Korta grill pinnar,,, Jätte trevligt,,& VARMT, vi drack Öl /vin smaskade på Snacks,,, (ÄNNU FETARE).....
barnen Lekte,,, gapade & skreeek,,, hahaha men Kul hade dom,,, Linnea sa i morse att hon ville åka till Jack & Kalle idag,,,, Gummis,,,,













Nu ska jag fixa lite lunch till barnen sen ska Ida så knoppa en stund,,,,
Ha en Mysig dag
KRAM
FIA

Kommentarer
Postat av: Lola

Åh va ni verkar ha de mysigt. Stackars liten med de jädrans gluppska änderna haha.

Snygg du va som tomte, kanske vill knäcka extra & komma till oss nästa år ;-) Kram

2009-12-28 @ 21:38:56
URL: http://lolasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0