Pepparkakshus

Åh Linnea & farmor har ju bakat det finaste pepparkakshuset,,, farmor sa att hon gjort nästan ALLT själv,, hon är såå duktig,, pillat dit Nonstoppen på rader spritsat runt fönstrena gjort hjärtan och pillat,,,, sen hade farmor köpt fin fina tomtar & grisar och en underbar liten Gran som lyser i olika sken,,,







 



Här frågade jag Linnea vad tittar grisen på?? Jo den tittar in för det är så RENT och städat i huset,,,, *asg* stackars barn Hon är skadad av mammans städnojja,,,,,







Ida däremot har INTE mått bra,,, Gumman hon kräktes flera gånger i går både på Farmor/köksbordet & matta,,, Gumman.,,.,,, när vi kom & hämtade barnen sov Ida,,, 3 timmar,,, men vaknade av att hon kräkts ner sängen,,, SUCK,,,, Hoppas HOOOOPPPPPAAAASSS att ingen av oss andra blir sjuka,,,,
Linnea va såå förtvivlad vi skulle lussa hos Henry & Agneta och sen är det Lucia på dagis i morogn,,, men om Linnea inte blir sjuk åker jag & hon till dagis i morogn så hon får lussa,,,,
barnen somnade vid sex tiden,,, så även D som är GENOM förkyld ont i halsen och kan knappt prata,,,, så här sitter jag kollar på tv,,,, och försöker inte tänka på att jag kanske mår Illa,,,, fyy kräks är Mitt värsta jag HATAR de,,, tur att jag har en sambo som hellre tar spyor än bajs,,, men han har ju jour nu så har vi otur får han åka ut & salta i natt det skulle bli kallare,,, och på tisdag/onsdag ska det komma ganska Mycket snö,,,, MYSIGT för barnen och Oss så vi slipper bada hund efter varje promenad,,, ;)

Nä nu ska jag halvsova i soffan hemma med Ida i morogn,,,, tror Inte att dagis vill ha dit Nea heller om hon har basilusker i sig,,,, så vi blir hemma alla tjejer i morgon,,,, fasen jag behöver jobba ska ju vara ledig en del i jul så det blir INTE feta lönen i jannuari,,,, jaja vad göra??

Jag vill ju vara frisk på tisdag då jag jag till bästis på Julmys/julklappslek och glögg som vi gör varje ÅR,,,,

Undrar Just vad man ska hitta på på nyår?? D har jour jag jobbar på dagen men NÅT vill vi göra,,,,Inte kul att ha främmande om han måste ut och ploga/salta,,,, Nån som vill ha oss på besök?? hojta till!!!

Ha en fin kväll
Puss & KRAM
FIA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0