* PAPPA *

I morse halv sju hämtade jag upp pappa sen åkte vi in till sjukhuset,,, stackarn han va så nervös,,, kan man ju förstå,,,, Men när vi kommer upp har dom stängt avdelningen han skulle vara på,,, Kräksjukan,,, och dom hade tydligen missat ringa honom om det,, nu blev han ännu mer nervös,,,, men Fredriks mamma Liselott som jobbar på den avdelningen tog hand om saken och hänvisade oss till en annan avdelning,,,,, där tog dom lite prover sen åkte jag,,,,
Det va lite lessamnt att lämna honom han hade gråten i halsen när han pussade på mig och sa:
 - Hejdå gumman vi hörs sen!!! min ÄLSKADE pappa!!!! 
Jag kan inte tänka på den dagen han inte finns hos mig längre!!!! 

Det gick många timmar så jag blev orolig och pratade med fredrik så jag fick hans mammas direktnummer TACK !!
Så jag Pratade med Liselott och pappa hade inte kommit till sal ännu,,,, men denna typ av operation så ligger patienten kvar extra länge på uppvak så hon är jättegullig och kopplar ner mig dit,, (dom brukar tydligen inte vara så pigga på att prata med annhöriga) men Tjejen som svarade berättade att Pappa vaknat mådde bra och inte hade ont!!!
FYY FAAAAN SÅÅÅÅ SKÖÖNT!!!!!
Läkaren kommer att prata med honom i morgon och berätta hur allt såg ut,om cancern hade spridit sig och om dom fått bort allt,,,,,, så nu håller vi ALLA tummar vi har!!!!

Så nu kan jag slappna av och väntar på att Pappa ringer mig när han kommer upp på sal och har piggat på sig!!! Förhoppningsvis kan vi åka dit i morgon & hälsa på!!!
Linnea har ritat teckningar till Morfar med änglar & en massa A:n på!!!
Och pärlat ett hjärta som vi stukit !!! Och hon har slagit in detta i ett paket!!


Idag på fm har jag städat och så har vi burit upp badkaret till badrummet!!! så nu ska vi bara fixa någon slags skena till taket vi kan ha dusch draperiet i,,,,,,, sen så,,,,, det blev bra inte så litet som jag trodde det skulle bli,,,,,

Medan vi städade så låg Nova i soffan,,, & SLAPPNADE AV!!!!!!



Nu ska jag fixa lite middag Ungstekt falukorv och mos,,, (kycklingkorv & potatis till mig)

Nu ringde pappa han lät så pigg.... får Linnea komma ut och leka va det första han sa när jag svarade,,, hihi typiskt pappa!!! men han mådde bra,, så han skulle ringa senare,,,,,,

Åter till maten!!!!



Sköt om er!!
Fia

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad skönt att det gick bra med din pappa. Men för fasiken var försiktig med kräksjukan som går på sjukhuset. Inte kuligt!

2009-01-13 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0