Ska vi bli sjuka??

Fasen Idag har Ida kräkts massor,,,
Vi tog en promenad i snön (jaaa vi har fått lite snö idag jätte mysigt!!) vi gick till sunda och handlade Fiskbullar som jag & tjejerna käkade till lunch i alla fall jag & Linnea,,, Ida kaskad kräktes vid bordet,,,,, allt sammlades i haklappen såå vidrigt,,, jag hatar spyor kan ta vad skit som helst men inte kräk,,,, och Daniel hade salt/snö jour så han drog i morse,, pust & stön,,,,det va bara att torka,,,

 Vid 14.00 fick vi besök av Tessan,Henric & Alice jätte trevligt vi smaskade på annanas paj och kaffe,,, Ida kräktes igen,,, villket välkomnade för Henric,,, som aldig varit här,,,,men jag fick hjälp att torka av tessan TACK tack!!!
Alice & Linnea lekte inte så mycket,, Alice satt mest och pillade på en av Idas leksaker och Linnea retades,, så man kan säga att mesta dels av tiden va dom osams,,, suck dessa 3.åringar,,,, men i det stora hela hade vi trevligt,,,, ska fixa en annan dag när jag är utan barn med sambo så vi kan dricka vin och umgås som vuxna... hihi

När dom hade åkt så fick Ida lite välling och jag trodde att det va färdig kräkts men icke ,hon låg i puffen och spydde rakt ut,,, suck IGEN,,,, medan jag bytte kläder så UNDERBARA<3 Linnea<3 hon hämtade papper i köket,torkade upp alla spyor och slängde papperet i spoprna.... så när jag kom tillbaka med Ida så va allt borta,,
- Jag hjälpte dig att torka mamma!!!
Herreguud vad har jag gjort för att få en sån duktig liten tjej,,,,,
Sen kräktes Ida några fler gånger,,, hulkade utan att det kom nåt och blev ju så klart Spuer lessen,,,, skruttan man vet ju själv hur jobbigt det är,,,,,

När Daniel kom hem vid sju så hade Ida sovit en stund sen fick hon välling igen,,, försökte med blåbärs soppa men det va INTE gott,,,,, så nu har hon somnat och jag håller tummarna på att hon inte behöver kräkas mer,,,, och håller tummarna på att VI andra slipper få nåt skit,,,, jag mår lite illa har jag gjort sen igår men det kan ju vara inbillning med,,,,, så vi får se,,,,

Tessan hoppas ni slipper med,,,, tänk om vi smittat er,,,,,, Håller tummarna för er med,,,, tryck i er vitpepparkorn och popcorn det ska tydligen vara bra,,,,,

Nån som har tips på annat man kan äta så man slipper vinterkräksjukan???

Nu ska jag fortsätta med mina popcorn och kolla på tv,,,,lite sugen på vin dricka  men Alla sover utom jag  (som en vanlig lördag)det känns lite sådär att häva ett glas ensam,,,,, hrm,,,,ne jag skiter i det & sparar dom pointsen till nåt annat,,,,

SKÖT OM ER!!!
bearhug
KRAMEN FIA


Kommentarer
Postat av: Tessan

Nej då, du kan va lugn... vi blev inte sjuka (en så länge).... tack för en jätte kul eftermiddag!!!! puss och kram

2009-01-03 @ 22:35:15
Postat av: ia

Åh jag blev magsjuk heljen inna julafton den blev inte så lyckad kan jag säga! snacka om vara död!

2009-01-03 @ 22:41:48
URL: http://miias.blogg.se/
Postat av: My

Nej, stackars liten! Och du som skoja om det igår..... Hon som är så liten också, pluttskrutt! Hoppas ni andra klarar er! Kramar/My

2009-01-03 @ 23:19:10
Postat av: Linn

Stackars liten. Usch det är inte kul med kräksjuka. JAg är genomförkyld och tycker synd om mig själv, men hellre det än kräk. Har hon repat sig än?



Hur gör du förresten med bilder, så de är så små, men blir större när maa trycker på dem? De stannar ju liksom kvar på sidan.. Vill oxå fixa det till min blogg :) krya på dig lilla Ida.

2009-01-04 @ 19:58:00
URL: http://lillaplupp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0