Snart slut,,,

Ja ännu en dag till ände,,,,, det har varit mycket luungt idag,,,, Daniel sov till kl 11 skönt för honom.... sen vid halv ett kom min käre far på lunch,, det va jätte mysigt Linnea va såå glad av att morfar kom.... Ida sov i vagnen i 4.5 timmar idag igen,,,, hon va såå trött,,,,
Jag lagade Värdens Godaste lunch,,,, ett Vikt Väktar recept,,,,

Chiliräkor med pasta 5Points/portion detta är till 4 portioner
2 tsk olivolja
1 stor röd lök
2-3 socker ärtor
1 förp sweet chili fraiche
1 dl hummer alt grönsaksbiljong (fond)
2 msk finstrimmlad Citronmeliss
4 dl skalade räkor
6 dl kokt pasta
4 tsk riven parmesan ost

Värm oljan i en panna,stimmla och fräs löken utan att den tar färg. Ansa sockerärtorna på snedden i 2cm stora bitar,rör ner i pannan. Rör i fraichen och späd med buljong medan allt puttrar ihop. Blanda i citronmeliss och räkor ev salt/peppar. Låt allt bli riktigt hett utan att koka.servera chiliräkorna på en bädd av pasta och stö över parmesanosten, ha gärna en sallad till!!!


Det va skiiit gott!!!! jag köpte Barillas BREDA bandspagetti till !!!! vär värt att testa!!!

Sen fikade vi lite och slappade är skönt att ha pappa här,,,,Linnea & han lekte och busade,,,,
Hon blev lessen när han gick,,,, Gummis men ev åker vi dit i morgon om vi inte ska till My och busa,,,,

Till Middag drack jag en Nutrilett drink super god,,, men kaffe smak,,, och medan jag sög i mig den gräddade jag Plättar till familjen,,,, på 1.5 liter mjölk fatta jag stod i en timma,,, men ojojoj va dom åt (förutom daniel som är lite bakis) Ida smaskade i sig 7 st,, iofs så hamnade endel i Novas mage,,,, hon ligger ju & väntar på allt som faller till golvet,,, ;) Och Linnea åt 8st med sylt och grädde,,,,, tänk att det kan vara så gott,,,
Det är bra bebis mat med,,, som Ida kan äta själv,,, och då blir det mycket roligare,,,,,,för henne,,,,

Efter maten (då jag fortfarande gräddade) så spelade Daniel & Linnea Innebandy,, ojoj va hon är dååålig förlorare det har hon efter pappa) titt som tätt blev det tårar,gap & skrik!!! haha varvat med de hade dom kul,,,

Nu Ska jag göra en fruktsallad som Vi ska festa på Barnen har somnat,,,,,



Man blir trött av plättar!!!

Sköt om er
Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0