HELG upptdatering,,,,

Lördag Frukost,,, sen till Bästa Mamma & Bonus pappa nisse med barnen,,,, som vanligt inga problem att lämna,
 dom vinkade så glatt båda två då jag åkte,,,,
Väl hemma va det full fart,,, Bengan/Mange/D & Grannen micke va i full gång med att få lilla lekstugan på plats,,, Elle & Malte va med,, vi fixade fika till "gubbarna" det gick smidigt trots lite plats att köra kärran på,,, (vi har ju som sagt ingen tomt kvar knappt,,,pga dräneringen) & syrenen fick vi kapa några grenar på och sen binda upp den i Grannens Altan,,,,, tur att man har en släpvan sambo,,, att köra bilkärra är ju simpelt,, när man kör bil & släp hela dagarna,,,,

Den uppbundna Syrenen,,,,













 På plats,,,, dags att MÅLA,,,,, & riva farstukvist,,,,



 Halva Grundad,,,

 hela Grundad,,,,,


Medans jag målade klippte D ner massa sly och häck i skogen vid lekstugan så nu blev det massor med plats,,,, bara riset som ska iväg sen flyttar vi studsmattan brevid lekstugan,,,, och det va igenväxt,,, kolla cycklarna,,, HAHAH ja vi cycklar inte mycket i vår familj,,,,,


På kvällen kom Fam tove & Fam Bengan hit på lite grill Jätte trevligt som vanligt!!! vi åt och drack,,,, Fam Tove höll sig kvar till två tiden,,,, det va ganska skumt att Inte ha barnen hemma,,,, och att bara sitta & slappa under maten,,,,, men SKÖÖNT man behöver det ibland,,,,









 Snygga Tove!!




I morse vaknade vi vid Nio,,,, ingen sovmorgon trots barnlediga,,,,, D va ju tvungen att jobba,,,, han åkte till skinnskatteberg med lite maskiner,,, han ska vara där i veckan & jobba,,,  Jag fortsatte måla Stugan,,,, men fick måla 2 gånger,,, det täckte inte,,, & färgen tog slut,,,, TACK TACK TAAACK MANGE & TOVE FÖR MERA FÄRG!!!! så jag slapp åka in till stan och handla mera,,,,
men till slut så blev det TOPPEN fint,,, sydde gardinger nyss och i morgon ska lite hyllor upp & sen ska vi MÖBLA jag & nea,,,, MYS!!!
Vi kommer att måla om stugan nästa sommar i samma färg som huset så nu kladdade jag bara på lite på knutarna,,,

Ska flirta lite med en viss snickare vi känner om han kan komma hit nån dag & snickre en liten altan på stugan,,,,
 Jag målade den lilla bänken vit,,,, & den "snygga" plast stolen tyckte Linnea vi skulle ha där inne,,,,

 Mysigt va??


Fasen det ska bli så kul att fixa till lite,,, lite mattor & ut med spis/låssas maten/kastruller/kundkorg,,,,/docksäng/dockmat stol,,, fasen det kommer bli massa plats i neas rum!!! underbart,,,,,
Bilder kommer,,,

Nu ska jag Mysa med min älskling som jag kommer att sakna skita mycket så han e borta,,, undrar vad jag & tjejerna ska hitta på,,, Det skulle inte förvåna mig om Nån av dom blir sjuka nu när D är Borta,,,,, Linnea är genom förskyld & Ida va skit gnällig på efm,,,,, men jag håller tummarna,,,,

Ha en fin kväll
Pussar & Kramar
Fia


Kommentarer
Postat av: Jessica

Va fin lek stuga.... Hoppas töserna håller sig friska! kram

2009-07-27 @ 17:59:37
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0